Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Můj vstup na prkna, jež znamenají svět

Pamatuji si dobře, že jsem jako náctiletý tak trochu pošilhával po jiné než současné kariéře, ale jak praví staré české přísloví: "Nikdy není pozdě".

Když jsem své ženě sdělil po několika dobře umístěných panácích irské whisky, že se chystám ještě před smrtí vyzkoušel ona slovutná prkna, došlo - a to nejspíše vlivem již zmíněného pana Jamesona - k jisté poruše verbálního přenosu. Cosi zamumlala a druhý den mi radostně sdělila, že se jí povedlo vymámit na Obecním úřadě dobře umístěnou lokalitu na místním hřbitově. Dokonce již měla i nějaké nárysy náhrobního kamene, když se tedy již chystám na to prkno.

Po zhruba dvou dnech domácího ticha následovaly opatrné bilaterální rozhovory, kde jsem já argumentoval stále ještě dobrým zdravotním stavem a její bezočivostí, s níž mě hnala pod hlínu, zatímco  její reakce byla prostinká - tedy mi vyhovět v každém životním okamžiku. Po objasnění situace a jistému zklidnění rozvířené atmosféry jsem obdržel k večeři stylově dršťkovou a poté jako dezert rakvičku s věnečkem. 

Svou přípravu na angažmá jsem zahájil před velkým zrcadlem, které dříve bylo u dcer v jejich pokoji využíváno zhruba 20 hodin denně. Při pátravém zahledění jsem dospěl smutně k závěru, že již nikdy nebudu první milovník, ba ani druhý či třetí. Že období, kdybych se na jevišti cicmal s divou, je již dávno za mnou. 

"Hrál bys výborně hlas ze záhrobí" zariskovala život má zákonná choť za situace, kdy ještě tak úplně nevyprchal adrenalin z nákupu hrobového místa XII/3 na místním krchově. To mi poskytlo báječnou příležitost zkusit první mimickou etudu při vědomí, že má případná slova by byla základem návrhu na rozvodové řízení. Nejspíše jsem byl úspěšný, protože začala opatrně pozpátku couvat ven z pokoje.

Při pátravé prohlídce mé fyziognomie jsem jí však musel dát tak trochu za pravdu. Stačilo by trochu vyboulit pravé oko a natrhnout levé ucho a byl jsem si jist, že lepšího zvoníka od Matky Boží by v širokém okolí sotva někdo našel. Role Quasimoda by měla jistou výhodu, protože jak známo, moc toho nenamluvil, takže textová stránka by nebyla z nejnáročnějších. 

I role Othella by nebyla marná, protože pokud si natřu hubu černým krémem na boty, ztratí se ony současné obličejové defekty a já budu velmi uvěřitelný. I škrcení by mi šlo, protože jsem byl krátce po jednání s ředitelkou jedné nejmenované zdravotní pojišťovny. Smrt Desdemony by byla rychlá a nefalšovaná.

Napadla mne též role Vladimíra Uljanova, řečeného Lenin. Pleš u mne není třeba vytvářet, bradku mám a tak by onen slavný projev ve Smolném mohl být mým majstrštykem. Bohužel se ona hra kvůli společenským změnám už nehraje a nazkoušet ji pro pár bolševiků v léčebnách pro duševně nemocné je mařením času. 

Nakonec jsem se rozhodl pro krále Leara. Pravda, mám na rozdíl od něj jen dvě dcery ale to je jen bezvýznamný cimrmanovský detail. Jejich vydědění by mi šlo celkem dobře a to jednak při vzpomínkách na jejich bouřlivou pubertu a rovněž při shlédnutí aktuálního stavu peněžního konta. O rozdělování pětikorun už dnešní mládež nemá zájem. 

Dostavil jsem se na zkoušku s nabiflovaným monologem závěrečného dějství, které jsem tak trochu okopíroval od pana Třísky. Když jsem třikrát přeběhl scénu a dvakrát proklel svůj herecký osud, nastalo u režisérského stolku ticho. Významné a svým způsobem velmi hlučné ticho. Po chvíli si rejža obřadně odkašlal a sdělil mi své stanovisko:

"Jste přijat,"

Než jsem se stačil nadechnout k jásavému výkřiku poděkování dodal: "jako osvětlovač". 

 

 

 

Autor: Tomáš Vodvářka | pondělí 11.12.2017 13:31 | karma článku: 19,42 | přečteno: 422x
  • Další články autora

Tomáš Vodvářka

Vražda člověka není řešení

A to navzdory tvrzení jednoho Gruzínce, který si v čele Sovětského svazu myslel, že tomu tak skutečně může být.

16.5.2024 v 7:41 | Karma: 32,01 | Přečteno: 1357x | Diskuse| Společnost

Tomáš Vodvářka

Opáčko dějin Předního východu s přihlédnutím k zemi israelské

V prvním opáčku jsme si objasnili některé pojmy, jež jsou v dnešním světě poněkud zastřené, relativizované či zcela překroucené. Dnes se budeme věnovat dějinám.

11.5.2024 v 8:44 | Karma: 39,20 | Přečteno: 2026x | Diskuse| Společnost

Tomáš Vodvářka

Zápisky zoufalého lékaře - technika v ordinaci.

Jsem pamětníkem přístrojů zvaných Consul, Zeta, Remington a dokonce i Underwood. Denšního čtenáře možná napadne, že jsou to jména hrdinů dávných časů. Čas však nezastavíš a každý od fochu je nucen čelit novým výzvám.

6.5.2024 v 15:53 | Karma: 41,74 | Přečteno: 4534x | Diskuse| Společnost

Tomáš Vodvářka

Dnes začíná nejen v Israeli den památky - Jom Ha šoa.

Od dnešního do zítřejšího večera budou na mnoha místech i u nás nás čtena jména těch, kteří byli zavražděni v rámci tzv. „konečného řešení židovského „problému“. V tento den v roce 1943 vypuklo povstání ve varšavském ghettu.

5.5.2024 v 5:37 | Karma: 24,65 | Přečteno: 459x | Diskuse| Společnost

Tomáš Vodvářka

Opáčko nejen pro vysokoškolské studenty pod palestinskou vlajkou

V souvislosti s výskytem četných protestních akcí, kde zejména studenti v USA, ale i u nás, protestují proti situaci na Předním východě, uvádím některá fakta, která mohou vnímavým cosi osvětlit.

4.5.2024 v 7:51 | Karma: 45,42 | Přečteno: 5790x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Alpský hotýlek centrem špionáže? Číňané měli výhled na základnu pro F-35

18. května 2024  14:02

Švýcarský hotel Rössli ve vesnici Unterbach se v posledních letech stal tématem hovorů členů...

Střelec na Fica přiznal vinu. Premiérův stav se lepší, převoz ještě není možný

18. května 2024  11:09,  aktualizováno  13:55

Slovenský premiér Robert Fico, kterého ve středu postřelil atentátník, je ve stabilizovaném, ale...

Sudetští Němci na sjezdu pochválili dialog s Čechy. Zahráli i českou hymnu

18. května 2024  12:35,  aktualizováno  13:51

V sobotu, na druhém dni sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SL), které zastupuje zájmy...

Soud poslal do vazby muže podezřelého z pobodání řidiče v Rokycanech

18. května 2024  13:30

Šestatřicetiletý muž, kterého policie obvinila z pokusu o vraždu za ozbrojený útok v Rokycanech,...

  • Počet článků 982
  • Celková karma 35,66
  • Průměrná čtenost 2541x
Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé. Rentiér, který se prací už jen baví, který nikam nespěchá a s nikým nesoutěží. Příležitostný herec a dálkový chodec.

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

  • L.A.Sulovská
  • Vladimír Gottwald
  • Jan Pražák
  • Lubomír Stejskal

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

  • www.blogosfera.cz