Diskuse
Smrt diváka na Dakaru
Děkujeme za pochopení.
L84u31m76í16r 24V86i90t25h45a
Pokud jsem správně zaregistroval, ten divák zemřel asi 3 hodiny po nehodě na infarkt. O tom, zda při ní také utrpěl nějaká zranění, není nikde ani zmínka.
Jinými slovy, došlo vůbec ke střetu Lopraisova vozu s oním divákem? Nebo onen divák zemřel doslova leknutím z toho, že řvoucí monstrum kolem něj proletělo v těsné blízkosti?
Já bych se na místě závodníka něčím takovým netrápil. Po říkám s plnou vážností. Bohužel pro něj mu údajně pravidla soutěže přikazují odstoupit a být k dispozici vyšetřovatelům. Což chápu.
Ale žádný šrám na duši bych si skutečně neodnášel. To nebyla chyba Aleše Lopraise.
T59o84m54á22š 79V65o91d88v46á16ř50k93a
Děkuji za reakci - dle videa se ten člověk svalil na zem, těsně po projetí kamionu, nicméně souvislost je zřejmá.
Pan Loprais samozřejmě nezavinil vůbec nic, což ostatně zmiňuji v blogu. Zůstává však ono ale. Většina lidí to bude mít stejné, když se stane nehoda, v které figurují a zemře člověk a oni na ni nemají žádný podíl viny.
L25u83m78í54r 44V17i53t52h62a
Já jsem to video našel až teď, včera v BBV bylo jen video z kabiny, kde skutečně nebylo vidět nic.
Takže beru zpět svou otázku. Ke střetu zjevně došlo, a ke zranění diváka pravděpodobně také.
Nicméně v otázce pocitu viny - pokud by se to stalo na silnici, řekněme, že by v zatáčce za horizontem spal na silnici opilec a já ho přejel, není sporu o tom, že bych svůj díl viny cítil. Jako řidič musíte předpokládat, že se to může stát, ostatně tato povinnost je i v zákoně.
Ale v tomto případě se jedná o závod na uzavřené trati. Naprosto zásadní a nezbytnou podmínkou pro konání závodu je uzavření trati pro kohokoliv jiného, než jsou závodníci na trati. Jet naplno s vědomím, že mohu někoho přejet, zranit či dokonce usmrtit, nelze. A tudíž ani nelze cítit vinu za to, že se tak bohužel někdy stane. To je věc pořadatelů a těch, kteří se motají tam, kde nemají co dělat, nikoho jiného.
Možná jsem cynik se srdcem z kamene, ale tak to prostě vnímám.
Hezký den!
T60o43m96á59š 20V15o36d49v21á44ř50k91a
Ještě jednou, z mého textu jasně plyne, že pan Loprais za nic nemůže. Stran pořadatelů - pokud se jedná o Barum rallye, tam lze udělat asi všechno, při závodu v poušti, kde se jede denně několik set kilometrů, je to absolutně nemožné.
Pokud bych však - nedejbože - někdy byl u toho, že srazím člověka, i když na tom nebudu mít žádný podíl viny, zůstává doživotně šrám na duši. Což je možné u pana lopraise předpokládat.
I Vám hezký den.
L59u54m77í98r 47V33i25t68h77a
Já Vám rozumím. Pochopil jsem, že Aleše Lopraise neobviňujete. Taky to nijak nerozporuji.
Na druhou stranu říkám, že na jeho místě bych si šrám na duši neodnášel, a vysvětluji, proč.
T36o59m11á55š 73S29y88r92o42v98ý
Ona je otázka, jaké "stopy" na onom Italovi zanechalo přejetí Tatrou/Pragou. Prý se mu cca 2-3 hodiny po onom incidentu udělalo špatně a když ho převáželi do nemocnice, tak dostal infarkt.
On je adept na Darwinovu cenu hned 2x... Nejdřív jde někam, kam by normálně uvažujícího člověka nenapadlo jít /se postavit/ a když ho přejede kamion, tak ani ihned nevyhledá lékařskou pomoc (aby ho alespoň prohlédli)... Bylo mu 69 let, takže kdo ví, zda to byl následek nějakých zranění, nebo "jen" infarkt vyvolaný stresem. Asi více řekne pitva...
Každopádně si vemte, že Dakar se jede v otevřené krajině, etapy mívají cca 250-700 Km a nemá to pevnou trasu (pokud někdo udělá chybu v navigaci, tak se logicky odchýlí od ideální trasy, zároveň mezi jednotlivými body můžou posádky/jezdci volit různé stopy/trasy). Tam prostě fanoušky neuhlídáte...
O15l16d98ř34i48c71h 38S58c92h79n65a74b22l
,,, na takovém závodě se nejedná o uzavřenou trať. Závodníci mají k dispozici jen satelitní navigaci o průjezdu a cíli. O způsobu a určení jízdy se rozhodují sami. Dá se to přirovnat mírně k orientačnímu závodu,
- Počet článků 975
- Celková karma 35,79
- Průměrná čtenost 2559x