Pátek 21. února 2020, svátek má Lenka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 21. února 2020 Lenka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L40e79o27n88t25ý64n59a 76C56h79v68á52t55a40l18o31v67á 1513345356

Při vší úctě, "neumím si představit", opravdu není argument. Lidé, kteří nosí zbraně, trénují na střelnici, takže zvuk výstřelu pro ně není žádná novinka, na smrad, hluk a "mlhu" jsou zvyklí. Mimo jiné také trénují, jak rychle jsou schopni zbraň vytáhnout. A jako bonus by takovému člověku šlo o život, zřejmě by tam nemalou roli sehrálo i nabuzení adrenalinem.

Pokud jde o vězeňskou stráž, tak to je jiná, ti jsou zvyklí, že jsou v práci vždy ve výhodnější pozici, vězeň není nikdy ozbrojen a vždy jsou v přesile.

Proč myslíte, že by se muže v červené bundě nějaký držitel zbraně pokusil zastřelit jen tak? To je jak z filmu, kdy muž s koženou brašnou nesmí projet. Pokud muž v červené bundě nikoho neohrožuje, držitel zbraně přece nemá důvod střílet?? ̈

Vyloučení přítomnosti pistolníka se neosvědčilo, tady je k tomu video, které s nadsázkou, ale přesně vystihuje situaci.

https://www.youtube.com/watch?v=fYL0yN110go

0/0
15.12.2019 0:47

M87i17c54h63a89l 66F92r25a24n29z 7833923311272

Nebylo by špatné si před napsáním osobních pocitů zjistit i nějaká ta fakta k tématu, o kterém hodlám psát...

0/0
14.12.2019 19:35

M98i78c24h20a59l 37Š66t62a63j91n26r33t 4934431612487

Stejně jako se objevují přemoudřelé komentáře, jak by to někdo se zbraní určitě zachránil, objevují se přemoudřelé komentáře, jak by to ten někdo se zbraní určitě nezachránil.

Není důvod si myslet ani jedno, ten vrah měl na své straně moment překvapení a výhodu tasené zbraně, ale nebyl to nějaký bůh válečníků a prokazatelně nebyl neprůstřelný.

+1/0
13.12.2019 10:31
Foto

R17a67d95e10k 63P14o91l20i43c60k73ý 6921823411654

U zákroku proti podobnému zločinu je vždy nejdůleřitější to odhodlání a schopnost zabít agresora a tím nemyslím v té fyzické rovině-tedy třeba trefit legální zbraní, ale spíše v té mentální, být ochoten zabít.

On je opravdu rozdíl mezi terčem a zabitím živého tvora. Každý kdo uvažuje o zbrani by si měl někde na vesnici domluvit školení a zabít nějaké jatečné zvířata-klidně slepici nebo králika a pak zjistí, že to je jiné než střílet na terč. Znám takové co jsou "hrdinové" připravení na všechno, ale toho králka by holýma rukama nezabili

Pro slušného člověka je pak ještě velmi daleko od toho vzít život králikovi k tomu vzít život člověku. pokud ten držitel zbraní není ochoten bez jakéhokoliv zaváhání prolít krev tak je v situaci jako byla v ostravě spíše nebezpečný okolí než tomu střelci tedy raději snad aby to ani nezkoušel. Ti kdo jsou si naopak zcela jisti, že jim zabít problém nedělá by tu zbraň raději mít neměli to fakt není normální (pokud pominu profesionály).

Dokonce i školení policisté mají často problém v krizové situaci tu zbraň účinně a zároveň pro okolí bezpečně použít. Osobně se víc bojím těch "dobrých lidi se zbraní" než těch šílených střelců a to pomíjím fakt, že často se z toho "dobrého se zbraní" občas byť vyjímečně stane ten šílený střelec jako v Uherském Brodě nebo jen sprostý vrah jako ten co v Plzni zastřelil řidiče dodávky, protože si myslel, že to je terorista. I ti co ji mají a použijí s dobrým úmyslem nakonec mohou způsobit více škody než ti šílenci, kterých je násobně méně.

Vám karma

+1/0
12.12.2019 23:39

M49i67l62a19n 90Š32ť87a37s24t74n59ý 8498912985977

V ČR je registrováno kolem 250 tisíc držitelů zbrojního průkazu třídy E-držení ostré zbraně k vlastní sebeobraně. Případů jejího vyloženého zneužití, nebo mylného použití je jako šafránu. To už více lidí postřílí omylem myslivci ve svých honitbách.:-)

0/0
13.12.2019 12:37

J49a69n 30K79o66z45á84k 6631315975

Souhlasím s vámi. Karma.

