Pátek 21. února 2020, svátek má Lenka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 21. února 2020 Lenka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a72r82t66i74n11a 21M90o72u69d39r26á 7630693496359

Existuje také virtuální koloskopie (kolonoskopie), což je speciální CT vyšetření. Provádí se např. u lidí, jejichž střeva jsou pro endoskop neprůchodná. Nevýhodou je kromě ozáření a vyšší ceny i nemožnost odebrat vzorky tkání.

0/0
29.7.2019 18:54

M23a68r48t44i65n 41H16o89d67í11k 2745285848677

Vítejte v běžném pracovním dni českého lékaře. Z českého zdravotnictví se stal právnický klondike. Toto je běžná právní praxe. je to naprosto utržené ze řetězu a někdo, nejlépe ústavní soud, by měl zatáhnout za ruční brzdu. není možné, aby v právním státě platilo, že u jakéhokoliv právního či finfčního úkonu klientova neznalost neomlouvá a u zdravotní péče klientova neznalost omlouvá, naopak lékařová neznalost práva neomlouvá a neplatí pacientovy konkludentní souhlasy, nota bene zaznamenané v dokumentaci. To nemá ve světě obdobu takováto právní praxe. Jak douho to chcete ještě tolerovat. Stát brečí, že nemá dostatek lékařů, přičemž jich má na obyvatele nejvíce v Evropě. Proč asi? Hlavní důvod je nepřímo popsán v článku. Od českého lékaře se právníky vyžadují ke každému prdu tisíce papírů. Proto jsem z českého zdravotnictví odešel tam, kde pracuji jako lékař, ne jako právní koncipient.

+1/0
24.7.2019 8:58

L55u14d51m67i84l28a 34O49l37š76á78k66o66v39á 1368158838915

Tak to pozoruji již delší dobu, že úroveň velké části právníků zabývajících se zdravotnickým právem a především oblastí práv pacientů, je žalostný.;-(

+1/0
23.7.2019 18:30
Foto

P66a68v11e50l 93D12v55o81ř14á80k 5919555264530

Já musel vždy u nějakého komplikovanějšího vyšetření reverz podepsat. Tedy bych se domníval, že nepodepsaný má stejnou váhu jako negativní reverz. Ale nejsem právník.

Problém je, že v úděsné mašinerii zdravotnické byrokracie se lehce vytratí to, že je třeba pacienta znovu vyzvat. Někteří lékaři na to už mají systém v počítači. Např. i náš veterinář vždy včas rozesílá pozvánku (e-mailem či SMS) na očkování proti vzteklině. Tedy očkování pejska.

+2/0
23.7.2019 16:10
Foto

Z44u68z27a70n41a 44Z44a10j97í45c89o80v76á 4362154116150

Tome, naprostý souhlas. R^Jen hlupák nedbá o své zdraví a ignoruje příznaky nemoci.

+4/0
23.7.2019 15:26

M74i44r15k27a 43Š72v53a58r68c62o13v36á 4788338835421

Jsi lékař, máš léčit, stanovit postupy, doporučovat, radit, pacienta poučit. Každou návštěvu pacienta musíš zaznamenat, popř. vystavit lejstra typu recepty, doporučení ke specialistovi, jsou i lékaři, kteří ochotně vytisknou či nakopírují více informací k danému zdravotnímu problému, aby to měl pacient i na papíře. Ovšem, konečné rozhodnutí je vždy na něm. jsi jeho lékař, ne rodič a pokud nemá pacient dále zájem o další léčbu, zaznamenáš skutečnost a jedeš prostě dál. No, vidno, papírů není nikdy dost, takže lejstro navíc a podpis...založit do karty a jsi z obliga...? Opravdu, nenajde se další právní klička? Třeba, že v lejstru není klíčové slovo, že tam chybí třeba Tvoje razítko, že tam chybí datum, atd...

Dek blbci funkci...a vymyslí lejstro...

Jasně, že šlo rodině o ten podpis, ten tam prostě měl bejt a hotovo! Tak bude soud! A to by bylo, aby z toho něco nekáplo, doktůrku!

Nezávidím vám lékařům, v dnešní době mám pocit, že se pohybujete na tenkém ledě:-/

+4/0
23.7.2019 15:05

B20o48h94u96m90í69r 83Š93i31m77e29k 3731660964534

Paní Švarcová, bohužel s pacientem to často nehne, i když mu řeknete: "Když to nebudete dodržovat, já neumřu!" V pozitivním právu musíte si navíc nechat od pacienta podepsat, že jste ho upozornila na možnost smrti! :-)

+1/−1
23.7.2019 18:25

M76i39c46h86a37l 81G79e90c20i57k 6185379187654

Pri tejto teme si spomeniem na tie zname pripady, ked pribuzni zosnuleho fajciara zalovali tabakovu firmu, ze ho dostatocne nevarovala, ze moze z fajcenia umriet na rakovinu...firma sa branila, ze predsa na krabickach uz davno ma varovania, ze fajcenie zabija, ale rodina trvala na tom, ze varovanie nebolo dostatocne, lebo tam nebolo vyslovne uvedene, ze zabija prostrednictvom rakoviny. Proste inteligencia sa v rodine zjavne dedi. No a lekar je presne v tejto pozicii...moze vydat akokolvek detailne varovanie a niekto sa aj tak bude snazit zodpovednost prehodit naspat nanho.

+1/0
24.7.2019 11:53

B75o24h13u79m42í80r 38Š23i40m31e80k 3231360974694

Souhlas! vnímám to tak, že kromě lidské všeobecné blbosti je na vině pozitivní právo, které jsme přijali! :-)

0/−1
24.7.2019 15:58

E15d55v14a91r33d 66N49i50c51h13t50b98u89r86g69e82r 2130189792280

To mi není jasné, jak to, že si musíte nechat všechno od pacienta podepsat, souvisí s tím, že máme pozitivní právo. Pozitivní právo, pokud tomu dobře rozumím, je právo, které je někým (Bohem, parlamentem, panovníkem, ...) určeno. dáno, stanoveno, statuováno.

0/0
24.7.2019 21:21

B97o85h91u38m83í23r 55Š57i33m59e38k 3211730444164

Dá se to i tak říct. když nemáte doklady, které žádá zákon, jste zranitelný.Vaše práce je vedlejší. Přednost má byrokracie.

Jinak pozitivní právo je, že můžete dělat vše, co není zakázáno. A tak vzniká nepřehledná džunge paragrafů a zákonů proti jiným zákonům a vše se dá vykládat různě, proti tomu, proti komu chceme, že? :-)

0/−1
24.7.2019 23:47

E65d83v70a68r24d 34N20i61c79h52t93b68u39r36g23e10r 2940389222770

Ano, o tom, že (a nakonec nejen v medicině) bují byrokracie a řehtá úřednický šiml, to tak je a je to samozřejmě špatně.

Tato situace však není podle mého soudu důsledkem toho, že máme positivní právo. Positivní právo je, na rozdíl od práva přirozeného, takové, které je dáno, určeno, statuováno. Slovo `positivní` je od latinského slova `posit`..

To, že můžete dělat vše, co není zakázáno, není totéž, co pozitivní právo.

A vlastně to asi není ani tak doslova míněno (kromě u nás, ovšem :-)). Ono to toiž znamená jen, že nemohu být trestán za něco, pro co není v zákonech stanoven trest. Nulla poena sine lege.

To, že máme u nás v zákonech nesystémovou džungli, nevyplývá z toho, že máme positivní právo.

0/0
25.7.2019 3:04

B76o71h89u46m74í43r 89Š21i39m38e15k 3921340134974

Děkuji za věcnou diskusi.

Nulla poena sine lege. Souhlas, tak bych to bral. Ale to sebou nese nutnost podrobných specifikací, které pak dělají tu nepřehlednou džungli.

Jestliže někdo, dokonce v přímém přenosu, ukradne vzádné pero, pak já to vnímám jako krádež. Ale zákon, pokud to nespecifikuje i na pero, je bezzubý. (Jsem si vědom, že příklad není ideální, protože podle našich zákonů prezident zjevně je za svoje činy neodpovědný.) A vzhledem k nutným specifikacím, se stává legislativa nepřehledná. A proto zjevná krádež se stává nepotrestatelná a neodsouditelná. Slyšíme u soudu jednoznačné důkazy, ale jsou nepoužitelné, protože nebyly specifikovány předem.

Naopak díky naším zákonům lze odsoudit za něco, co je v zákonech falešně specifikováno, aby to soudci mohli snáze odsoudit bez věcných důkazů. Příkladem je nerozlišení daru od úplatku ve zdravotnictví. Naopak skutečný úplatek soudnictví (ne soudci!) není úplatkem, protože je podle zákona, jak jsem byl poučen!

Pak se nedivte, že člověk vychovávaný celý život v přirozeném právu má pochybnosti k současnému pozitivnímu právu!

:-)

0/0
5.8.2019 6:18

T23e87r83e68z65a 28H43o96l68á 4534853423577

Prosím minutu ticha za bílého pracujícího heterosexuála. Na druhou stranu uvažuji, zda to vlastně nebyl tak trošku slabší kus, když ho tak vykolejilo, zničilo a odrovnalo to, že si ženská v bondovce výjimečně zahrála i něco jiného než roli matrace a že se film podle komiksu - světe, div se! - řídil předlohou ;-D

0/−3
23.7.2019 11:52

T37e30r26e43z95a 72H25o28l18á 4374783133937

a tohle se, prosím, stane, když máte jako hlupák otevřená dvě okna! :D omlouvám se, Váš článek mě zaujal a souhlasím s Vámi. Největší odpovědnost máme vždy my - pacienti.

+4/−1
23.7.2019 11:52
Foto

T80o55m86á27š 89V69o26d47v39á40ř38k19a 3773791177284

Trochu jste mne vyděsila......jsem totiž bílý pracující heterosexuál. A jistě i slabší kus.....

+8/0
23.7.2019 11:57
Foto

M13a14r27i15e 68J94a95n41d42o76v15á 8941703445846

;-D;-D;-DR^

0/0
23.7.2019 13:14
Foto

Z88u87z20a40n25a 17Z98a37j48í12c26o98v20á 4472624886540

;-D

0/0
23.7.2019 15:26

D22a23v89i32d 20H17o96r48á23k 9208227946982

Ano, s těmi posledními dvěma slovy lze bezvýhradně souhlasit.

...zvláště pokud se čtenáři podívají na ten YouTube záznam toho koncertu Vaší skupinky, který je ke shlédnutí pod jedním z Vašich dřívějších článečku. Sice povětšinou Vás i Vaši nevelikou postavičku zcela bezohledně zakrýval dirigující kapelmajstr, ale i tak jsme si z těch pár záběrů, kdy jste se z toho stínu vynořil, mohli o Vaší postavě skutečnou představu udělat.

0/−2
23.7.2019 16:30
Foto

K81a61r49e52l 27B78o62h72á18č89e64k 1111117166574

Nestanou, i když zrovna v takových případech, jako je zhoubný nádor, budou postupovat přeci jen více v souladu s možností zpětně doložit kvalifikovaný postup. Ostatně lékaři nejsou žádnou výjimkou, kdo papíruje jen proto, aby zpětně v případě problému doložil, že postupoval ad lége. Když si vezmu Tvou argumentaci, už v prvním bodě máš zásadní chybu...předpokládáš, že každý příčetný člověk ví, že krev ve stolici je problém. Chyba, jsem přesvědčený, že nejspíše 8 lidí z 10 netuší, jak moc velký problém. A z těch dvou, co tuší, jeden bude přesvědčený, že dnešní medicína je všemocná.Tu závažnost skutečně může začít vnímat až tehdy, když i lékař zkrátka přistoupí ke krokům, které jinak běžně nedělá. Ve druhém bodě pohoda, souhlas, to si přeci neodporuje...pacient je ten, kdo rozhoduje. Njn, jak jinak ale prokázat, že byl odborníkem opravdu náležitě poučen a ne že možná nejen on, ale i lékař nepodcenili realitu? Ad třetí bod...ano, věřím, že podobných rozhovorů se vedou stovky. Zhoubné nádory jsou, budou a ...zabíjejí. Tím spíše holt při podobném rozhovoru vytáhnu papír, povídám o rizicích a možnostech a při tom holt rovnou nechám pacienta podepsat. Prostě situace je vážná ve všech směrech, skončila sranda, odmítnout se očkovat proti chřipce lze, odmítnou vyloučit zhoubný nádor také lze, ale...průkazně. To není bezdůvodný alibismus ... Další body už jsou postupně tzv "šikmá plocha"...říkáš, kam to může vést, ale nikde přeci nikdo není schopen říct, kam to opravdu povede. Nikde není řečeno, že lékař musí mít takový podpis všude. Ale prostě zrovna tady mi přijde, že by ho mít měl. Ostatně, sám vím, jak moc jsou o různých typech zhoubných nádorů informováni nejen pacienti, ale i lékaři v různých neonkologických oborech .Někdy si zkus nastudovat třeba nějaký typ nádoru, možnosti, postupy, řešení...a zeptej se deseti svých kolegů z různých neoonkologických oborů, KOLIK bude skutečně vědět více o nějaké konkrétní (běžné, prosím) diagnoze...Tak to prostě je ...

+2/−2
23.7.2019 10:40

P56e43t52r 86S64k90á14l48a 2337774900480

Tady bych byl trochu větší optimista ohledně gramotnosti spoluobčanů. To by bylo opravdu smutné, kdyby 8 z deseti lidí netušilo, že krev ve stolici může být velký problém.

+2/0
23.7.2019 11:27
Foto

K96a30r13e21l 98B55o85h62á72č80e41k 1841887796634

Nu, já to číslo nemám podložené, jen odhad na základě určitých skutečností u jiného zhoubného nádoru včetně toho, kolik ví samotní praktici či jiní lékaři :)

0/−1
23.7.2019 11:52
Foto

T56o22m88á25š 62V60o63d95v35á55ř30k90a 3593571837574

Karle, opravdu nepovažuji pacienty za nepolíbené panny. Každý z nás chodí nebo by aspoň měl chodit na preventivní prohlídky ke svému praktikovi, který provádí onkologické minimum (ženy prsa, chlapi prostata), nicméně i dotaz, jestli nemají ve stolici či moči krev. Takže každý ví, že pokud se na to lékař ptá, má to asi i nějaký význam. A rabbi Google rád a všechno napoví.

K bodu tři - v dokumentaci je záznam. Jsem si jist, že drtivá většina lékařů svému pacientovi dá písemnou zprávu, která je pro něj zásadní v tom, že tam má napsáno vše, co bylo řečeno a vše, co má udělat. V našem případě byl veden rozhovor správným směrem - krev ve stolici - možnost nádoru - kolonoskopie. A nemocný nepochybně pochopil, ale smlouval, což už je jen jeho problém a nikoli lékaře.

S těmi podpisy. Jak by se Ti líbilo, kdybys během běžné návštěvy u Tvého lékaře postupně podepsal cca 2-3 listy, že Ti bylo cosi řečeno, žes to vzal na vědomí atd. ? Nepřipadal by sis divně a nepovažoval bys daného lékaře za "divného"? V tomto případě - opakuji po několikáté - lékař nepochybil a mám za to, že rodina se rozhodla na něm finančně vyzískat.

+7/−1
23.7.2019 11:55
Foto

K14a30r58e58l 61B18o44h78á48č37e34k 1251707536724

Nu, můj názor jsem napsal, tedy více polemizovat není nutno. Podpis tam měl být. Pacienti ví o realitě jednotlivých diagnoz méně než málo a neonkologičtí lékaři na tom nejsou o moc lépe :) A z reality života a ke Tvé otázce...každou chvilku někde podepisuji nějaké dokumenty ohledně poučení apod...stačí obyčejný nástup do zaměstnání...nevidím důvod se trápit, že v případech diagnoz ohrožujících přímo život pacienta bude důraz na prokázání odborného poučení podpisem i u lékaře :) Ten podpis totiž ztvrzuje, že se opravdu vše odehrává tak, jak lékař tvrdí...A přečti si můj příspěvek ještě jednou, netvrdím, že se má podepisovat každá banalita...že ale poučení o zhoubném nádoru tlustého střeva "není každá banalita", na tom se, aspoň doufám, shodneme...a že by zájmem lékaře mělo být krýt si záda a ne spoléhat na to, že soud bude věřit každému ničím nepodloženému zápisu, mi přijde také jako logické...

+1/−1
23.7.2019 12:04
Foto

T33o17m78á25š 32V70o26d37v52á71ř73k82a 3293491967114

Také nechci polemizovat, protože jsem na rozdíl od Tebe od fochu a vidím realitu nepochybně z jiného úhlu, než Ty.

Jsem rád, že to mám za pár.....a že se nebudu muset podrobovat různým nařízením. Pracuji, jak jsem se naučil před 34 lety po nástupu, kdy podobné věci neexistovaly a měli jsme více času na popovídání si s nemocnými. Dnes - když přijdeš do špitálu - tak nejprve podepíšeš zhruba 6-7 stránek textu, kterému není snadno rozumět.

Měj se fajn.

+4/0
23.7.2019 12:14

B15o68h59u82m35í37r 70Š28i76m73e60k 3901460884194

Pane Boháčku, Vy stále věříte, že lékaři se alibisty nestanou? Již se jimi stali! Ano, to jinak nejde, pokud nechcete riskovat vážné poškození nepředvídatelnou lidskou zlobou. Pohybujeme se v pozitivním právu!!! :-)

+2/−1
23.7.2019 12:33
Foto

K32a12r47e50l 75B37o85h66á29č61e58k 1831757416684

Pane Šimku, určitá dávka alibismu je nutná v každém zaměstnání, pokud nestojíte u krumpáče a nekonáte povel "výkop odtud tamhle" :) Projektanti statických konstrukcí by mohli vyprávět, řidiči MHD nebo jiné délkové hromadné dopravy a mnoho dalších a dalších, pracujících s lidmi nebo jejichž práce ovlivňuje zdraví a životy lidí...to nejsou jen lékaři. V konkrétním případě z článku zkrátka nemám pochybnost o tom, že jeden podpis o informovaném odmítnutí péče je na místě, že pouhý zápis lékaře je zoufale málo.

+1/0
23.7.2019 13:00

B46o76h43u68m74í42r 45Š26i11m14e39k 3151630414344

Ó, jak hluboko jsme klesli! :-)

0/−1
23.7.2019 18:27
Foto

K37a28r29e69l 36B41o53h21á21č43e84k 1171117976594

To je, co?:) Slovo lékaře má stejnou váhu, jako slovo pasienta, soud si dovolil to nerozlišovat a vlastně prohlásit, že si to taky lékař mohl vycucat z prstu, když to nemá podepsané, strašné pro starou gardu :)

0/0
23.7.2019 20:28

B95o12h80u10m40í91r 26Š13i53m92e31k 3961170454224

Pane Boháčku, ztratila se důvěra k lékařům. A tyto problémy k tomu patří! A kdo to odnese? Pacient! :-)

0/−1
23.7.2019 23:10

I94v60a39n 11M41i88n57á43ř 7862564357421

Tento autorem popsaný případ je téměř čítankovou ukázkou, naplňující obecné rčení, že - každý je strůjcem svého osudu.

+2/0
23.7.2019 9:49

H57o60r72s43t 85A30n98t32o39n 73H70a25s30l83b34a97u71e28r 3958414256596

Lékaři by měli mít možnost beztrestně pohlavkovat takové pacienty. Mají tvrdý džob R^

+4/−2
23.7.2019 8:49
Foto

J14a82n 74Š22i50k 1252180548559

Souhlasím s Vámi. O svém životě rozhoduje pacient, ne lékař. Jak zamýšlel pacient naložit se svým životem prokázal tím, že nechodil na kontroly a tím bych, být právníkem lékaře, stále dokola argumentoval. Lidé se dnes bojí bolesti a nepříjemných vyšetření, ale to nemůže být důvodem pro to, aby lékař pacienta přemlouval a naháněl do ordinace upomínkami. Budeme-li trvat na tom, aby všechno bylo řádně zaznamenáno a podepsáno, nemůžeme se divit, že lékař je z poloviny úředník. Když ho do této situace dotlačíme, pak nás překvapují plné ordinace a ptáme se proč papíruje a neléčí.

+16/0
23.7.2019 8:31
Foto

T66o81m40á52š 68V67o72d32v73á76ř70k50a 3793401557764

Děkuji Vám, pane Šiku, za porozumění. Bohužel mám stále větší a větší pocit, že se k nám implementuje anglosaské právo, které u nás prostě nemá tradici. Z tohoto pohledu kvituji, že je mi už bezmála 60 let a že se moje praxe chýlí ke konci a nebudu muset řešit věci, které řešit nechci. Vždy jsem si zakládal na rozhovoru s nemocným a ne na vyplňování nějakých cyklostylů. Zdá se však, že doba se sune jinam.

Pěkný den.

+12/0
23.7.2019 8:46

V43o26k38o47u55n 40V74l38a74d84i59m92i69r 8222538769728

A cim to je? Socializmu zde mnel skoncit pred 20 lety, a onprave ve zrdavotnictvi primo buji.

Ja u meho domaciho doktor zadnou rozbujelou administrativu nevidim. ma v recepci jednu pani ktera odbavuje pacienty, a vyrizuje tu administrativu. Apak nekolik Sprechstundenhilfe. jedna obstarava EKG a to kolem, jina pak laborator a dalsi pak je nejak k ruce. ma jich celkem 7, protoze po nich nemuze chtit aby pracovaly 11 hodin denne jako on.

0/0
23.7.2019 13:30

O91l40g71a 60P26a61v74l96í51k34o90v45á 6294588157412

Být lékařem a mít pacienty, kteří si rozmýšlí vyšetření, automaticky si nechám podepsat jejich váhání. Jednak je lékař chráněn a jednak je i pacient svým podpisem tlačen k překonání strachu i k tomu, že příbuzným nic nalhat nemůže. Notýsek pro podchycení váhajících pacientů určitě není řešení :-)

+1/−2
23.7.2019 0:44
Foto

T95o21m76á61š 23V79o38d16v54á91ř75k96a 3603771967144

To je obsahem bodu 6, paní Pavlíková. Mohu Vás ujistit, že podobných váhání jsou stovky. Představte si prosím, sebe sama, jak podepisujete u lékaře ihned vše, co není průzračně jasné. Jak se budete na toho Vašeho lékaře dívat?

+2/0
23.7.2019 5:06

B78o19h17u78m39í25r 67Š28i86m23e64k 3941550794684

V medicíně je všechno možné. S tím pacient, politik, soudce vůbec nepočítají.

Měl jsem pacienta, který po požití tablety na bolest reagoval tak, že byl blízko smrti. Řeknete obyčejná tableta na bolest. Kolik jich pacienti spolykají denně! Ale pacient mohl zemřít po jediné tabletě!

To musím nechat pacientovi podepsat revers, když mu podávám jakoukoliv tabletu? A co při injekci? Tam je riziko mnohem větší? Před každou injekcí reverz? Chápete vůbec, co chcete? Necháte lékaři čas na léčení? Nebo Vám stačí, že lékař bude projednávat samé revezy? :-)

+6/−1
23.7.2019 7:49

D53a63v80i92d 59H39o95r44á84k 9848787846282

Bohumíre, dávej pozor v tomhle horku zejména na své zdraví a kondici ! Koukám, že se únava z hiců projevuje už i v Tvém psaní zejména v posledním odstavci.

Tak jde o revers, nebo reverz ?

Chápu že se chceš autorovi zalíbit a tak též v souladu s jeho stylem se snažíš také písmenko "S" co nejvíce preSentovat, ovšem to slůvko zcela na konci, ony samé "revezy?" ;-D;-D tomu nasadilo korunu.;-D

0/−2
23.7.2019 16:37

E11d96v10a46r55d 80N37i49c28h89t73b76u34r63g95e28r 2340589472110

Obojí je správně: reverz i revers.

Správně je: prezentovat, ale presentovat není nesprávně a připouští se.

0/0
23.7.2019 23:07

D38a93v14i10d 48H11o69r92á34k 9388937206232

Já sice, pokud jste si pane Nichtburger všiml, netvrdím, že některá z forem onoho slova jak jej napsal pan Bohumír je vyloženě špatná a nesprávná, i když běžnou je pouze jedna z forem. Nicméně, že Bohumír dokáže napsat na jednom z řádků zmíněné slůvko na konci s "S" a v následujícím textu pak na konci se "Z" je nějak poněkud zajímavá situace, nemyslíte ? :-)

A jak píši vyvrcholením je pak ten tvar tohoto slova zcela na konci jeho příspěvku. A zde už se člověk musí ;-D;-D;-D.

Ale nějak nechápu, proč Vy zde jako příklad uvádíte slovo zcela jiného obsahového významu ("prezentovat", je cosi zcela jiného než "reverz")?

Nicméně pokud Vám vyjde trochu času zkuste se podívat na Pravidla českého pravopisu a pro jistotu bych Vám přiložil odkaz:

https://www.pravidla.cz/pravopis/18443-reverz.html

0/0
23.7.2019 23:42

D69a28v49i66d 83H67o15r60á77k 9788867566382

Jen pro doplnění : Prezentovat, či presentovat lze vyložit jako předvádět, uvádět, představit, předložit, podat atd.

Slovo : reverz - znamená zadní stranu mince, dokladu, pečeti atd.

nebo - písemné prohlášení

a v medicinské praxi pak je to slovo možno vyložit i jako

písemný informovaný souhlas (pozitivní revers) nebo nesouhlas (negativní revers) s poskytováním zdravotních služeb (např. s nabízenou hospitalizací, operací, s provedením některých specifickýchmedicinských výkonů) jak vložil výklak významu p. prof.PhDr.Rudolf Kohoutek,CSc.

0/0
23.7.2019 23:58

D63a21v70i84d 47H83o50r89á24k 9108577986762

Jen pro nikoliv přímo pravopisné pochybení, ale pro správné rozložení jednotlivých slov a opravu překlepu v jednom z posledních slov které jsem uvedl na konci mého předchozího příspěvku bych si dovolil korekci a text měl být správě uveden v této formě:

....některých specifických medicinských výkonů) jak vložil výklad významu slova p. prof.PhDr.Rudolf Kohoutek,CSc.

0/0
24.7.2019 0:04

D62a55v98i54d 18H76o13r57á83k 9958227596282

A abyste mě pane Nichtburgere nenapadal, že i já píši na konci slova jednou "Z" a podruhé "S", pak to není, že bych byl jako přítel Bohumír Šimek zmaten, ale prostě jsem jen citoval a okopíroval zdroj viz:

https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/reverz-revers

a následný

https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/revers-ve-zdravotnictvi

0/0
24.7.2019 0:15

E96d68v32a51r46d 74N46i36c39h83t54b50u86r13g95e23r 2220299722140

No jo no, že jste se nám tu rozepsal. Jen tak dál.

0/0
24.7.2019 11:17

M37i67c60h51a11l 74Š38t72a42j50n60r52t 4874781602987

Ztrč przt zkrs krk. ;-)

0/0
24.7.2019 17:41

E53d48v63a31r68d 91N17i15c21h51t22b62u90r38g20e91r 2830909672540

Ztrč przt zkrz krk. :-(

0/0
24.7.2019 21:10

M66i56r22o73s42l94a74v 86S95l75á88m87a 1591563595895

Vážně chcete před každým odesláním ke specialistovi svému praktickému lékaři podepisovat potvrzení, že jste byla řádně poučena a odeslána na vyšetření? A chcete totéž podepisovat u specialisty posílajícího vás ke specialistovi jiného oboru? A co udělá lékař, kterému pacient odmítne podpis? Má si vše natáčet a nahrávky desítky let archivovat? A jste ochotná platit například o tři procentní body vyšší zdravotní pojištění, aby si lékaři mohli dovolit platit příslušné administrativní síly? A co tím získáte? Z hlupáka chytráka žádným zákonem stejně neuděláte a on se prostě na příslušné vyšetření vykašle ... Nebo lékař stanoví lhůtu, do kdy mu má pacient nahlásit výsledek, a když nic nenahlásí, tak nechá pacienta policejně předvést na vyšetření?

+4/−1
23.7.2019 14:33
Foto

L59a80d96i31s55l19a39v 47S82t10r61n50a66d 7684831424218

R^

+2/0
22.7.2019 22:31

M13i85c78h16a67l 55Š81t95a41j26n33r90t 4644131112777

U takhle důležitých věcí mi ten reverz připadá užitečný. A to spíš v zájmu toho pacienta, než právnických fines. Hodně lidí trpí pštrosím efektem a budou mít tendenci to hrnout před sebou a uodkladat doslova k smrti. Kdežto jasně nalinkovane notičky je donutí postavit se k tomu čelem.

+3/−2
22.7.2019 22:02

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Prodáváte rasistické zákusky, tvrdí zákazníci. Tradiční, brání se výrobce

Čokoládová pusinka, zákusek populární hlavně během německých únorových karnevalů, narazila na odpor kvůli svému...

Sex máme se ženou několikrát denně, mobil do ložnice nesmí, říká Bieber

Justin Bieber (25) prozradil svůj recept na úspěšné manželství. Důležité prý je, najít k sobě toho pravého člověka....

Všichni jste krásní, říká modelka. Předávání cen moderovala zcela nahá

Modelka Ibi Støvingová (45), která moderuje dánskou verzi americké show Naked Attraction, vyvolala pozdvižení...

Výrobce největšího mobilního propadáku definitivně zavírá krám

Po třech letech od uvedení prvního neúspěšného pokusu prorazit na smartphonový trh značka Essential od spoluzakladatele...

Nenáviděla jsem se za svá prsa, říká Fialová. Poprsí si nechala zmenšit

Herečka Kateřina Marie Fialová (22), známá ze seriálu Ordinace v růžové zahradě či show Tvoje tvář má známý hlas, šla...