Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Je to už mnoho let, kdy jsem zde citoval dvě protichůdná vyjádření. Pan Kubek se holedbal (v publikovaném rozhovoru) že ČLK může zakročit i proti lékaři - soudnímu znalci. Bylo to v době, kdy se psalo o případech zneužívání moci kulatého razítka znalců. ČLK ale stížnosti na soudní znalce zamítá dál s odůvodněním, že znalci nejsou v její kompetencí. ČLK se tak vyhýbá odpovědnosti za některé své členy, což může být velmi příjemné soudní moci, když její "spolupráce" se znalcem je podezřelá. Vinu na dlouhodobém stavu věcí v oblasti vymahatelnosti práva má samozřejmě i lhostejný stát. Ochota institucí a úřadů jednat v souladu s vyšší státní mocí připomíná staré časy.

Není to korporativní systém, ovšem neoficiálně jakoby poněkud ano.

3 0
možnosti
Foto

Pane Herdo, možnosti ČLK jsou velmi omezené v tomto směru. ČLK nemá soudní pravomoc a vyloučit svého člena může jen v okamžiku, kdy je odsouzen za úmyslný trestný čin.

Otázka znalců je silně bolestivá. Dělal jsem tuto činnost 20 let. Před cca 3 lety jsem ji ukončil, vzhledem k tomu, že znalců bylo málo a začalo se to na mne hrnout ze všech stran. Jelikož stále pracuji na plný úvazek, tak jsme prostě nestíhal. A představa odfláknutého posudku je pro mne nepříjatelná. Takže nyní jsou v praxi turboznalci, kteří produkují jeden posudek denně (v Ostravě bývalý přednosta soudního lékařství)., nebo diletanti. Tragické pro mne bylo zjištění, že tzv "znalecký ústav" v Olomouci v posudku na Romana Janouška udělal řadu školáckých chyb, které bych - byvše na druhé straně - pohodlně rozstřílel.

Což ovšem s tématem o ČLK nesouvisí. Pěkný den.

0 0
možnosti
Foto

Naprostý souhlas kolego Tomáši. A smutný přiběh současné lékařské komory může být varováním pro ty, kteří touží po povinných komorách u jiných profesí. No, nic nového, takhle přece toužili po instituci království i staří Izraelité (1 Samuel 8), že?

3 0
možnosti
JU

J22a98n 27U15r63b97á42n77e69k

30. 1. 2024 17:48

Jojo, připomněl jste mi komoru stomatologů, na kterou jsem se obrátil, když jsem měl podezření, že můj nový zubař, který nehovořil česky, a celkově na mne nepůsobil dobře, dost možná nebude mít u nás ani oprávnění vykonávat práci. Hledal jsem jej na stránkách komory, a když jsem jej nenašel, nahlásil jsem komoře, že tam a tam ordinuje ten a ten, a že není členem komory.

A co na to komora? Komora mne poslala k šípku. Ať prý to nahlásím na magistrát, jestli mám tu potřebu, ale oni že se zabývají jen svými členy. Takže když dotyčný doktor jejich členem není, logicky je to nezajímá. Snad jen kdyby za ordinaci zodpovídal člen, dalo by se to přes ně přeci jen řešit. Shodou okolností za ordinaci zodpovídal nejen člen, ale rovnou nějaká vyšší šarže. Nahlásil jsem tedy, že u něj pracuje nelegální zaměstnanec.

A výsledek? Vše je v pořádku. Během ošetření prý byl přítomen pán ze stomatokomory, který za vše ručí. Je to sice lež jak věž, protože nikdo jiný u mého vyšetření zcela nepochybně nebyl, na což mám i svědka, stomatokomora tímto ale mohla spokojeně věc odložit ad acta.

1 0
možnosti
Foto

Buďte rád, že nemá na dveřích ceduli "Další pacienty nepřijímáme."

0 1
možnosti
FD

Stačí dvě jménaq-Rath a Kubek.Netřeba dalších slov.

9 0
možnosti
Foto

Velmi zajímavá informace.

Vašek

8 0
možnosti
  • Počet článků 976
  • Celková karma 34,47
  • Průměrná čtenost 2557x
Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé.

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám