Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

Super článek! Moje řeč..moje řeč! Už několikrát jsem rezignovala po přečtení příbalové plachty na braní předepsaného léku. Člověk musí být fakt psychicky odolný, aby se nenechal tím výhružným románem z krabičky ovlivnit.:-)

4 0
možnosti
Foto

Patřím do mezipolohy mezi nihilisty a alarmisty. Když mi můj dvorní šaman a nositel zdraví předepíše nový lék, tak si zběžně ten příbalový leták přečtu, ale nedělám z něj drama. Jsem chemik a mám zhruba orientační představu jak by "to ono" mohlo asi fungovat. Můj brácha mi už asi čtyřicet let říká hypochondr ;-) , nicméně k jádru pudla. Ty příbalové letáky jsou takto koncipovány na základě judikátů amerických soudů z úplně jiné oblasti. Farmaceutické firmy se obávají, že by mohly dopadnout jako jistá firma dodávající na americký trh mikrovlnné trouby, která prohrála u soudu částku asi půldruhého milionu dolarů ve prospěch zákaznice, které v troubě uhynula sušící se vykoupaná kočka. V návodu totiž nebylo uvedeno, že kočky se v mikrovlnce sušit nesmí. A firma cálovala. Takže ze stejné logiky se lze například dočíst, že přípravek může vyvolávat epileptické příznaky i když se proti epilepsii používá, že současně způsobuje stavy vzrušení a o pár řádku dál se dočtete, že způsobuje ospalost.... a snižuje libido. ;-D Jinak za mně karma a R^

6 0
možnosti
JD

J50i61ř77í 59D43a50n74i86š

27. 8. 2019 11:12

Ano, přesně jste trefil příčinu problému. Jsou to některé výroky amerických soudů, které jdou často proti zdravému rozumu.

0 0
možnosti
Foto

Ty posledni vety jsou dost kontroverzni. Lecive rostliny obsahuji takove latky, jake je zrovna napadne - podle toho jak sviti slunce a na cem vyrostli. Na senam by pribalovy letacek nestacil ....

0 0
možnosti

Pribalovy letak chrani vyrobce leku....

Zkuste zalovat majitele pozemku, kde jste utrhl bylinu, ze u ni nemel pribalovy letak... nebo pro odskodneni za nezadouci uciky...

0 0
možnosti
EJ

E76v35a 89J45u26s85t90o41v66á

13. 8. 2019 11:57

Napsáno výstižně a zábavně. I když v pozadí je cítit smutek, kam až jsme se to dopracovali...

5 0
možnosti
BH

Léky se většinou berou když je člověku špatně, bolí ho hlava, je mu na zvracení, jdou na něj mdloby, má změněné vylučování...

Po požití předpsaného nebo doporučeného léku se v příbalovém letáku dočte, že lék může způsobovat všechny potíže kterým už pacient trpí:-P

3 0
možnosti
LI

Parádní - málem jsem se udusila;-D...

4 0
možnosti
Foto

M49i13l50a89n 91K36a44s76l

12. 8. 2019 15:32

Mé rekordní překvapení při četbě příbalového letáku bylo, že dotyčný lék může u starších lidí (je mi přes 60) způsobit náhlou smrt. :-) Nicméně jsem to nebral až tak vážně.

5 0
možnosti
MH

Svatá pravda tento článek. Moje žena se při čtení příbalového letáku tak rozohní, že pak lék raději ani nebere a strach z vedlejších účinků ji uzdraví ... Možná, že by pro takové mohli v 1.kole dávat v lékárně jen výtisk příbalového letáku a když to nezabere, tak teprve potom léky. VZP by tak ušetřila sposutu peněz. A kdyby ten příbalový leták posílali e-mailem, tak ještě víc. ;-D

23 0
možnosti
JB

Příbalový leták čtu především kvůli tomu, že u těch vedlejších účinků je obvykle také napsáno, s jakou pravděpodobností se vyskytují a člověk tak nemusí panikařit.

3 0
možnosti
JR

J91a66n 22R85á13ž

12. 8. 2019 13:38

Pravdu díte, pane doktore.....ale:

Stejně tak, jak musí být u mikrovlnné trouby v návodu napsáno například, že neslouží k sušení domácích zvířat a u topinkovače, že vkládat prsty do horkého přístroje je nebezpečné, tak i výrobce léků a potravinových doplňků přinutila legislativa EU, převzatá z USA a implementována u nás do občanského zákoníku (§2939 a násl.), krýt si záda před možností žaloby za poškození zdraví vadným výrobkem, jehož součástí je návod na použití. Proto každý návod, a "příbalový leták" takovým návodem na používání je, je psán způsobem, aby ho mohl pochopit i pacient mentálně determinován jen rozeznáním tepla a zimy a musí mít upozornění, že za určitých okolností lék poškozuje zdraví a může mít i smrtelné následky. Takže mne nemohlo překvapit, když jsem na jednom léku posilující funkci jater se mohl dočíst, že u jednoho případu z deseti tisíců, může jeho užívání játra poškozovat.

Nejhorší stav u pacienta vzniká, když si návod přečte starostlivá a pečlivá manželka, či matka. Obvykle následuje přednáška o škodlivosti všeho co obsahuje, doplněná laickými citáty z různých webů, které před používáním toho přípravku varují a pod.

Pokusem, jak tomu zabránit, musím jako onkologický pacient brát dost léků, mnohé z nich už z principu svého působení některému orgánu pomáhají a jinému škodí, je takový, že u nového léku si návod přečtu hned v lékárně, čemu nerozumím konzultuji s lékárníkem a příbalový leták zahodím, aby ho nedostala manželka do rukou. Většinou mne to ale neochrání, neb příbalový leták lze na webu najít.;-D

3 0
možnosti
IA

Já si myslím, že nemusí jít o vadný výrobek jako takový, ale o výrobek, který může poškodit organismus, pokud by reagoval na ty a ty nemoci. Ale nikdo z nás neví, jaké problémy se v nás skrývají. A nikdo z nás je ani neumí odhalit. Tak je nejlepší, kdyby lékař, když předepisuje lék, to s pacientem probral, v případě potřeby mu udělal potřebné testy a pozval ho prostě po nějaké rozumné době na kontrolu.

1 0
možnosti
  • Počet článků 975
  • Celková karma 35,79
  • Průměrná čtenost 2559x
Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé.

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám