Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Souhlasím s autorem. Také mám z euthanasie značné obavy a doufám, že návrh zákona poslaneckou sněmovnou neprojde.

4 0
možnosti
Foto

R^R^R^ Skvělý článek a skvělá argumentace, Tomáši! Mé názory na euthanasii jsou velice podobné a jsem vděčný za fundované lékařské argumenty k nim.

Přednášky Marka O. Váchy poslouchám pravidelně a vnímám v nich krásnou hlubokou logiku. Logiku nesmírné hodnoty života a lidské důstojnosti. Mimochodem, Marek Vácha upozorňuje také na skrytou lež slova euthanasie (prý krásná - nebo dobrá - smrt)

Pokud se nemýlím, tak z Belgie nebo Holandska pochází studie dokládající, že skutečným důvodem žádostí o euthanasii bývá zpravidla pocit osamění a opuštěnosti. Když se tohle u někoho změní, najdou se příbuzní a podaří se je přesvědčit, aby se o svého blízkého více zajímali, dali mu najevo konkrétní lásku, pak touha po euthanasii pomine (nyní trochu zjednodušuji, ale v podstatě to takhle je)

Velký dík za článek.

5 0
možnosti
Foto

Považuji M.O.Váchu za českého mystika současnosti. Děkuji za návštěvu.

3 0
možnosti
Foto

U paní poslankyně mě fascinuje ta jistota, že vše bude kvalitně legislativně ošetřeno a žádné problémy či pochybnosti nebudou moct nastat.

4 0
možnosti
Foto

Mám rovněž pocit, že jí jde tak trochu o zviditelnění sebe sama. U lékařky ARO mne to navíc silně znepokojuje, protože tuto odbornost považuji za jakousi elitní medicínu.

4 0
možnosti
Foto

Tomáši, můj názor znáš již z předešlé diskuze na toto téma. I tentokrát jsi to shrnul velice pěkně, fundovaně i lidsky. I já se bojím především zneužití, protože dosud bylo možno zneužít snad všechny vynálezy, které měly lidstvo posunout dál nebo život ulehčit. Dnes jsou medializovány desítky případů, kdy se starými lidmi špatně zachází jejich vlastní rodina, kdy jsou staří rodiče doslova týráni a ponižováni dospělými dětmi. A tihle tyrani jsou zároveň zdatnými manipulátory, kterým by nedalo ani moc práce přesvědčit vetchou maminku, že její život už nemá žádnou cenu, že je tu všem na obtíž a kdyby byla jen trochu přející a chtěla být užitečná, tak odejde na věčnost, aby vnoučata na ni měla pěknou vzpomínku v podobě jejího bytečku.

Tak toho se fakt obávám.

3 0
možnosti
Foto

Já se bojím spíš toho, že jednoho dne bude eutanazie zavedena jako postup volby v konkrétních situacích. Nechci, aby bylo jednoho dne podle tabulek stanoveno, že mám být sprovozena ze světa.

4 0
možnosti
JP

J47a48n 25P11a45v48l88í97k

3. 11. 2019 13:32

Naše společnost má s etikou obecně setsakramentský problém, uvažovat v tomto kontextu o euthanasii je nezodpovědné.

1 1
možnosti
Foto

jsem ráda, že nemusím o zákonu rozhodovat. A za sebe doufám, že nebudu muset o eutanazii uvažovat...

2 0
možnosti
Foto

Pokud bude schválen, nepřinese nic pozitivního. Za současného stavu věci je svým způsobem zbytečný. A zneužití vysoce pravděpodobné.

2 0
možnosti
Foto

Chtěla bych mít tu možnost - rozhodnout o své smrti sama, pokud bych usoudila, že mé tělo přestalo sloužit a byla bych ještě příčetná.

Proto tento zákon podporuji.

A jsem si vědoma toho, že zneužít se dá vše.

12 0
možnosti
Foto

Štěpánko, o svém životě i smrti může každý rozhodnout sám. Pokud budete příčetná, můžete to udělat sama. Pokud ne, tak dle navrhovaného zákona to nepůjde. A zneužít jde všechno.

2 0
možnosti
PL

P54e28t16r 18L57a64n61g57e47r

3. 11. 2019 11:37

Přiznám se, že ačkoliv jsem na toto téma hodně četl, stále nemám k euthanasii jednoznačný postoj, jsem spíše lehce proti. Na jedné straně rozumím argumentům pro a zároveň na druhé straně chápu i zápory a rizika, které praktikování euthanasie může přinést.

Karma za článek i odkaz.R^

3 0
možnosti
Foto

Konečně se admini probudili, ale ještě by to měli pročistit u vašeho předešlého blogu

3 0
možnosti
Foto

O něco jsem přišel? Byl jsem mimo comp. Ale asi to nepotřebuji vědět.

0 0
možnosti
LH

O. K. A dnešní léčba morfiem v posledním stádiu rakoviny je co? A dnešní léčba v LDN kdy pacientům dají jídlo a pití na stolek a oni se nepochybuji je co... Chcete konkrétněji?

3 0
možnosti
  • Počet článků 976
  • Celková karma 34,88
  • Průměrná čtenost 2557x
Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé.

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám