Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Pěkně napsáno. Z jiné diskuze kopíruji i sem:

Sám jsem T. Halíkovi psal asi před dvěma měsíci s tím, že jeho vyjádření se mi zdají jednostranná a jako příklad mně bližšího vyjádření z okruhu církve uvedl slova Tomáše Holuba pro Lidovky:

"Chápete ten strach lidí, kteří se bojí islámu? - Já naprosto chápu lidský strach, dokonce bych řekl, že je v mnohém oprávněný. Náš největší problém je, že se tady vytvořily dvě krajní fronty. Jedna je zcela lidumilná, s určitým nerespektováním reálných nebezpečí, a na druhé straně fronta, která všechno považuje za nebezpečí.

To, co je potřeba, je mluvit o základní otevřenosti, která nabídne pomoc potřebným, ale aby to na druhé straně nebyla naivní otevřenost. Aby pomoc respektovala, že zveme lidi domů, a tím pádem máme povinnost, aby tento domov zůstal zachován. Neštěstí je, že se debata vede způsobem buď-anebo a ta střední cesta dostává z obou stran na frak. Naději bych viděl v odvaze jít tou střední cestou."

.

Na to mi Halík krátce odpověděl: "ta "zlatá střední cesta" je líbivější a mně ostatně blízká, kdyby byly u nás statisíce uprchlíků jako v Německu, zdůrazňoval bych ten druhý pól."

Je z toho vidět, že si mnoho věcí uvědomuje, ale preferuje podle mne zjednodušující, jednostranná a nepříliš šťastná vyjádření. Co se dá dělat.

0 1
možnosti
Foto

L32e47o19š 54R21y81š40k66a

27. 4. 2016 15:30

Díky za dobrý článek i zajímavou diskusi. Na písek s babovičkami se necítím, přesto souhlasím s autorem, Tomášem Vodvářkou. Když má někdo nepřekonatelné předsudky vůči církvi, tak je těžké vést jakýkoliv dialog.

3 0
možnosti
Foto

Dovoluji si zveřejnit jeden názor, který mi poslal můj známý e-mailem, i když bude pravděpodobně smazaný:

"Kristepane, tak si čtu tu diskuzi uTomáše Vodvářky, jak si všichni krásně sluníčkově notujou (to se paknedivím, že má z Vás Tomáš záchvaty, Vy zlej), že už jenom scházíje poslat na pískoviště s kyblíčkem a lopatičkou. Pane bože, to užje "dementní". Naštěstí jsem níže objevil lidi s normálnímuvažováním, takže to s tím národem ještě není tak zlé.."

2 1
možnosti
Foto

Já si vám znovu dovoluji navrhnout, abyste zcela ignoroval můj blog, případně mé příspěvky. I z reakce vašeho známého je zřejmé, že názorová různost je takového rázu, že mi není jasné, proč neustále máte onu potřebu /kterou neustále dokladujete správnost vaší diagnosy/ vstupovat do diskusí, z nichž nevzejde nic pozitivního. Mockrát jsem vám psal, že mne vaše názory nezajímají, váš blog nečtu. To vy neustále máte pocit, že opakováním téhož dosáhnete nějaké reakce. Povedlo se vám to pouze Vaší urážkou Leninem, která byla daleko většího kalibru než to co jsem uvedl nedávno v mém smazaném příspěvku /kdopak na něho upozornil adminy, je docela čitelné/.

Vy máte svého nepřítele /nejspíše už v makru/, já mám své názory, které mi člověk vašeho kalibru jen stěží změní. Ubezpečuji vás a vašeho přítele, že pokud mám nějaké záchvaty z četby vašich příspěvků, jde pouze a jen o hlasitý smích.

Protože nemám potřebu vás opakovaně napadat uvedenou diagnosou, tak vás znovu zdvořile žádám, abyste mne ignoroval. Pro obě strany to bude nejlepší řešení.

Začněte třeba tím, že aspoň jednou neotevřete můj blog. To je první krok k úpravě stavu.

5 1
možnosti
Foto

Přesně tak, Tomáši. R^R^R^ A navíc jsi to moc dobře napsal. Nic k tomu nedodám, není třeba. A kdybych přece jen chtěla, už to pode mnou napsala Radka.

3 0
možnosti
Foto

Tomáši zdravím.R^:-)..no on je na tom špatně i papež František, on je na tom špatně dávno páter Václav Malý, on je na tom špatně Tomáš Halík a utřít nos může i Jeho Svátost dalajláma... zkrátka všichni ti, co svoje myšlení a srdce nehodlají zalít betonem a vidí velmi dobře , že na prvním místě stojí člověk ve své nahotě a pak až věci jiné...mám ho ráda. je moderní a s dovolením tvrdím...jestli náš národ něco jako sůl potřebuje , jsou to elity, které jinak trestuhodně mizí v tezích jednoduchých řešení. Źe si studenti při jeho kázání,přednáškách stojí na hlavách, je dobrá zpráva.

Ale ... pro mne by v prezidentování zmizel jeden pozoruhodný filozof... Oslovit Zachea

5 0
možnosti
Foto

Radko nebojte se, trvám na tom, že mé poslední dvě věty v blogu budou mít trvalou platnost.

Díky za návštěvu.

2 0
možnosti
Foto

Zajímavá zpráva:

Česká biskupská konference se distancovala od výroků, které v pořadu Interview ČT24 pronesl profesor teolog Tomáš Halík.

3 4
možnosti

Nu a co? Život a hledání Pravdy je vždycky výš než jakákoliv ideologie... Věda a osobní zážitek pro mne budou vždy víc!

2 0
možnosti

Díky za moudrá slova!

"názor, že Bůh je jen jeden a nikoli křesťanský, islámský či hinduistický, vyvolává zuřivé reakce"

Tyto reakce byly do nedávna pro mne také nepochopitelné. Produkují je lidé, kteří nevnímají Boha jako realitu. Bůh je pro ně pouhým výplodem člověka. A tak podle nich křesťan, muslim, hinduista... si tvoří svoje představy, které zákonitě musí být různé. Ano, představ je mnoho, ale Bůh je jeden.

Škoda, že nejsme ochotni volit rozumného prezidenta, který by sjednocoval národ, který by národu rozuměl. My zatím jsme ochotni volit jen komunistické pohunky a odchovance komunistického Prognostického ústavu.

7 2
možnosti
Foto

Máš pravdu Bohumíre v tom, že se křesťané ještě donedávna považovali za jakýsi kmen s universální pravdou a se svým jediným správným bůžkem. Stejně to vidí nepochybně i muslimové a další monoteistická náboženství. Pravda je taková, že pokud je cosi nad námi, universálního, pak to musí být pouze to jedno - universální a nikoli cosi rozplizlého jako nabídka různých cigaret v prodejně tabáku.

Nicméně, z dosavadních negativních reakcí je patrné, že jen málokdo je schopen přinést argument, který by vyvrátil to, co Tomáš Halík říkal. Většinově jde o vnitřní postoj, projevy strachu a nenávisti vůči osobě, která říká cosi, co tak úplně nezapadá do vidění jejich světa. Musí to být značně frustrující....

Díky za návštěvu.

6 1
možnosti
MP

Msgre. Halík nebude nikdy prezidentem ČR, protože nezíská dostatečnou podporu. Ateisté ho volit nebudou a část věřících též ne, takže kolik to může být procent?

Já bych ho též nevolila a to z toho důvodu, že od člověka, který se dal na kněžskou dráhu, čekám péči o duchovní růst svěřených oveček a ne činnost politickou, poplatnou různým okolnostem.

6 3
možnosti
JR

J64a65n 73R59á97ž

23. 4. 2016 20:10

Mám skoro všechny Halikovy knížky, které jsem četl s velkým respektem k jeho teologické moudrosti. Ale jako mnoho teologů, tak i Halík, jak se začal věnovat politice, zabloudil.

A proto ztratil respekt nejenom můj, ale i mnoha dalších. Halík by ve funkci prezidenta byl velkým neštěstím pro naši vnitro i zahraniční politiku a v současné době by zpolarizoval společnost víc, než tak činí dnes Zeman.

6 2
možnosti
ZB

Karma.Velice dobře napsáno.

18 2
možnosti
Foto

zdvořile děkuji, pane Bárto.

2 0
možnosti
  • Počet článků 982
  • Celková karma 35,66
  • Průměrná čtenost 2541x
Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé. Rentiér, který se prací už jen baví, který nikam nespěchá a s nikým nesoutěží. Příležitostný herec a dálkový chodec.

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

  • L.A.Sulovská
  • Vladimír Gottwald
  • Jan Pražák
  • Lubomír Stejskal

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

  • www.blogosfera.cz