+2/0
12.12.2019 21:41

Z19b27y49n92ě16k 87H70a18l84u66z54a 5753980388262

Zase jen Vaše pocity doktore, fakty se neobtěžujete.

Tak zase:

https://zbrojnice.com/2019/06/25/fact-check-noseni-zbrani-civilisty-jako-ochrana-v-pripade-utoku-masovych-vrahu-neviditelny-pes/

+3/−2
12.12.2019 14:34

P44e17t72r 49S38k41á69l51a 2617754530230

Vidím to podobněR^.

O tragédiích podobných té ostravské jsme informováni častěji z USA, kde je vlastnictví zbraně legální a běžné. Nevzpomínám si ale na případy, kdy střelce zneškodnil někdo ozbrojený z náhodně přítomných. Pokud si vybavuji, tak vždy to byla až policie. Že by zjednal spravedlnost postižený běžný občan znám jen z filmů typu Přání smrti.

+3/−3
12.12.2019 11:00

R20a85d81e32k 76O54v69e33č72e27k 9952351669430

Prosím než něco vypustíte, tak si zjistěte fakta... USA má v každém státě jinou legislativu pro zbraně. Tj říct, že je vlastnictví zbraně legální a běžné je lež.

K tomu, že by vše vyřešila policie doporučuji odkaz na zbrojnici o komentář výše.

Vlastně pokud se chcete vyjadřovat k problematice zbraní, doporučuji nejdříve přečíst několik fact-checků z výše zmíněného serveru.

+2/−2
12.12.2019 15:57

P14e38t88r 64S12k74á13l67a 2167684280230

Chápu. Je to stejně nehorázná lež, jako kdybych napsal, že v Itálii jsou hory a lidé tam rádi lyžují. Hory přeci nejsou v celé Itálii a ne každý rád lyžuje.:-)

0/0
13.12.2019 9:24

M35i74c79h84a79l 50Š54t21a27j94n73r80t 4724521322837

To na co si konkrétně vy vzpomínáte nebo nevzpomínáte je v téhle věci celkem k ničemu

0/0
13.12.2019 10:10

B55o21h43u54m52í13r 74Š36i47m32e86k 3871200454814

R^

Jsem rád, že nepatřím k těm, kteří budou rozhodovat, co dále v prevenci těchto příhod! Na superprevenci nejsou peníze. Zvýšit počet zbraní mezi lidmi také není řešení, pokud lidé nemají pravidelný zvláštní výcvik. Většinou tasí pozdě, a pak je zbraň zbytečná, nebo tasí předčasně a hrozí jim basa. Asi bude nejlepší psychologický pohovor, pokud je na něj čas a prostor. Optimální prevencí by bylo vyloučení zpráv o těchto vraždách z masmedií a vyloučení všech agresivních filmů, aby chyběly podněty. Ale to je absolutně nereálné! Klade nám to filosofickou otázku, zda umění má sloužit k tomu, aby člověka vychovávalo. Výchovu náboženstvím jsme zrušili a umění je nezastoupí!

:-)

+1/−1
12.12.2019 10:55

K25a17r36e55l 96M96a46r20t54i25n88e91c 8215920898304

Bohumíre s Tvým závěrem, že je škoda, že výchovu náboženstvím jsme zrušili jednoznačně, plně a bezvýhradně souhlasím.

Vždyť v případech, kdy jakýsi šílenec vytáhne zbraň a začne bez rozmyslu pálit chybějí ohroženým příslušné znalosti, a díky tomuto výchovnému nedostatku, který dnešní školství zanedbává a považuje za bezpředmětné, se nedokáží ani pomodlit.

0/0
12.12.2019 12:22

M59i44l32a23n 17Š79ť80a32s75t20n53ý 8138312345387

To s tou čekárnou je tak trochu demagogie. Tam skutečně člověk sedí jako slepice na hřadě a nečeká, že tam vtrhne pacoš s pistolí v ruce. Jsou však i jiné situace. Například v dopravních prostředcích, nebo ve veřejných budovách (pošty, nádraží a pod.), kde se pohybuje velké množství lidí a je předpoklad, že někdo z nich by mohl být legálním držitelem zbraně. Tam je dost času i prostoru na to, aby za pomocí zbraně mohl útočníka zpacifikovat ještě před příjezdem policie. Viz třeba nedávný případ, kdy v žena tramvaji zabránila legálně drženou zbraní pokračování fyzického útoku a zachránila tak možná napadenému život. Dokážu si také představit situaci, kdy člověk s legálně drženou zbraní jde v noci ulicí a je svědkem, jak skupina násilníků kope do své oběti. V takové situaci se může pistole velice hodit, třeba jen k odstrašení agresorů.

+2/0
12.12.2019 10:54

P83e38t98r 58S37k24á56l10a 2237454170410

Představit si tu situaci určitě lze. Ovšem skutečnost je spíš taková, že ne každý je ochoten pomoci i při dopravní nehodě nebo při zdravotním kolapsu na chodníku. A tam pomáhajícímu žádné nebezpečí nehrozí.

0/0
12.12.2019 11:05

M58i58l46a54n 21Š92ť97a89s43t31n78ý 8928932285757

Tak on je trochu předpoklad, že zbraň si nepořizuje nějaká měkkota.:-)

0/0
12.12.2019 11:09

P26e74t69r 10S11k21á66l67a 2817184610310

No měkkota by to být neměl. Na druhou stranu by to neměl být ani alfa samec s přebytkem testosteronu.

+1/0
12.12.2019 11:35

J52o32s30e74f 23L92e43i72n89e27r 8607169587202

Zde mohu jedině souhlasit.R^

+2/0
12.12.2019 10:47

M41a40r93e93k 76T78r43i30z37u34l96j70a47k 8410566477797

R^R^R^ Velmi dobře napsané, Tomáši.

Také si nedovedu představit situaci, že by v té čekárně mělo cojávím pět lidí u sebe pistole a napadlo by je střílet.

K tomu, aby člověk mohl nosit zbraň, musí být také podroben velmi náročnému výcviku. Ne ve strefování se do terče, ale v důkladné psychologické formaci, disciplíně, sebeovládání... Přitom, jak vidíme denně obrovské množství základní ne-disciplíny a ne-sebeovládání ve verbálních projevech a v psaní do diskusí na internetu atd., si ani nedovedu představit ten bugr, kdyby lidé bez osobnostní a společenské formace k nutnému zvládání sebe sama, nosili po kapsách kolty.

První rizikovou skupinou, která by si pořizovala zbraně, by právě byli ti už beztak ve vztazích rizikoví lidé. A další velmi rizikovou skupinou by byli lidé, tíhnoucí ideologiím nesvobody, jejichž pokušení vyzbrojovat se a organizovat (viz všelijaké takzvaně "vlastenecké" domobrany)

Nedávno jeden známý viděl ve městě menší karambol. Jeden z řidičů pak vyskočil z auta s řetězem v ruce a pokusil se toho druhého napadnout. Při adventních nákupech, před Vánocemi!

Při míře nezvládání sebe sama a agresivity, jaká u nás ovládá určitou část občanů, by byl naprostý nesmysl uvolňovat podmínky držení zbraní. Ta hráz a překážka, že pořízení zbraně je výrazně limitováno zákonem, je nesmírně užitečná a zcela jistě už zachránila mnoho životů.

+2/−1
12.12.2019 10:40

M85i38l83a45n 67Š89ť97a58s27t80n35ý 8418532835517

V současnosti je u nás asi 250 tisíc držitelů zbrojních průkazů k nošení ostré zbraně pro sebeobranu. Pořízení zbraně není nijak limitováno zákonem. Je to v zásadě ještě jednodušší, než řidičský průkaz.:-)

0/0
12.12.2019 11:04

B48o93h61u56m36í51r 24Š66i53m73e88k 3981460874954

Jak byste chtěl limitovat zákonem prodej zbraní?

Zbrojní průkaz by měl být podmíněn důkladným psychologickým vyšetřením!

Vlastnictví krátkých zbraní by mělo být podmíněno pravidelným, opakovaným, každoročním výcvikem! :-)

+1/0
12.12.2019 11:39

M71i35l58a70n 23Š36ť72a80s56t94n36ý 8148782305257

Já snad tvrdím, že bych chtěl něco limitovat? Jen jsem reagoval na poslední větu příspěvku pana Trizuljaka.

0/0
13.12.2019 12:31

B49o12h91u52m86í94r 91Š61i84m32e59k 3861690774244

Souhlas, Marku! Před vydáním zbrojního průkazu by mělo předcházet důkladné psychologické vyšetření a u držitelů krátkých zbraní by měl být pravidelný, opakovaný výcvik jako podmínka vlastnění zbraně. :-)

+4/0
12.12.2019 11:34

H25o19r58s80t 91A38n68t28o34n 80H35a67s88l75b78a55u86e61r 3738524726596

Určitě příjde doba, kdy vlastníci zbraní je budou mít neustále připravené k výstřelu v ruce. Zlaté časy, kdy existovaly jen praky, kyje a palcáty...

0/0
12.12.2019 10:35

M44i95r52o84s39l66a18v 38H14o22d92n86ý 5266212875691

Povedená demagogie, to srovnání s Izraelem R^

Situace je jiná v mnoha ohledech (například v tom, že ČR se rozkládá jen a pouze na svém vlastním území a proto na ni nikdo ze sousedů nemá důvod útočit) ale to, že jsou pacienti u lékaře a stanou se terčem útoku psychicky labilního jedince, může nastat v obou zemích stejně.

Nevidím jediný důvod, proč by jeden národ měl být svým vedením vyzýván k nošení zbraní a cvičen k tomu, aby s nimi uměl zacházet (osobně to považuji za zcela normální a správný přístup) a druhému mělo být tohle právo upíráno? Na základě jakého klíče by se mělo určovat, kdo může a kdo ne?

Izrael má nejlepší protiraketovou obranu na světě, v ulicích stovky po zuby ozbrojených vojáků a tisíce policistů. Jakýkoli násilný střet v jeho ulicích končí během chvíle fyzickou likvidací pachatele a tím dochází k ochraně obyvatel, kteří takto nemusejí padnout za oběť. ČR má vstřícnou azylovou politiku, v ulicích tisíce humanistů, otevírajících náruč (a státní rozpočet) migrantům ze všech koutů světa a policii, která nesmí sledovat násilí vůči majoritní společnosti, ale pečlivě vede statistiky jakéhokoli projevu nevole vůči menšinám všeho druhu. Izraelci mají historickou zkušenost, která jim říká, že nejlepší je starat se o sebe a nehledět na následky, Češi jsou naučeni věřit panujícímu politickému systému (ať je jakýkoli), slepě poslouchat a věřit, že na nošení zbraní je tady armáda a policie.

Na rozdíl od Izraelců máme silný handicap, který se ale časem změní. Spousta lidí dnes začíná uvažovat zodpovědně a ví, že Policie tady není od toho, aby zabránila trestnému činu, ale aby ho řešila, až se stane. A to obětem nepomůže.

Zkuste podobnou osvětu doma v Izraeli, jsem zvědav, s jakými reakcemi se setkáte ;-)

+1/−2
12.12.2019 10:02
Foto

T71o44m57á73š 32V34o62d23v65á93ř94k55a 3803411817254

Pane Hodný, chápu Vaše rozhořčení a pokud byste četl pozorně, tak byste zjistil, že to vidíme naprosto stejně. Já nijak nezpochybňuji situaci v Israeli /byl jsem tam několikrát, takže to znám z osobní zkušenosti/. Má poznámka šla za některými diskutujícími v jiných článcích. Pěkný den.

+2/0
12.12.2019 10:08

D49a72v45i97d 45H95o84r83á87k 9668727966632

Já nechápu proč nejen do této, ale jak čteme i řady dalších zdejších událostí a článků cpete a taháte Vy, a pár některých zdejších pisálků, furt jen ten iSrael?

Vždyť bychom mohli, a máme řadu příkladů i odjinud, třeba z oblastí, které jsou mnohým a věřím i Vám idealizovaným vzorem, kde podobné je součástí běžné kultury.

viz: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/strelba-new-jersey-supermarket-usa.A191211_060323_zahranicni_tho

...i když uznávám, pravda možná s tou polopouštní krajinou, to jistou souvislost mít může, neboť se tak stalo den poté právě v supermarketu s košér potravinami.

0/−3
12.12.2019 11:15

P76a82v90e39l 75C73h14m80e38l12í69k 5725285318265

"Situace nemá řešení."

Je zbytečné řešit otázku legálního/nelegálního držení zbraní. To totiž neřeší podstatu problému, naopak nás vzdaluje od jeho PŘÍČINY.

Situace má proto pouze jedno řešení - vidět jejich skutečnou příčinu (nejen v tomto případě). Ta je hluboko zafixována v pojetí hodnot (resp. pseudohodnot) celé společnosti, zaměřené na výkon, touhu po moci a postavení, zbožštění peněz, nerovný přístup v řešení problémů etc.etc.

Tyto tzv. hodnoty jsou lidem vtloukány už od dětství - a pak i sebemenší nezdar spustí

u některých lidí (mnohdy už v dospívání) neadekvátní až patologickou reakci.

Jinak za článek karmaR^R^

+5/0
12.12.2019 9:58
Foto

T10o23m42á57š 41V61o15d10v71á25ř34k72a 3973601887484

Děkuji, vidím to podobně.

+1/0
12.12.2019 10:11

J46o94s49e68f 40H28a72v88r11á16n51e45k 9911171954

Někteří zvrhlíci využívají tuhle ostravskou tragédii - šílenost, k agitaci pro zákon podporující držení zbraní, jiní zase, se stejným zápalem proti němu!

Prašť, jako uhoď!:-)

+2/−2
12.12.2019 9:16

M75i32c65h61a70l 65S59e63d15m44í31k 3859395146571

Důležitým faktorem situace v USA je podle mne výchova. Jedním z klíčových prvků ve výchově je stanovení mezí, a to v liberální výchově často chybí nebo je silně potlačeno. Dochází to do takových extrémů, že na univerzitách je odlišný názor označen za mikroagresi. Pokud se takový člověk, který byl doposud středem světa, setká s šikanou ve škole či jiným stresem, se kterým se nedokáže vyrovnat, může reagovat značně agresivně. Vzhledem k rozšiřování takového stylu výchovy i u nás je možné, že takových případů může přibývat.

+4/0
12.12.2019 9:08

J79i17ř39í 50S80t33r81á35d75a40l 7818244848520

R^ Ve všem absolutní souhlas. A kromě toho si myslím, že sebevědomí šampioni nebo naopak frustrovaní vzteklouni jsou všude kolem nás. Stačí, že se mezi námi bezohledně řítí ve svých autech, Představa, že je v kapse, tašce či podpaží ještě svrbí bouchačka, se mi poněkud nelíbí.

+2/0
12.12.2019 8:59

B59o98h57u35m32í26r 76Š32i38m32e85k 3741390894154

Předpokldem řidičského i zbrojního průkazu by mělo být podrobné psychologické vyšetření! :-)

0/0
12.12.2019 11:47
Foto

Z34d83e51n13ě71k 11M92a64t83u76š55k93a 7988836355946

ta ostravská tragédie není o držení zbraní, ale o lidském selhání.

+6/0
12.12.2019 8:54
Foto

J34a76n 48P30r91a70ž85á80k 4778347629400

R^

+3/0
12.12.2019 8:33
Foto

T17o22m58á46š 17V95o85d35v56á40ř43k49a 3873961637704

Díky, Jene a přeji hezký den.

+2/0
12.12.2019 8:37
Foto

J48a49n 30Š37i39k 1472600798149

Naprosto souhlasím. Zbraně jsou špatné a podporují jen ego jejich nositelů. Ať je drží legálně či nelegálně. Všechno ostatní jsou jen kecy, které to mají zakrýt. Čiší to z každého příspěvku v diskuzích, od lidí, kteří mají zbraň. Vzít někomu život je ta nejhorší věc na světě, kterou člověk může druhému člověku provést. I když je to pod praporem dobra. Hezký den pane Vodvářko.

+4/−4
12.12.2019 8:22
Foto

T22o65m14á90š 79V26o90d33v67á12ř53k69a 3423451617764

Dokonce jsem byl včera v diskusi označen za sexuálně nevyzrálého jedince, když se bojím zbraní. Četl jsem příspěvky zastánců nošení zbraní a byl jsem docela překvapen, kolik jich je. Máte pravdu, pane Šiku, myslím si, že pokrok lidstva je dán i tím, že místo střelby se použijí argumenty.

Pěkný den.

+5/0
12.12.2019 8:39

B38o18h98u29m18í86r 51Š82i88m26e16k 3851220194784

Hoši, bát se zbraní je odpovědné a přirozené, ale lze to řešit legislativně.

Zbrojnímu i řidičskému průkazu by mělo předcházet podrobné psychologické vyšetření a vlastnění krátkých zbraní by mělo být podmíněno opakovaným, každoročním výcvikem. Bez výcviku většinou tasím zbraň pozdě a pak je mi na nic, nebo ji tasím předčasně a pak jdu do basy. :-)

0/0
12.12.2019 11:54

J82a21n 85K37o91z73á68k 6521485625

To jste mě rozesmál. Už vidím, jak proti namířené zbrani používáte argumenty. On není ochoten s vámi diskutovat. Nebo jak zastavujete auto s teroristou, aby jste mu vysvětlil, že to se nedělá. Kolik obyčejných lidí se zbraní v Izraeli už zachránilo spoustu spoluobčanů?

+1/0
12.12.2019 22:05

V33l96a72s94t67i93m79i87l 91K76r69a31i70s14l 4924573275496

zbraně nejsou špatné, to je čirá demagogie

+2/−2
12.12.2019 8:48

B96o36h73u26m81í88r 43Š89i59m34e74k 3491460444404

Demagogie? Oboustranná! Ale všechno lze racionálně řešit! :-)

0/0
12.12.2019 11:56

V76l69a34s28t85i25m30i48l 90K42r31a86i15s50l 4644653875796

jak je prosím oboustranná? tomu nerozumím...

0/0
13.12.2019 7:28
Foto

V21l35a98d64i95m32í55r 23Š78ť60a89s37t67n12ý 1301846365723

Víte, to je takové to blouznění křesťanů, co po facce nastavují druhou tvář, ale jestli jí jednou koupíte ze zbraně nějakého idiota, tak už nemáte co nastavit. Jinými slovy, dokud nebude vaši ideologii sdílet celý svět do posledního člověka, je vám dost k prdu.

+2/−2
12.12.2019 8:52

J26a86n 92K30o21z20á53k 6771895565

V práci jsem měl kolegu, který vlastnil zbraně a chodil střílet na střelnici. Prostě ho ty zbraně bavily. Nehonil si žádné ego a bavil se o tom pouze s kamarády, kteří také o to měli zájem. Se mnou si moc nepokecal, ale uznával jsem ho, že se v tom opravdu vyznal.

0/0
12.12.2019 21:53
Foto

Š22á12r54k82a 20M83e57d63k29o51v70á 7684315626690

Ach jo. KarmaR^

+3/0
12.12.2019 8:20
Foto

T16o69m40á52š 93V28o12d29v79á38ř24k63a 3333411777534

Dík, Šárko. Je mi těch mrtvých lidí strašně líto. Jednoho - toho, co bránil svou dceru - jsem osobně znal.

+2/0
12.12.2019 8:40

P85a78v76e33l 31J48á86š81e83k 6904461361717

Dnes karma.

Ono je něco jiného střelnice a něco jiného reálná situace. My prostě máme v genech, že zabít člověka je špatné. To je tisíc let vývoje.

Upozorňuji, že jsem střílel i z Dragunova, Škorpionu a RPG. Ale na střelnici!!!

... a taky bych fakt nerad chodil na pivo někam, kde část hospody je má "proklatě nízko"!

A jak píšete, oběti byli vlastně profesionálové na zacházení se zločinci v krizových situacích. A? Nic! jsou mrtví zranění.

Já bych radši ulice kde je velmi malá pravděpodobnost, že zbraň nebo bojový sport nebudu potřebovat. Ale to je na jiné téma.

+3/0
12.12.2019 7:57
Foto

T53o74m26á33š 97F57l50a46š18k58a 5145275836511

KarmaR^.

+7/0
12.12.2019 7:25
Foto

B40o54h43u10m94i19l 91M25i45c83h91a82l 3475914645211

S Izraelem je to složitější: ano, lidi jsou připravení reagovat na terorismus, ale zbraně u sebe mají/mohou nosit (byli k tomu vyzváni) policajti mimo službu. A i tam jsou rady stejné, jako včera u nás: útěk, úkryt, agrese. V tomto pořadí.

Součástí té izraelské reality jsou i bezpečnostní rámy a ochranka u každého vchodu veřejných prostor (obchodní dům, cokoliv). To je mimo jiné značná ekonomická zátěž i omezení. Představte si, že by každý do hypermarketu Globus Zličín musel projít bezpečnostním rámem a předložit ke kontrole obsah tašky, kabelky, batůžku.

Ostatně, není to jen v Izraeli, náhodou jsem narazil na fotky z keňské Strathmore University, a tam i u vedlejšího vchodu do kampusu (taková branka v plůtku u parku) stojí dva uniformovaní strážci s útočnými puškami.

Doufám, že taková nutnost u nás nenastane.

+1/0
12.12.2019 7:24

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz