Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Nádhera. R^R^Ta "záhať srdeční" by zasloužila reinkarnaci do moderní češtiny. Určitě je libozvučnější, než ten mnohdy komolený "ingfart". :-)

2 0
možnosti
Foto

díky za návštěvu na blogu.

1 0
možnosti
Foto

Tomáši, prozraďte, existuje jakolatinský výraz pro jakopoznávací znamení pro všechny lékaře v případě zainteresované, že jako dotyčnému je takové to bludné prd? jeden známý lékař to na mne vybalil na moji hypochondrickou příbuznou... a příšerně znějící výraz .. kdy jsem se zhrozila, co jí teda skutečně je a my jí to nepřiznáme... mi pobaveně vysvětlil a náš rodinný odhad potvrdil...;-D si vymyslel že jo? srandista...

Jinak krásné čtení...R^

.

4 0
možnosti
Foto

Termínů je přehršel. Můj bývalý šéf používal termín "nihilitis acuta", jiný termín je "účelová superpozice levissimních symptomů", drsnější výraz pro jistý typ žen, jež mají barvité příznaky s negativním nálezem, je "hypopenie".

Další jsou už za hranicí únosnosti adminů.

Díky za návštěvu.

5 0
možnosti
ZS

Tajnomoudí R^ jak lahodně znějící slovo! S potěchou jsem si Vás přečetla, doufám, že mám ještě daleko ke stařecké zblbělosti ......:-)

3 0
možnosti
Foto

Nepochybně ano. A díky za návštěvu.

0 0
možnosti
Foto

Něco tak magicky krásného jsem dlouho nečetla, Tome. Tajnomoudí mě dostalo! Proč to jen upadlo v zapomnění? Čeština je nádherný jazyk! Moučnici říkala moje prateta moučnivka, psotník se v naší rodině používá běžně, neboť ho míváme z některých lidí a bledničku znám z dívčích a historických románů. A stařecká zblbělost? Asi už číhá za rohem, neboť mám občas záchvaty titěrné dětské veselosti...;-) ToběR^R^R^ za skvělou propagandu rodného jazyka!

3 0
možnosti
Foto

Ahoj Šárko, jednou jsem to napsal jednomu pánovi do soupisu diagnos. Volalo mi poté asi 5 kolegů, copak je to za neduh....;-D.

Díky za návštěvu

1 0
možnosti
DD

Agens, neboli působek je naprosto přesné. Tabes dorsalis je moje oblíbená verze syfilidy. Trpěl jí totiž Valdštejn. Oficiálně se mluvilo o podagře, ale zasvěcení věděli. Léčili ho rtutí. Vypadá to děsivě, ale ona rtuť fungovala, alespoň na příznaky. Mimochodem slovo "rtuť" je dosti blbé. lepší je "mercurius".

2 0
možnosti
MT

Pěkné, pěkné...:-) Moc díky za připomenutí Petra Čepka v Petrolejových lampách, jeho snad nejlepší role a excelentní výkon.

Moučnice pro soor teda neznám, spíše moučnivka, a to je zrovna používáno dodnes.

Z obecnějšího ranku mám ráda výraz působek, vlastně pro něj není vhodný ekvivalent - snad agens?

2 0
možnosti
DD

Naprosto kouzelné. Tehdy totiž byli lidé přímější. Dnes jsou svázáni politickou korektností a to je synonymum pro pokrytectví. Pak se doktoři schovávají za nečitelný rukopis, gramatické chyby a trosky latiny. Ubohé.

1 0
možnosti
Foto

No, upřímně řečeno, pokud bych Vašemu příbuznému napsal diagnosu, kterou uvádím jako poslední, neměl byste s tím trochu problém?

Navíc, doktoři už moc rukou nepíšou, vše je tištěno...gramatické chyby jsou často způsobeny i překlepy v tom fofru, který mají. Latina se bere jen půlrok na VŠ a pak už nic. Nicméně neomlouvám hrubé gramatické chyby, které by se u studovaných lidí objevovat neměly.

1 0
možnosti
AK

No vidíte a já znám z vlastní zkušenosti psanou lékařskou češtinu jen jako téměř nečitelné škrábance plné překlepů a pravopisných chyb, za které by se nemusel stydět ani žák zvláštní školy.

0 0
možnosti
VK

A pomohl vám dotyčný doktor? Jestli ano,tak co řešíte? Že jste lepší (v češtině) než doktor ?

1 0
možnosti
  • Počet článků 976
  • Celková karma 35,02
  • Průměrná čtenost 2557x
Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé.

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám