Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Diskusní příspěvek hodný smazání! Proč? Naprosto se netýká problému řešeného v článku!

1 3
možnosti
Foto

Tomáši, měl jsem v bývalém Československu s lékaři - i těmi na zuby - velmi dobrý až kamarádský vztah. To zatím pokračuje i u těch zde na západě. Není to jen proto, že v rodiny u nás se jich několik vyskytuje. Za článek R^:-) a k tomu povedený den pracovní i ten civilní!

2 0
možnosti
MB

Mimořádně nebudu nadávat na komunisty - Popíšu pouze svůj dojem. Do r. 1989 se zcela otočil gard. Znuděnou prodavačku otravuje zákazník, podobně ve službách od opravy auta Mototechnou a Bytovým podnikem - konče, zkušenosti z úřadů ... Kdo komu vlastně slouží ... ?

Má doba pobytu v MHD, rozmluvy s řidiči - totéž ! Cestující jsou Vopice, třeba je dožrat a nejlépe ujet ze zastávky. Pak tam stojí jako "Puci" ! Totálně pole neorané ! Když jsem sdělil, že se jedná o JEHO KLIENTA, z jehož Daní je vlastně živ - Byl jsem za blázna. Podobné nepochopen i na PŘ ! Dějeme s tím něco - Co ? Teprve po velkých bojích, se objevil první psycholog na školeních ! Firma pochopila, že ten Prvonárazníkový - Řidič, prodavač, lékař ap. - Vytváří obrazec domu - image ! Jistě, všichni mají své dny ...

- Dalších problémů kopec. Např. až lékař vyplní všechny papíry, elektron neschopenky, obslouží EET, podá hlášení - Snad mu i někdy čas na léčení nějaký zbude ! Podobně já samotný čekám, kdy na Úřadě povstane žena, ruku mi podá a sdělí - Čím vám mohu vyhovět ? Jsem si vědoma, že jste vážil cestu, čas a já žiji z vašich prostředků ! Čím vám tedy mohu vyhovět a odpracovat si to ? Nebudu nadávat na Komunisty, nicméně kdo to zavinil a zanedbal - To věru netuším ! ... :-)

5 0
možnosti
PD

P71e62t14r 64D82r74a27p82a27l

18. 12. 2019 9:36

dobrý den, pane doktore. Myslím, že problém komunikace spočívá v tom, že pro většinu nás pacientů je to jako mluvit s ajťákem...mluví na vás nesrozumitelnou řečí, nechápe, že vy nerozumíte takové pro něj jasné záležitosti. Ale horší než lékař, bývá střední zdravotní personál...povýšené sestry, nekomunikativní "recepční", sprostí a neurvalí lapiduši. Nicméně hodně se změnilo k lepšímu. A samozřejmě, i my pacoši máme co zlepšovat. jeden doktor má dveřích ordinace vyvěšeno "Desatero" pro pacienty, kde je i toto: "i lékař má přistup k internetu, nesnažte se jej ohromit informacemi tam získanými..."

0 0
možnosti

Moje zkušenost je taková, že vztahy personálu k pacientům se významně proměńují k lepšímu. :-)

0 0
možnosti
Foto

Víte, pane kolego, ono je asi hlavním problémem narůstající chybění jednoduché vlastnosti, jako je prostá slušnost na obou stranách

3 0
možnosti
PD

P53e60t64r 84D73r13a52p92a46l

18. 12. 2019 9:40

tak třeba je běžné, že při vstupu do ordinace lékař vstane od stolu, představí se (pokud to není opakovaná návštěva) a podá s pacientem ruku. to je pak jednání z obou stran někde úplně jinde. když to na mě udělala doktorka poprvé, tak jsem hleděl jak to pověstné tele. V tom se opravdu přístup lékařů hodně posunul

4 0
možnosti
PL

P10e87t91r 77L56a52n31g90e80r

18. 12. 2019 9:22

Mám postižené autisticke dítě a k lékaři chodíme často. Navíc je obtížné vyšetřitelný, nevydrží čekat v čekárně a někdy bývá hlučný. Jsem rád, že drtivou většinu lékařů mohu pochválit za vstřícný přístup ve všech směrech. Naposledy dnes měl ortoped dokonce připravený prevlek a dokázal Erika kompletně vyšetřit.

Jediný problém co máme, jsou dlouhé čekací doby na stomatologii FNO v Porubě v případě ošetření kazů v narkoze. Až rok a půl. Proto to řešíme plně placenou péči v polské Bialsko Biale. Ale to je úplně jiný problém než popisujete v tomto článku. Vím, že jste o tom psal jiný článek.

Vám karma za článek. R^

1 0
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

Ano.

Dodal bych, že pacient je často ve stresu, takže podané informace vstřebá leckdy jen částečně. A taky ne nutně rozumí i pojmům, o kterých lékař předpokládá, že je pacient zná - on se třeba jen neodvážil zeptat.

A když jde o život (sdělení, že medicína daný stav nedokáže vyléčit), přidá se k tomu ještě to, že pacient musí tuto skutečnost nějak zpracovat a přijmout, ale instinktivně se tomu brání.

Když se v této situaci octla moje maminka před dvěma roky, pomohlo mi, že tamtéž pracuje i můj příbuzný, který mi potom u kafe bez stresu vysvětlil i to, na co by mě asi ani nenapadlo se na místě ošetřující lékařky zeptat.

4 0
možnosti
  • Počet článků 976
  • Celková karma 34,96
  • Průměrná čtenost 2557x
Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé.

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám