Pátek 24. ledna 2020, svátek má Milena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 24. ledna 2020 Milena

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B44o40h80u53m43í89r 13Š41i96m48e23k 3341250474234

R^ Bohužel mnoho "nesvéprávných" se spoléhá raději na tabletku než na svoji aktivitu! :-)

0/0
23.11.2019 20:10

D52a21v62i77d 11V53l14k 6846235768957

Super blog R^

+2/0
21.11.2019 18:26

K96a67r65e24l 24M67a70r39t17i62n15e72c 8855270148664

Na dotaz odpovídám jednoznačně - NECHCI !!!

0/0
21.11.2019 13:22
Foto

F32i96l80i35p 13Š90v74e14h86l40a 1936243318907

Ja mel neurol predepsany od doktora asi dva roky zpatky - nevim - ale podle me to neni az takovy odvaz ... pravda je ze mi ale pomohl

0/0
21.11.2019 11:13

R36a94d39e65k 93K15o72h40u33t 8973669547177

Asi tak. Mně předepisovali Neurol a Lexaurin. Ne zároveň. A jak píšete, že bych z toho měl nějaké extra supr pocity to ne. Líp jsem se vyspal. Po vysazení jsem nepociťoval nic co bych považoval za abstinenční příznaky. Ale nesypal jsem to do sebe jak lentilky, takže možná i proto.

0/0
21.11.2019 20:17

M15a89r16e88k 90V83a48l46i61č25e95k 2691929764890

... a z huleni trávy se někde dělá problém..

+4/0
21.11.2019 3:54
Foto

J19a37n 37P75e25c85h70a 7771776556603

R^ Podle mne u všech těchto podpůrných prostředku funguje něco jako zákon o zachování energie ve fyzice, tedy pokud si tabletkou nebo šňupem zajistím, že mé tělo pojede na vyšší výkon, musím mu to zase někdy vrátit. A všechno se to sčítá. No a systém lékového záznamu nemocného byl skutečně jedním z hlavním argumentů pro zavedení elektronického receptu. Pokud tedy lékař nemůže jednoduše zjistit, které léky jeho pacient bere, pak nechápu, jaký má elektronický recept smysl.

+1/0
21.11.2019 1:55

M20i60l59a66n 56B37í46l46e67k 5974959331

Neurol by při správné indikaci měl fungovat vlastně opačně, tedy že při nenormálním vyšším tělesném výkonu vrací stav do normálu (zdravý člověk je po něm spíš jen unavený a ospalý). Při hlubokých úzkostech (až panických atakách) je kvůli okamžitému účinku anxilolytikum pořád nezbytné; tahle vlastnost je ale požadována i lidmi, jejichž problémy nejsou tak akutní a léčba by mohla probíhat delší dobu (terapie, nenávyková antidepresiva). A když tahle tabletka tak ulevuje, proč to řešit dál - a na průšvih je zaděláno.

+3/0
21.11.2019 8:09

B15o32h46u51m88í43r 24Š69i34m21e95k 3491240704394

Pane Pecho, smysl E-receptů je ve větším dohledu nad lékaři! Všechny ostatní funkce, politiky slibované, nemá!

+2/0
23.11.2019 20:13

V77á91c28l29a37v 21P45e32t38r85ů 9127589486423

Skvělé. Jen bych dodal, že Neurol patří do skupiny anxiolytik a ne antidepresiv.

+2/0
20.11.2019 22:17
Foto

T56o39m32á20š 40V13o70d92v48á29ř88k44a 3413901857484

díky, opraveno.

+1/0
21.11.2019 6:04
Foto

K62l26á42r66a 17T67ů74m79o76v94á 2933854247228

Nechci. A stále mě překvapuje, jak snadné nelegální zacházení s léky je. Chtělo by se mi napsat, že snad toho "odvážného muže" na základě článku chytí, ale on stejně bude jen jeden z mnoha.:-(

+2/0
20.11.2019 22:16
Foto

T13o40m64á30š 90V64o65d27v13á39ř35k17a 3983781987484

to bude nejspíše jen čudla....

+2/0
21.11.2019 6:05
Foto

I76v14a40n52a 46D48i42a16n75o49v70á 8568400629173

:-(R^

+2/0
20.11.2019 20:32

J75a16r34o16s85l13a75v69a 93K83o96l97i38h36o80v60á 6759107767563

Pomáhá to?? Zbaví vás to stresu? Pocitu, že nic nestíháte, že před sebou furt valíte sněhulákovou kouli povinností?? A pak budu všechno stíhat, nebo to budu jen s úsměvem ignorovat? Budu muset kouknout na bazoš.. :)

+1/0
20.11.2019 20:02

R27a81d82e68k 66K91o31h23u25t 8243939697717

Pomáhá. Aspoň trochu. Líp se mi spalo. Stíhat jsem musel úplně stejně.

0/0
21.11.2019 20:19

P75e27t40r 91N54e92d61o72m37a 4709587618510

Clovek ktery se stane zavislym na Neurolu je stjene pro normalni zivot odepsany. Kazdy alespon trochu zodpovedny clovek si zjistit co to je, kdyz uz to polkne. Ten zbytek se placa v zavislotech na alkoholu, cigaretach, neudrzitelneho utraceni (s naslednymi exekucemi), jidle (s naslednou obezitou).....atd.... atp. Te druhe skupine stejne nepomuzete.

0/0
20.11.2019 17:43

Z43d77e48n68ě20k 80Š40m85e60r58d34a 6510461291200

Proč ten depresivní tón?

+1/0
20.11.2019 22:22

P54e56t77r 69N12e38d65o60m62a 4309827548830

tim jsem chtel rict, ze neurol by mohl byt volne prodejny. Zodpovedni lide si budou vedet rady a ten zbytek je stejne odsouzeny k placani se v blate (kdyz se nedostanou k neurolu, budou zavisli na chlastu, jidle atd....)

0/0
21.11.2019 12:20

K93a53r54l22a 20L14o50h86e45r76o55v83a 9870415897665

Volně prodejný? Takže třeba i kokain. Neurol je více návykový. A naše společnost není tak zralá, aby poznala rozdíl mezi pilulkou a snupnutim. Máte zvláštní přístup ke společnosti...stejně se ti ostatní uchlastaji, ujedi k smrti.. zvláštní názor.

+1/0
21.11.2019 18:34
Foto

Š80á67r13k55a 42M61e82d23k80o90v48á 7154215876150

Jednou mi ho obvodní předepsala, když jsem byla s nervy v koncích. A byl to fakt hnus, po pár dnech jsem ho přestala radši brát. Byla jsem otupělá a blbnul mi i zrak.

Neurol už nikdy.

+1/0
20.11.2019 17:29

J89o96s84e11f 65M15e78r38u36n24k69a 6662200103247

Já to bral taky, i když jen 1 tabletku toho nejslabšího denně. Prostě se v kratší době sešlo několik úmrtí v rodině, člověk musel fungovat v práci a k tomu se potřeboval vyspat. Bral jsem to asi rok, ukončení jsem zvolil v době dovolené a nebyl to moc problém. Moc tomu nerozumím, ale znám několik lidí - žen, které berou 1,0 mg 3x4 denně třeba i 10 let a zdánlivě fungují normálně, dokonce si občas dají i sklenku vína. To už asi není moc dobré.

+2/0
20.11.2019 18:37
Foto

T49o34m69á95š 48V24o51d37v60á90ř70k97a 3383231117814

To je samozřejmě normální, že si vezmete Neurol při zásadní tragédii. Ale jen - jak píšu - na několik dní. Pak je to již značné riziko. K těm dámám, co to berou léta a nevypadají závisle. Je to otázka času. Zkuste jim říct, aby jej na 2 dny vysadily. A uvidíte Vy i ony.

+3/0
20.11.2019 18:50

M34i88r49e93k 89P55i87n10k75a87s 7732291287906

Pokud vím, VZP takový program má - https://www.vzp.cz/pojistenci/informace-a-zivotni-situace/prehled-vykazane-pece Jednou za rok si můžete bezplatně požádat o výpis veškeré poskytnuté péče včetně léků, lékáren a doplatků. Jednou jsem to udělal spíše ze zvědavosti, zda si na mě někdo nevypisuje fiktivní plnění. Na pobočce VZP mi přehled vyjel počítač prakticky okamžitě. Jsou to samozřejmě citlivé údaje a nejsem ani moc proto, aby si je mohl prohlížet jakýkoliv lékař či lékárník, jehož služeb využiji. Z IT hlediska by ovšem neměl být problém nastavit funkci, která vyjede pověřenému reviznímu lékaři pojišťovny pacienty nadužívající určité lékové skupiny.

0/0
20.11.2019 16:29
Foto

T26o13m79á76š 30V64o85d27v19á50ř82k43a 3723151237184

Pane Pinkasi, ten program je určen konkrétnímu pojištěnci. Nikoli - jak píšete - třeba jen ošetřujícímu lékaři. Pro účely kontroly u Vaší osoby jistě správná věc, nepoužitelný pro problém, který jsem popsal.

+3/0
20.11.2019 18:52

B40o96h11u68š 83H84a21v73e33l 7580782807958

U těch pojišťoven mi to hlava nebere, jinak je to skutečně chyba ereceptů.

+1/0
20.11.2019 19:31

M71i36r76e18k 42P98i54n93k58a45s 7792261487706

Děkuji za odpověď. Jen jsem chtěl, aby nezapadlo, že pojišťovny již nástroj použitelný k takovým analýzám mají. Proč ho nepoužívají ? - řekl bych, že jednotliví pacienti, kteří s léky obchodují, jsou pro ně podměrečné ryby. Spíš bych tipoval, že jde o úniky v řetězci výrobce - velkosklady - distribuce. Nebo o falšování receptů. Teď koncem léta mě v lékárně vítala cedule s přibližnou formulací : " omlouváme se za zpomalení výdeje léků, důvodem je kontrola pravosti receptů ". A to už tedy v době, kdy je e-recept povinný. Mohl by mi to případně někdo vysvětlit ?

0/0
21.11.2019 16:30
Foto

T40o52m17á21š 25V94o62d79v43á32ř27k32a 3413271687124

Nejsem expert. Souhlasím s Vámi a píši to v blogu, že pojišťovny mají příslušný nástroj už léta. Může opravdu jít o nějakou tichou dohodu jejich, lékáren, výrobců a event i distributorů. I nahlášení nějakého podezřelého jedince nemá faktický odraz v jeho eliminaci ze sítě. O tom, na co se ptáte, nic nevím a nic mne nenapadá.

+1/0
21.11.2019 16:42

D95a16v16i45d 22H78o55r65á64k 9718237626452

S Vaší první kratičkou větou příspěvku nesouhlasím a protestuji, neb neznám jiného, koho bychom mohli za kohosi takového považovat.

Jedinou podobnou je snad (a zde použiji Vaše slova z dřívější diskuse) jedna jistá literární postava.

...a napovím, že to není Ferda, ani Beruška.

0/−1
22.11.2019 8:33

D48a64v87i67d 46H49o43r80á50k 9678657116192

Jó, a abych někoho nezmátl, tak ta postava skutečně není z Karafiátovy dětské knihy "Broučci"

0/−1
22.11.2019 8:43

I55v43a85n 25M76a23r76e88k 6424828202

Jednoznačně karma. R^

+1/0
20.11.2019 16:27
Foto

J41a35r27o73m60í55r 59Š32i48š27a 3970823611437

jak píšeš, léky tohoto druhu, až v krajním případě a na poředpis a dohled lékaře.

+1/0
20.11.2019 15:28
Foto

Z72u79z29a68n25a 64Z47a78j21í68c10o31v78á 4562464486670

Šokovalo mě, když mi jeden pán na onkologii, kam doprovázel svou vyléčenou ženu na roční kontrolu, říkal, že bere 3x denně neurol. Ne ona, ale on!!! Prý by se jinak z nemoci své ženy zhroutil...

+2/0
20.11.2019 15:27
Foto

T58o31m15á57š 14V23o25d17v88á22ř16k77a 3693381457124

Znám podobné případy, Zuzko, a někdy ten doprovod je na tom hůře, než samotný nemocný. Moc mne to neudivuje.

+5/0
20.11.2019 18:52

J63a42n 49K95o69z73á67k 6551935555

Taky jsem chtěl napsat, že někdy jsou na tom psychicky hůř ti, kteří prodělávají nemoc s nemocným. Znám to z vlastní zkušenosti. Za blog karma. Byl jsem třeba nadšen z IZIP(snad se to tak jmenovalo), jenomže se toho chytili ti nesprávní.

+2/−1
20.11.2019 19:45

B15o14h60u33m79í75r 12Š77i39m33e39k 3381250754154

IZIP nikdy neměl sloužit lékařům, ale pouze jejich kontrole! A hlavní důvod bylo vyvedení peněz do soukromých rukou! Ředitel Jiří Paško se tím docela dobře a dlouho živil!

+1/0
23.11.2019 20:22

I52r17e74n35a 72A43g97h71o85v75á 7915138979713

To jste napsal velmi dobře, protože Neurol je peklo a správně je napsáno v příbalovém letáku, že si člověk má uspořádat věci, které ho ke stresu přivedly nejdřív sám. Zkusit to. Jinak způsob užívání vede k návyku a to je zavazující, jako každá závislost, protože už se postižený nepokouší sám se vrátit do harmonického stavu.

Někteří lidé, kteří mají takové problémy jako úzkost, stress, aniž se jim něco přihodí, vlastně procházejí acédií a ani o tom nevědí, protože tato porucha je popsána v teologických knihách mnichy a jde o duchovní pocit prázdnoty. To nemusí pociťovat jen věřící člověk, ale na každého to může dolehnout.

To ani neví mnoho lékařů, pokud se teologií nikdy nezabývali. Osobně jsem tím prošla a použila jsem cestu rozjímání, kontemplace a vytvoření si duchovního programu. Jinak jsem to s doktorem probrala, protože jsem měla dost nezvladatelný stres a on mi řekl, že je to jen momentální hormonální rozlad, který přejde sám o sobě. Neměla bych odvahu brát Neurol a vůbec žádná antidepresiva. věřím, že je vždy cesta, jak z toho ven i bez těch léků. Přikládám charakteristiku acédie. Je to zajímavé a poučné.

https://www.pastorace.cz/tematicke-texty/acedie-christoph-kardinal-schonborn-1

+3/−3
20.11.2019 13:37
Foto

T88o57m46á11š 20V67o19d12v38á88ř35k12a 3673601167774

Dík za odkaz, paní Aghová. Snažím se co nejméně zde uvádět i podíl spirituality, protože se obávám, že by byla brána jako můj základní postoj k některým běžným věcem a byla by nejspíše i karikována. Navíc, český člověk je sice věřící, nicméně nikoli v B-ha, ale v mnoho různých i bizarních atributů našeho života. A vykládat mu, že by místo tabletky měl meditovat......no nevím....

Každopádně díky za návštěvu.

+8/0
20.11.2019 14:45

I33r14e34n30a 63A30g60h79o67v82á 7715168889463

Děkuji za vaše sdělení - je pro mne hodně poučné. Někdy na to, o čem píšete zapomínám, zabrána do sebe. Lidi chápu, jak nejlépe umím a v rámci své profese se snažím jak mohu, aby se netěšili z fungování Božích mlýnů a nechápali to oko za oko jako výzvu k odvetě, která je dovolena (není), a tak doufat v absolutní spravedlnost, která není reálná. Jste realista, ale někdy nahlédnutí do té reality je velmi tíživé. Děkuji Vám.V

+2/0
21.11.2019 10:25
Foto

J14a82n 98P78r67a43ž80á90k 4238647479430

R^Tome, to je dobrý článek. Ale rád bych upozornil, že existují i další spolehlivě fungující a prudce návyková antidepresiva, třeba ženská náruč, předoucí kočičí kožíšek nebo parta dobrých kamarádů:-)

+6/0
20.11.2019 13:36
Foto

T45o46m46á40š 40V21o78d96v68á97ř73k50a 3353361857314

To je, Jene, samozřejmě pravda, všechny tři Tebou vyjmenované způsoby spolehlivě odstraní denní i noční chmury....;-)R^

+4/0
20.11.2019 14:12

B52o83h46u95m49í51r 31Š28i67m80e48k 3431510224204

Sex je nejlepší zdroj zdraví! :-)

0/0
23.11.2019 20:27

J64i26ř86í 55J44u30r45č41á74k 9777670168247

Nevím a opravdu nemohu posoudit, jestli ten způsob přes "bílé koně", je opravdu tím hlavním jak se nedovolené léky dostávají na trh. Nic proti evidenci a regulaci. Ale pokud se zvýší nedostupnost a i nadále bude poptávka, nezmění se v reálu vůbec nic, než že se zvýší na černém trhu cena. Borci si tu cestu vždy najdou. Je to jako s ostatními drogami.

Vím, že mne asi budete, pane doktore, kamenovat a nikdy bych nevěřil, že k tomuto názoru někdy dospěju, ale já bych legalizoval všechny drogy. Vím, zpočátku by to asi bylo poněkud více bolestivé, ale jsem přesvědčen, že v relativně velmi krátké době by kriminality a všeho toho utrpení které to dnes provází, bylo nakonec méně.

Viz prohibice na alkohol v Americe.

Jinak - nespadnout do drogového kolotoče je často i velkým dílem životního štěstí.

+3/−1
20.11.2019 13:21
Foto

T10o14m26á18š 53V15o91d22v62á95ř17k95a 3943251217714

Nevím, proč bych Vás měl kamenovat za názor, který je korektní? Souhlasím s Vámi, že se jistě najdou jiné kanály - nejspíše ze zahraničí a že cena této komodity poroste. Srovnání s drogami je naprosto jasné.

Stran legalizace.....tam si nejsem tak jist, i marihuana nakonec působí vyšší podíl demence, a to je tzv. měkká droga. Jistě by měla vzrůst povšechná informovanost o důsledcích - zejména těch dlouhodobých. Na druhé straně o blahodárnosti konopí u spastických stavů již nikdo nepochybuje.

A Vaše poslední věta - měla by se tesat do kamene.

pěkný den.

+1/0
20.11.2019 14:48

M39i40l62e26n85a 62K84l18o49u40č85k31o48v15á 2316710826252

Pokud má nemocný dostatek času, je schopen oběhnout pár dalších lékařů a od každého nafasovat další balení.

Zdroj: https://vodvarka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=736221

Dovolím si zkopírovat jednu větu. A nerozumím tomu, že nemocný si oběhne pár dalších lékařů... například kterých? Předpokládám, že obvodního má každý člověk jen jednoho. A kteří další jsou kompetentní mi tyto léky předepsat? Stomatolog, gynekolog, urolog, chirurg, internista....o tom prodejci píšou, že měl Neurolů plnou igelitku. Nějak se mi nepozdává, že by to měl jen od lékařů. Jestli s tím kšeftuje dlouho, tak snad neexistuje lékař, který mu to bude předepisovat každý týden. A předpokládám, že lékař zapisuje předpesané léky do karty pacienta? Nebo je to jinak?

0/−1
20.11.2019 13:14
Foto

T14o66m76á32š 35V96o17d28v52á63ř89k47a 3473341297294

Pokusím se Vám to objasnit. Dneska nelze prakticky zjistit, že jeden pacient chodí kupříkladu k třem- čtyřem neurologům, ve velkých městech je jich v terénu prostě několik a nemohou si sdělovat, kdo k nim chodí. Pak je totéž třeba u internisty, třeba i u psychiatra. Těm všem může sdělit, že má doma nemohoucí maminku atd. Fantasie u těchto lidí bývá obdivuhodná.

Takže - u níže zmiňovaného mého nemocného, který u mne dostával jeden drahý a silný lék - jsem až po čase a zcela náhodou zjistil, že je pacientem i mého kolegy. Pak jsem již trochu zapátral a zjistil jsem, že jej zná ( a ošetřuje ) většina mých kolegů. Pojišťovna tento fakt po dlouhou dobu nijak nezohledňovala, ačkoli jim muselo být jasné, že jde o zneužití. Když jsem na to upozornil, tak ten jedinec změnil zdravotní pojišťovnu a přestěhoval se mimo město.

+5/0
20.11.2019 13:25

M13i48l36e52n97a 24K51l40o10u14č74k15o89v23á 2896850346212

Děkuji. Tak tohle by mě vůbec nenapadlo.

0/0
20.11.2019 13:43

J10o17s14e62f 18H37e28r77t43l 6421549586918

No, věřím Vám tenhle případ, ale jako metoda ke zbohatnutí mi to tedy nepřipadá. I kdybych chtěl načerno prodávat a měl pár lidí, kteří mi budou chodit po různých lékařích, při dnešních lhůtách by se tam asi často nedostali. Když vezmu, že bych měl čistý zisk na balení třeba 200 Kč a chtěl bych, aby mi to hodilo aspoň 20 000 Kč měsíčně, tak to znamená sehnat a prodat měsíčně aspoň 100 balení, tj. 100 návštěv u lékařů za měsíc. Já bych si tipnul, že ty léky pocházejí úplně z jiných zdrojů.

Za další se mi zdá, že se v poslední době podezřele často opakují články s podobným obsahem, jako by se jednalo o nějakou dlouhodobější kampaň za lepší zítřky. Bohužel jako vždy - vytáhne se nějaký křiklavý případ a udělá se z toho obecná záležitost, kterou můžeme řešit, jak by jistě podpořili třeba Piráti, centrální evidencí, se kterou by se pak vesele obchodovalo. Tak jako s databázemi čísel mobilních telefonů.

0/0
20.11.2019 17:07
Foto

T47o95m28á85š 28V33o56d72v15á52ř34k91a 3343921427224

Čistý zisk dle článku je zhruba 2x vyšší než uvažujete. Navíc mnoho lékařů nenapíše jen jedno balení, ale třeba 3, aby mu tam pacient tak často nechodil. Nicméně nevylučuji, že léky v tomto množství nemusí pocházet jen z popsaných zdrojů.

S druhým odstavcem souhlasím. Nicméně, vše dobré na světě je samozřejmě i zneužitelné.

0/0
20.11.2019 18:55

K62a49r98l61a 23L23o29h21e97r84o28v24a 9790465177965

Ano, máte pravdu. Protože nefunguje systém. Nedokážu si představit, že mi praktik napíše víc, než jedno balení. Tak jdu k neurologovi, k urologovi.. zneužívání zdravotního systému, nebo se krade přímo v lékárnách? Určitě si pamatujete na kauzu Rohypnol. Obvodaci ho psali jako lentilky. Neurol je zákeřný.

+3/0
20.11.2019 12:29

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz