Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KC

Pane Tomáši, dávám karmu, protože chápu smysl Vašeho vyjádření, ale přece jen bych si dovolil menší upřesnění, když říkáte: "Jen duševně méněcenný jedinec může mít radost z něčí smrti a to bez ohledu na to, jestli nastala při výkonu služby, tragické nehodě či vlivem nemoci." Neřekl bych, že mám přímo radost ze smrti mohamedánského zabijáka, který programově likviduje jiné, ale čím méně jich bude, tím líp pro zbytek světa.

0 0
možnosti
Foto

Podobného člověka, kterého jste zmínil, tak nějak nepovažuji za plnohodnotnou lidskou bytost.

13 3
možnosti
Foto

A za co jo, jako lékař, považujete?

5 1
možnosti
Foto

Zdravím Radima Kacíře

1 0
možnosti
RW

Mislím, že podobný názor prosazoval Hitler. Uvědomujete si to vůbec?

3 2
možnosti
Foto

Asi ne. Jakmile jde o politiku, jde u pana doktora vše stranou. I lékařská etika.

6 2
možnosti
Foto

Já spíše myslím, než mislím, ale k věci, pane Woloszczuku:

Hitler považoval za méněhodnotnou RASU člověka en bloc /tedy Židy, cikány, černochy/. Šlo z jeho strany o pojetí tzv. "kolektivní viny" (tedy vina za to, že se někdo narodí jako Žid, černoch či třeba eskymák).

Já považuji jedince, jehož cílem je mne usmrtit (a to zcela anonymně, neboť on nezná mne a já jeho, nic jsme si navzájem neudělali a navzájem se nijak přímo neohrožujeme), za jedince, který pozbývá jistá lidská práva. Z tohoto pohledu jej nepovažuji za plnohodnotnou lidskou bytost a je v mém zájmu (a jistě i zájmu jiných), aby byl tento člověk eliminován ze společnosti. Pakliže to nejde po dobrém (tedy soud a vězení), považuji za krajní možnosti i jeho zabití. A je lhostejné, jestli tento jedinec pochází z Afghánistánu, Koreje, nebo třeba z Litovle.

Pakliže nevidíte mezi těmito dvěma postoji zásadní rozdíl, je diskuse zbytečná.

8 0
možnosti
RW

Vidíte a západní kultura staví na tom, že všechny lidské bytosti mají stejná práva, vůbec nezáleží na tom jestli chcete ponižovat rasu nebo jednotlivce, pro kulturního člověka nemohou existovat "podlidi".

2 2
možnosti
Foto

Měl jsem pravdu. Neporozuměl jste a můj diskusní příspěvek byl zbytečný.

Pěkný den.

0 4
možnosti
RW

Rozuměl jsem, "jen" hrubě nesouhlasím. Nezáleží podle jakých kritérií skupinu "podlidí" vyberete, ale na tom, že jste ochoten ji vybírat a považujete to nejen za přípustné, ale dokonce za správné.

4 0
možnosti
  • Počet článků 975
  • Celková karma 35,52
  • Průměrná čtenost 2559x
Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé.

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám