Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Okouzlil mě příbalový leták na antidepresiva- způsobuje sebevražedné sklony. Pacient doufal, že ho přejde nutkání si to umotat, ale zjistí, že po požití léku je to tutovka...:-)

13 0
možnosti
IA

To já jsem ještě na jednom náhodně četla, že nežádoucím účinkem jsou vražedné sklony. Tak jsem ten lék i s příbalovým letákem zničila a vyhodila. Co to má znamenat?

1 0
možnosti
JH

Mně pan doktor dal v těhotenství lék a řekl, ať nečtu příbalový leták. Nedalo mi to a přečetla jsem si, že se tento lék nesmí užívat v těhotenství...a teď babo raď. K onomu lékaři chodím mnoho let, tak jsem se rozhodla mu věřit a měl naštěstí pravdu :-)

1 0
možnosti
JR

J94a67n 96R67á30ž

12. 8. 2019 13:46

Rada pro každého, kdo byl přinucen jít k lékaři: Přistupujte k němu vždy s naprostou důvěrou a i když se Váš laický mozek některým jeho radám, či ordinovanému způsobu léčení vzpírá, poslechněte ho.

Vím, že existují výjimky, ke kterým absolutní důvěra je dost riskantní, ale obvykle se varování před ním rychle mezi pacienty roznese a jedno je jisté, že počet těchto "vyjímek" je mizivý.

3 0
možnosti
ŠM

Maria Treben...po revoluci jsem si koupila její 2-3 knihy, které tu o bylinkách vyšly...no,prolistovala, založila a ony čekaly..dočkaly se před cca 3 lety, kdy jsme potřebovala nějakou tinkturu pro venkovní kočky...a od té doby v nich listuju často a občas něco potřebného vyrobím.....a ono to funguje....

1 0
možnosti

Kdo ctí zákony a ma rád klobásy, neměl by o těchto věcech vědět příliš. Příbalový leták je nepříjemnou konfrontaci našeho občanskeho života, se světem vysoké vědy, kde platí, že ono se vlastně může stát úplně všechno, jen některé věci jsou prostě pravděpodobnější než jiné.;-D

Jinými slovy - Aspirin je super lék, který je pro populací jako celek, při dodržení pravidel velmi prospěšný, což nijak nevylučuje, že pro vás osobně bude jeho požití posledním úkonem před pietním umístěním v rodinné hrobce, naše farmafirma přeje pěkný den a děkuje za projevenou důvěru.

6 0
možnosti
Foto

R^Tome, děkuji za trefný blog. ;-)

5 1
možnosti
VK

Ale od "modrej tabletky" neodradí ani ten horor v príbalovom letáku.;-)

0 0
možnosti

Ale odradí. Až jednou poznáš, že to ani s tou taletkou nefunguje! :-)

2 0
možnosti
IA

Pane doktore, mluvíte mi z duše. Úžasně jste to napsal. Příbalové letáky kritizuji stále, hlavně v lékárně, ale pečlivě je čtu. Je to zvláštní literární útvar. A občas s tím vytočím našeho hodného pana doktora, zda by mi neudělal testy na choroby, které příbalový leták jmenuje a na které se dotyčný lék nesmí užívat..

Je pravda, že nežádoucí účinky převyšují ty žádoucí a nejlepší jsou údaje o vzájemné interakci léků. Píšete ve svém článku zřejmě o Tegretolu, to je lék na epilepsii a také na léčbu neuralgie Trigeminu. Tomu léku vděčím za zmírnění mučivých bolestí hlavy.

Při studiu příbalových letáků, aniž bych měla patřičné vzdělání, ale jsem právník a právníci jsou zkoumaví lidé, jsem si říkala, co dělají lidé, kteří neporozumí textu a přitom se dostaví nežádoucí účinek. Většinou se člověk osype, nebo zmalátní, či nesnese déle večeři v žaludku, slušně řečeno.

Jeden z nejstrašidelnějších příbalových letáků je u Kalnorminu, který píše o ochrnutí, pokud se kdy v rodě vyskytovalo. No, já nevím, co se dělo s lidmi v naší rodině za uplynulých pětset let, ale došla jsem k názoru, že ten leták v celku je špatně přeložený z cizího jazyka. Bylo by fér, kdyby na konci letáku bylo jméno autora a kontakt. Třeba nemá ani medicínské vzdělání nebo farmaceutické, ale je pouhým překladatelem. Někdy je třeba některé pojmy vysvětlit, ale není s kým si to vysvětlovat. Díky za článek.V

2 0
možnosti
Foto

Děkuji za pěkné počtení! Byl jsem hrdý že nemusím brát ve svém věku nic a od loňska (achjó!) musím prášky na tlak. Karma!

3 0
možnosti
IA

A už jste si přečetl příbalový leták? To myslím vážně. Zvláště u léků na tlak.

4 0
možnosti
MK

Hlásím se do té druhé skupiny pacientů. Co mě nezabije, to mě posílí. Jak račte viděti, zatím mě všechny léky posílily (i když některým to dalo dost práce).

1 0
možnosti
  • Počet článků 974
  • Celková karma 35,66
  • Průměrná čtenost 2562x
Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé.

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám