Diskuse
Úplně jiná škola?
Děkujeme za pochopení.
V89e83r54o16n84i64k56a 58V41a61l51í11k47o34v88á 68Š86u51b82o33v16á
Přijímačky na SŠ dělá Cermat, stejně jako maturity. scio testy jsou ještě ta lepší varianta, ačkoli ten boj o kšeft, který scio předvádí, nijak nepodporuji.
Jinak doporučuji všem kritikům současného školství, aby to šli na chvíli zkusit.
Učitelé jsou jako bonboniéra - nikdy nevíte, koho rozbalíte.
J61a71n 15K75o55z98á30k
Jenom krátce. Děkuji pane Vodvářko, myslím, že jste to napsal výstižně.
K21l29á21r34a 38T38ů60m51o29v31á
Mě to ve škole taky moc nebavilo. Od první třídy jsem si byla jistá, že osmičkou končím a dál mě do lavic nikdy nikdo nedostane. Co mě zajímalo, bych zvládla za zlomek času tam prosezeného. A co mě nezajímalo, jsem stejně povětšinou zapomněla. Prý se toho musíme učit tolik kvůli tomu, že 90% nakonec zapomeneme, tak aby základ zůstal. Toho, co si sami vyzkoušíme, prý ale zapomeneme "jen" půlku, takže takové to suché vykládání je vlastně dost neefektivní.
T85o50m25á85š 57V37o55d37v56á12ř65k74a
Moje děti se ve škole nudily a říkaly, že ten čas byl promarněn....díky ua návštěvu, Klárko.
R13a61d27k84a 12K84i53e65l15b52e79r36g14e77r44o58v22á
učíme mrtvoly... bazírujeme na mrtvolách, i v češtině...málo dáváme věcem a ,lidem a vědcům a objevům příběhy. Jediné co fakt jako učitel můžu, co je opravdu mých silách - děti ukovat v nadšení tím, že jim věc vyložím jako něco výjimečného. Že je neotrávím - známky jsou pasé, že odejdou a jednou si v dospělosti řeknou... ty hele, tohle mě bavilo a to mi i dneska nějak zajímá. Protože jdou svým oborem. A protože svět natolik zesložitěl, že už ani vědci dávno nejsou mistři ve všem a věci dávno i oni sami musejí dohledávat. Nejdůležitější je podnítit k zájmu a poctivosti dobudoucna, chápat, jak se znalostmi kreativně nakládat... to jediné se nezapomíná a to jediné je pak podstatou všeho. děkuji za článek
P47a98v96e64l 46D97v17o71ř21á52k
Já nastoupil základní vzdělání v r. 1950. Chodit do školy mě absolutně nebavilo, podobně jako panu Šíšovi. Přitom jsem byl (a stále jsem) ve srovnání s mnoha ostatními až chorobně zvídavý, jenže - škola mě v tohle nemohla uspokojit.
Většina kantorů hlavně neuměla svůj předmět vykládat tak, aby to zaujalo.
Jen poněkud nesouhlasím s tím, že některé předměty nebudeme potřebovat. Zatím jsem během života zjistil, že vše jsem mohl nějak využít (musí se to ovšem umět), a samozřejmě jsem ještě víc využil znalosti, které jsem získal mimo školu.
Viz Š+G: "Podívejte, pane učiteli, jak mě ta užovka přátelsky ovíjí." "Nadechni se, Šmilovský, to je krajta. Vidíš, blbe, kdyby ses byl učil, hady jsme měli předminule."
Karma!
M57i65r75o65s79l97a44v 59B53u58č20e78k
Mne na škole zaujala Měňavka pod mikroskopem, model vesmíru s koulí uprostřed, která svítila ! Vstup do kabinetu přírodopisu - úžasné a ta užovka stále v lihu ! Mnohé jsem do života převzal !
E43d78n83a 87N83o18v20á
Já jsem tak znechucená celým tím systémem, že přemýšlím, že své děti do školy vůbec nedám. Nevidím v ní žádnou přidanou hodnotu krom socializace a naučení základních věci. Což mužu taky zařídit. Alternativní školy mě neoslovuji, případně na něm nemám peníze.
Inkluze ano, ale paneboze úplně v jiném světě. Ve světě, kde se ve školách jede vážně individuálně, ne jako tady podle průměrného žaka. Věnovat se nadaným i nenadanym.
Nechci dítě odradit od vzdělávání, což školy vážně dělají. Myslela jsem si, ze se to změnilo od mé školní docházky a nezměnilo. Učitelky stále řeší, zda má dítě sešit číslo 521 a nejede vlak přes sešit jiného označení... Přezůvky takove a ne jiné. Halda úkolů. Děkuji, nechci.
Teď jen se modlím, abych mohla pracovat na poloviční úvazek a muž měl stále možnost být část týdne doma, aby nám to vyšlo.
T71o98m50á93š 27V16o54d25v88á16ř69k71a
Chápu, já jsem rád, že moje děti jsou z toho už venku. Postupoval bych stejně jako Vy.
I46v68a73n24a 20L80a23n53c38e
Integrace postižených, neboli "jiných" děti, do "normálních" tríd, také si myslím, že není dobré řešení. Ale moje neteř mi minulý týden vysvětlovala, že pro dvě postižené dívky, je to naopak přínosem. Hodně se zlepšily, když byly začleněny do "normální" třídy. Vysvětlila mi, že ve třídě je ještě pomocných pedagog, který se postiženým dětem věnuje a pomáhá jim učivo zvládnout. Nevím, jestli tuto výhodu má každá třída...?
Takže všechno je uděláno tak, aby se pomalejší žáci integrovali, ale co ti vyjímečně nadaní, kteří se ve škole nudí?
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
J68a64r27o79m57í23r 98Š61i67š79a
už si nepamatuju jakým způsobem a metodou jsem byl od první třídy vzděláván, ale přenesu onu otázku o pár desetiletí zpět. Do školy jsme chodil nerad po celou dobu mého vzdělávání...asi proto je i výsledek dost tristní
T25o81m47á73š 52V28o70d47v87á48ř41k73a
Jaromíre, já si pamatuji, že na některé předměty jsem se tu a tam těšil. bylo to dáno tím, že jsem byl odjakživa šprt a taky tím, že jsem měl štěstí na některé kantory, k nimž i po mnoha letech cítím úctu téměř nábožnou. Třeba naše kantorka z dějepravy na gymplu mne doslova uchvátila. Byla to žena drobná, ale statečná, protože i v těch hnusných dobách husákovského bezčasí a bonzáctví dokázala mezi řádky říci vše, co říct chtěla čemu jsme rozuměli. Bylo úžasné, že se v naší třídě nenašel ani jeden, kdo by ji za to naprášil.
Š68á77r13k94a 66A24n20d48r64l54o58v50á
karma, velká.
Někdy mi doslova hlava nebere, co po těch dětech chtějí a k čemu jim to v životě bude.
Možná, aby se člověk pak blýsknul ve vědomostní h soutěžích
T41o92m70á19š 78V87o25d98v38á43ř48k10a
Šárko, doba biflování je prostě pryč. Bohužel to někteří kantoři stále ještě nevědí.
Z90d22e95n10ě36k 89K22l21o79b19o14u94č52n69í19k
Pane Vodvářko, trefa jako hrom.
T38o53m27á38š 61V84o88d69v48á68ř55k65a
Děkuji, pane Kloboučníku. A přeji hezký den.
- Počet článků 975
- Celková karma 35,79
- Průměrná čtenost 2559x