Děkujeme za pochopení.
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
B42o38h46u14m32í28r 15Š13i63m59e59k
Diskusní příspěvek hodný smazání! Proč? Naprosto se netýká problému řešeného v článku!
H16o75r28s22t 44A67n93t77o93n 95H50a56s78l81b80a56u51e97r
Tomáši, měl jsem v bývalém Československu s lékaři - i těmi na zuby - velmi dobrý až kamarádský vztah. To zatím pokračuje i u těch zde na západě. Není to jen proto, že v rodiny u nás se jich několik vyskytuje. Za článek a k tomu povedený den pracovní i ten civilní!
M97i76r83o87s91l11a60v 80B70u70č25e24k
Mimořádně nebudu nadávat na komunisty - Popíšu pouze svůj dojem. Do r. 1989 se zcela otočil gard. Znuděnou prodavačku otravuje zákazník, podobně ve službách od opravy auta Mototechnou a Bytovým podnikem - konče, zkušenosti z úřadů ... Kdo komu vlastně slouží ... ?
Má doba pobytu v MHD, rozmluvy s řidiči - totéž ! Cestující jsou Vopice, třeba je dožrat a nejlépe ujet ze zastávky. Pak tam stojí jako "Puci" ! Totálně pole neorané ! Když jsem sdělil, že se jedná o JEHO KLIENTA, z jehož Daní je vlastně živ - Byl jsem za blázna. Podobné nepochopen i na PŘ ! Dějeme s tím něco - Co ? Teprve po velkých bojích, se objevil první psycholog na školeních ! Firma pochopila, že ten Prvonárazníkový - Řidič, prodavač, lékař ap. - Vytváří obrazec domu - image ! Jistě, všichni mají své dny ...
- Dalších problémů kopec. Např. až lékař vyplní všechny papíry, elektron neschopenky, obslouží EET, podá hlášení - Snad mu i někdy čas na léčení nějaký zbude ! Podobně já samotný čekám, kdy na Úřadě povstane žena, ruku mi podá a sdělí - Čím vám mohu vyhovět ? Jsem si vědoma, že jste vážil cestu, čas a já žiji z vašich prostředků ! Čím vám tedy mohu vyhovět a odpracovat si to ? Nebudu nadávat na Komunisty, nicméně kdo to zavinil a zanedbal - To věru netuším ! ...
P71e62t14r 64D82r74a27p82a27l
dobrý den, pane doktore. Myslím, že problém komunikace spočívá v tom, že pro většinu nás pacientů je to jako mluvit s ajťákem...mluví na vás nesrozumitelnou řečí, nechápe, že vy nerozumíte takové pro něj jasné záležitosti. Ale horší než lékař, bývá střední zdravotní personál...povýšené sestry, nekomunikativní "recepční", sprostí a neurvalí lapiduši. Nicméně hodně se změnilo k lepšímu. A samozřejmě, i my pacoši máme co zlepšovat. jeden doktor má dveřích ordinace vyvěšeno "Desatero" pro pacienty, kde je i toto: "i lékař má přistup k internetu, nesnažte se jej ohromit informacemi tam získanými..."
B60o63h95u33m61í78r 36Š10i98m98e21k
Moje zkušenost je taková, že vztahy personálu k pacientům se významně proměńují k lepšímu.
M14i91r89o56s19l73a74v 65V44l20a79s22á48k
Víte, pane kolego, ono je asi hlavním problémem narůstající chybění jednoduché vlastnosti, jako je prostá slušnost na obou stranách
P53e60t64r 84D73r13a52p92a46l
tak třeba je běžné, že při vstupu do ordinace lékař vstane od stolu, představí se (pokud to není opakovaná návštěva) a podá s pacientem ruku. to je pak jednání z obou stran někde úplně jinde. když to na mě udělala doktorka poprvé, tak jsem hleděl jak to pověstné tele. V tom se opravdu přístup lékařů hodně posunul
P10e87t91r 77L56a52n31g90e80r
Mám postižené autisticke dítě a k lékaři chodíme často. Navíc je obtížné vyšetřitelný, nevydrží čekat v čekárně a někdy bývá hlučný. Jsem rád, že drtivou většinu lékařů mohu pochválit za vstřícný přístup ve všech směrech. Naposledy dnes měl ortoped dokonce připravený prevlek a dokázal Erika kompletně vyšetřit.
Jediný problém co máme, jsou dlouhé čekací doby na stomatologii FNO v Porubě v případě ošetření kazů v narkoze. Až rok a půl. Proto to řešíme plně placenou péči v polské Bialsko Biale. Ale to je úplně jiný problém než popisujete v tomto článku. Vím, že jste o tom psal jiný článek.
Vám karma za článek.
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
B67o20h46u78m72i57l 54M18i10c61h47a16l
Ano.
Dodal bych, že pacient je často ve stresu, takže podané informace vstřebá leckdy jen částečně. A taky ne nutně rozumí i pojmům, o kterých lékař předpokládá, že je pacient zná - on se třeba jen neodvážil zeptat.
A když jde o život (sdělení, že medicína daný stav nedokáže vyléčit), přidá se k tomu ještě to, že pacient musí tuto skutečnost nějak zpracovat a přijmout, ale instinktivně se tomu brání.
Když se v této situaci octla moje maminka před dvěma roky, pomohlo mi, že tamtéž pracuje i můj příbuzný, který mi potom u kafe bez stresu vysvětlil i to, na co by mě asi ani nenapadlo se na místě ošetřující lékařky zeptat.
- Počet článků 976
- Celková karma 34,96
- Průměrná čtenost 2557x