Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jo, pan Horníček, toť synonymum moudrého humoru

3 0
možnosti
LB

Miroslava Horníčka mám ráda i jako spisovatele, snad nejraději mám jeho prvotinu Dobře utajené housle. Je to jedna z knih, po které večer sáhnu, když mám za sebou hnusný den. Stačí pár řádek a chmury se rozplynou.

Tu knížku miluju i z jiného důvodu; část života mě trápil mindrák z malé a drobné postavy (161 cm), ale když jsem si poprvé přečetla povídku Chvála rozměrů, nadýchla jsem se, vypnula prsa a mindrák byl fuč.

A pomohlo k tomu pár Horníčkových vět:

"Mám rád ženy drobných postav. Malé. Útlé. Proto jsem si jednu z nich vzal. Neříkám, že pouze proto, ale jeden z důvodů to byl. Mám prostě rád malé ženy. /.../

Především - malá žena dodá domovu útulnosti. Kráčí-li z pokoje do pokoje, mohu mít pocit, že bytem se pohybuje cukřenka."

A ještě mám moc ráda jednu epizodu z Horníčkovy knihy Mariánským Lázním v červnu a červnu v Mariánských Lázních, v níž MH vzpomíná na společné pobyty v lázních s Mistrem Eduardem Kohoutem. Jednoho dne, kdy uprostřed jejich společného pokoje dosáhla hromada odloženého šatstva gigantických rozměrů, Horníček nesměle Mistrovi nanesl, jestli by přece jen neměli trochu uklidit. A Mistr Kohout pronesl památnou větu, kterou si čas od času připomínám: "Život, Mirku, je příliš krátký na to, abychom ho prouklízeli."

13 0
možnosti
AL

„Trapas se má zveřejnit. Člověk ho musí prodat!“

:-)

0 3
možnosti
Foto

R^ano Árný. Přišel jste, vzpomínku na pana Horníčka jste počastoval trapně trapasem...zveřejnil jste to, prodal jste se dobře, trapno se povedlo, tak snad hotovo.:-)

5 0
možnosti
MS

Díky za připomenutí. M. Horníček také pohotově odpovídal na dotazy diváků. Např. na otázku "Jaký je rozdíl mezi vránou?" odpověděl "Má obě nohy stejné, zvláště pak pravou."

3 0
možnosti
JK

Při Hovorech H podotkl hostovaný J. Pivec: "Já jsem skromnej..." A pan Horníček ihned odvětil: "Protože jste dobrej."

0 0
možnosti
MB

Je zajímavé, že J. Werich byl obdarován - pak i výběrem spolupracovníků. Tedy úctyhodný M.Horníček - Na pódiu i s J.Suchým. (Ten byl z Wericha tak vystresován - "Co budeme? Odpověd Něco)". M. Horníček, byl zřejmě pohotovostí nadán již od mlada. Osmělil se a vyzval krásku k tanci = "S dítětem netančím" ! Reakce = "Promiňte, nevěděl jsem, že jste v jiném stavu" ! Šlo o Věru Ferbasovou a příhoda je z Plzně. Tam byla zvolena jako kráska Miss a vozena v kočáře, následně ples. (Pro zajímavost - V.Ferbasová 1913, Miroslav byl o 5 let mladší) ... :-)

2 0
možnosti
LH

Škoda že se s Werichem trochu ke konci nepohodli......

1 0
možnosti
Foto

Tomáši, děkuji! Za své Bohy považuji Voskovce a Wericha, k nim jsem později přidal Horníčka. Myslím, že jeho doprovod k mluvě pomocí rukou je opravdu mistrovským dílem. Ti tří nedávali češtině na frak, kvůli nim je to můj SVĚTOVÝ JAZYK číslo jedna R^R^R^R^:-);-D:-);-D:-);-D

2 0
možnosti
Foto

Děkuji za vzpomínku.Jen je smutné,že jeho život měl takový konec.Právě poslední návštěva Horníčka "inspirovala" Vlastimila Brodského k sebevraždě,takový konec života "zažít" nechtěl...

2 0
možnosti
Foto

R^ Za vzpomínku, neb je na koho i proč. Do ,,výčtu" bych např. uvedl i ,,kinoautomat", či jeho spolupráci se skupinou SkIffle Kontra ve Viole(Máchův máj), ale jistě i kde co dalšího.

1 0
možnosti
Foto

P.S.: S uvedenou skupinou pak i skvělé ,,Písně žáků darebků"R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 980
  • Celková karma 34,57
  • Průměrná čtenost 2546x
Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé. Rentiér, který se prací už jen baví, který nikam nespěchá a s nikým nesoutěží. Příležitostný herec a dálkový chodec.

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

  • L.A.Sulovská
  • Vladimír Gottwald
  • Jan Pražák
  • Lubomír Stejskal

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

  • www.blogosfera.cz