Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M84a78r74t25i78n 12R13o47t37t53e19r 2215492339787

"V tom případě je totiž jeho léčba hrazena z prostředků nemocnice a případný předpis účinného léku je připsán k tíži předepisujícího ambulantního lékaře

Zdroj: http://vodvarka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=618678"

Což se také z rozumného SW lékař dozví.

0/−1
21.8.2017 14:13
Foto

T77o12m22á26š 53V22o33d38v85á89ř34k72a 3703841907604

Nedozví, žádný SW není schopen říci, kde se pacient v danou chvíli nachází. Mluvíte nesmysly.

+2/0
21.8.2017 17:40
Foto

M97a77r25t75i37n 63R76o68t71t79e56r 2565192839317

Víte co? Nevíte nic. Lékař se dozví z eReceptu, KDE, KDY A KÝM přesně byl každý lék z receptu danému pacientovi vydán.

Lékař se dokonce dozví kolik pacient doplácel a další finanční data, včetně doplatku ZP.

Takže přístě nemelte nic, o čem nevíte, že máte pravdu.

0/−1
21.8.2017 21:56
Foto

M96a57r76t35i42n 73R18o49t37t72e55r 2465392879777

"Lékař zcela ztratí informaci o tom, jestli v době předpisu léku není dotyčný zrovna hospitalizován

Zdroj: http://vodvarka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=618678:

Neztratí, rozumný SW lékaři zobrazí, zda si daný pacient recept během jeho platnosti vyzvedl či ne.

0/−1
21.8.2017 14:12
Foto

T40o76m52á62š 57V23o71d18v12á49ř47k44a 3563811417764

Nikoli, to ví jen pojišťovna, lékař neví, jestli byl recepis vyzvednut. Opět mlžíte

+1/0
21.8.2017 17:41
Foto

M81a75r16t12i75n 22R17o64t28t33e68r 2745482649187

NEMATE pravdu. Z eReceptu lékař ví přesně KDE, přesně KDY, přesně CO a přesně OD KOHO si pacient co vyzvedl na daný recept. Lékař ví, kolik pacient platil, kolik byly doplatky a dokonce i jaká je marže lékárny.

Takže nešiřte bludy.

0/−1
21.8.2017 21:57
Foto

M39a39r82t12i26n 78R66o31t73t82e85r 2685322919357

"Další lahůdkou je paragraf, který neumožňuje předat recept rodinnému příslušníkovi. "

Ani papírový recept by se neměl dávat někomu jinému než cílové osobě. Tady není vůbec ale vůbec žádný rozdíl.

0/−3
21.8.2017 14:11
Foto

M73a92r54t40i78n 64R62o81t74t63e63r 2445962389897

"Mnoho z nich ještě píše své zprávy na psacích strojích a elektronizaci své praxe již prostě nechtějí zavádět

Zdroj: http://vodvarka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=618678

Opět nemáte fakta. Doktorů, co nepoužívají vůbec PC pro agendu, je minimum.

0/−1
21.8.2017 14:10
Foto

T12o42m62á84š 39V14o26d97v38á59ř12k19a 3833381927354

Znám jich několik - jsou to staří lékaři, přesluhují a nechtějí investovat. Agendu pro pojišťovny jim dělá firma. Jelikož je lékařů málo a po Novém roce ubudou, tak až budete shánět ortopeda a budete čekat půl roku, vzpomeňte si na svůj dnešní příspěvek

+2/0
21.8.2017 17:43
Foto

M48a41r36t97i94n 81R92o34t39t74e76r 2105372619257

Určitě vzpomenu, díky.

0/0
21.8.2017 21:58
Foto

M31a34r44t92i83n 35R68o17t95t68e75r 2565112289627

Vykřikovat umíte pěkně. Předně v tom paragrafu 80 se o pokutách nehovoří, asi myslíte jiný paragraf, ale to není důležité.

Pokud to chápu špatně, tak si ztěžujete, že může dojít k situaci, kdy lékař (?) odmítne používat elektronický recept? No a co? Ať jde na Slovensko, tam je elektronicky ve zdravotnictví daleko víc věcí.

Doktor je natolik inteligentní, že na PC nakliknout ten eRecept v rozumném SW není problém (vím to, protože ty SW pro lékaře vytvářím), stejně už přes PC provádí účtování péče ZP a další agendu.

+1/−2
21.8.2017 14:09
Foto

T53o97m46á70š 38V94o64d12v91á16ř60k69a 3603981397494

Jste namyšlený IT, ona medicína je i o empatii, kterou vy mít nemusíte, ale lékař ano. Posuzovat ho jako křováka, že se nevyzná v tom, v čem vy, je typický produkt dnešní doby. Až vám bude zle, tak si nepřejte narazit na podobně mentálně vybaveného jedince, jako jste vy.

+3/0
21.8.2017 17:44

I96v11a96n 86Š86t59í92p10e51k 3232728280119

Styďte se, nadávat, vykřikovat, urážet a lhát umíte. Zákon, který je pro vás, potažmo i vaše klienty, tak důležitý, si ale nenastudujete, neumíte ho ani správně pojmenovat, píšete o něm nesmysly hraničící s překrucováním a strašíte lidi. Ale i vy, jako každý lékař, se pohybujete v právem regulovaném prostředí - jinak to není, jinak to nejde. Napřed tedy čtěte, konzultujte, raďte se, učte se - a potom teprve pište. Kupříkladu, zajímejte se o rozdělovník a průběh připomínkového řízení, důvodovou zprávu, stanoviska institucí i profesních těles. Vše je transparentní, běžně k dispozici. Pak teprve suďte - a neblbněte lidem hlavu v honbě za lacinou karmou. Protože, to dá rozum, že vynadat poslancům u tématu medicínsko/finančního, to zaujme spoustu lidí, a moc rádi vás odmění za to, jak jste ta neschopná nemakačenka pohrdající osudem prostého pacienta pěkně utřel.

0/−2
21.8.2017 18:27
Foto

T36o16m46á32š 21V21o32d12v89á90ř86k36a 3693411117764

Víte co, kašpárku? Starejte se o svou hlavu, zřetelně v ní chybí množství závitů, které umožňují základní lidskou činnost a tou je přemýšlení o faktech. To ostatní nechte, protože každým vstupem dokladujete, že vstupovat do diskuse na podobná témata je mimo vaše možnosti.

+2/0
21.8.2017 21:30

I73v98a56n 95Š39t35í58p98e30k 3752668480529

Vy víte, že já své připomínky vždy myslím v dobrém, i v tomto případě - jde o vážnou věc, i já chci, aby každý lékař, kterému přijdu pod ruku, byl autorita, které mohu bezmezně věřit. Vy to ale pěkně boříte. Chudáci vaši pacienti. No, navrhuji, abychom váš předchozí výlev z 21:30 přeskočili, jako že nebyl. Ztratil jste nervy, jste naštvaný, protože vám dochází, že jste krapet přestřelil. Zapomenu na kašpárka i na počty závitů. Každý nemusíme umět všechno - já kdybych měl zdravotní problémy v dosahu vašeho oboru, jdu k vám; vy se zase svěřte odborníkovi - právníkovi - tam, kde si nejste jistý v kramflecích. A tady si zatraceně jistý nejste. A přitom ovlivňujete lidi, kteří na vás spoléhají jako na svého lékaře. Zvažte to. Ten zákon nevymysleli nějací líní, zavile nepřátelští poslanci co spadli odněkud z nebe. Elektronizace vašeho oboru není nějaký lobbistický výmysl. A vy nejste žádný stařec abyste seděl a nadával na novoty.

0/−1
22.8.2017 0:05

B70o85h81u91m82í89r 79Š54i32m37e87k 3271270944214

Víme dobře, čemu sloužil a slouží IZIP! A nová elektronizace nemá ušlechtilejší cíle! Bohužel! A místo pomoci lékařům, se lékařům stále hážou jen klacky pod nohy! A vyháníme si je do důchodu a do emigrace. Podivný experiment!

:-)

0/0
22.8.2017 20:54
Foto

T16o98m60á88š 61V97o73d48v72á71ř15k95a 3793871327894

Byl bych moc rád, pokud byste na kašpárka a počet závitů k jisté funkci nezapomněl. O mé pacienty se nestarejte, u nich není přítomnost e receptu rozhodující. Jak jsem již pravil - běžte do kopru.

0/0
29.8.2017 14:16
Foto

M45a65r63t47i29n 10R53o77t57t20e96r 2295762289177

Lékař, popelář, recepční i já, musíme jít profesně s dobou. Nebo jako když budu vyvíjet program na děrovaných štítkách, tak se mě taky zastanete?

+1/−1
21.8.2017 21:59

V21i17l63é87m 24B75a15r58á90k 4716227429296

A když neumí používat PC, co když začnou tvrdit, že neumí číst a psát a chtějí zaplatt asistenty.

0/−1
20.8.2017 9:06
Foto

L21i83b82u73s43e 14P97a81l60k40o72v85a 6980164218137

když jsme na Václaváku zvonili klíči myslím že ani ve snu nikoho nenapadlo co nás čeká-vstříc světlým zítřkům:-)

0/0
19.8.2017 20:39

M86a75r29e94k 53V96a84l71i34č44e75k 2681599154560

ja uz jen cekam, kdy budu povinnen posilat scany uctu z nakupu potravin na financak...

lidi, co maj v hlave misto mozku livanec, by rozhodne nemeli rozhodovat o nicem jinym, nez ze rano vstanou - pak nebudou skodit - a pak si zase lehnou

+3/−1
19.8.2017 9:15
Foto

M57a86r21t58i46n 36R23o54t42t23e19r 2395562329247

To už dávno děláte, ani o tom nevíte.

0/0
21.8.2017 14:21

B37o75h98u46m86í83r 45Š22i33m66e86k 3971120194694

Nyní náš stát připravuje kriminalizaci lékařů na podkladě toho, že naše justice považuje dary lékařům za korupci... Vyšetřuje to centrála pro organizovaný zločin!

Kam to chtějí ti naši politici dovést? Nedivím se, že naši mladí emigrují!

:-)

+3/0
18.8.2017 7:32
Foto

M32a22r10t35i26n 38R21o93t62t65e60r 2615732619397

Jakože dar za to že felčar předepíše tenhle lék misto tohodle léku? A kde je jako v tomhle řetězci pacient? Aha, ten tam není, že.

0/−1
21.8.2017 14:13

J87a54r25o12s29l47a91v 60H67o68d72e50k 8978348780492

Patrne tomu nerozumíte tak jako rozumným SW... Pacient od dobreho lekare dostane to, co potrebuje. Jen lekar muze mezi radou generik se stejnym ucinkem zvolit jedno dle sveho uvazeni a obliby a muze, pokud uzna za vhodne, prihlednout napr. i k darum, ktere vas tolik trapi /treba podpora vzdelavani...kupodivu nejde o vylety za poznanim/. Je to jako v obchode, co je vam do toho, jake mleko prodavaji a jak jsou motivovani, kdyz je stejne dobre, jen ma jinou krabici? Evidentne mate obvyklou lichou predstavu, ze vlivem marketingove intervence reprezentanta farm. firmy dostane pacient lek spatny, neucinny, nepotrebny, drahy a kdo vi co jeste... Blbost, z vasich komentu je jasne, ze potrebujete jen rejpat.

+2/−1
21.8.2017 18:09
Foto

M25a52r33t53i85n 26R55o95t97t98e63r 2145822319327

No, dovedu si dost dobře představit, že vlivem peněz farma zástupce, dostane pacient "vhodnější" lék.

0/−1
21.8.2017 22:00

B82o48h71u37m97í52r 85Š17i50m83e29k 3491670574644

Pacient je samozřejmě jediný zájem lékaře, který má právo dostat ten nejlepší lék, jaký může dostat. Lékař lék může jen nabídnout, ale o léku rozhoduje pacient, pokud rozhodnutí pacienta není v rozporu s jeho pojišťovnou, dostává lék, který chce!

Ale vás zjevně pálí to, že lékař může od firmy dostat kompenzaci pokut VZP za to, že předepisuje léky, že? Kdyby lékař VZP neokrádala za kvalitní práci "regulačními mechanismy", nenapadlo by farmafirmu kompenzovat tyto ztráty lékaře!

:-)

0/0
21.8.2017 23:15
Foto

M70a95r38t86i21n 46R31o37t85t12e37r 2695152319487

" kompenzovat tyto ztráty lékaře"

Ano, jsou doktoři, kteří hrají fér. Ale jsou určitě i doktoři, kteří fér nehrají, viz nedávná zpráva kde doktor dostal "2 miliony kompenzaci".

To mu určitě ztráty vynahradilo, že?

0/−1
22.8.2017 7:14

B38o56h83u47m50í67r 59Š61i51m50e71k 3651260134124

Nevěřím, že je to možné! Ale jako pomluva lékařů je to moc dobré!

+1/0
22.8.2017 13:24
Foto

M96a16r38t49i43n 92R17o54t44t20e46r 2265432509957

Tak si dál nevěřte a doufejte, že povolání doktorů je nějakým záhadným způsobem čisté jako panna.

0/−1
22.8.2017 13:42
Foto

P24a26v12e28l 44P90o91k82o20r24n12ý 2456754440702

" soudně vymáhat od příbuzných pacienta, kteří jej o současné hospitalizaci neinformovali" - spáchali vlastně pojišťovací podvod na lékaři. Neznalost zákonu pacienta neomlouvá.

+1/−1
17.8.2017 21:43

B74o64h21u82m98í40r 62Š75i80m14e44k 3481380134394

Jenže lékař ty chyby pacienta platí pojišťovně! A pacient je nevinný! Pacient může zneužívat zdravotní služby, protože to neplatí, platí to za něj jeho ošetřující lékař!

:-)

0/0
18.8.2017 7:35
Foto

P31a43v28e10l 54P56o49k23o83r66n15ý 2236554390292

Jak je pacient nevinný?

Pokud pacient chce po lékaři službu a nemá na ni nárok (je právě v nemocnici, kde má dostat léky od nemocnice a on je navíc chce i po lékaři a tají mu, že je v té nemocnici), tak páchá pojišťovací podvod a škodný je tu lékař a ten má právo požadovat peníze, co za pacienta zaplatil. A já bych pacientovi poslal dopis, kde by byla kopie sdělení od zdravotní pojišťovny, ať uhradí tu částku na účet lékaře.

0/−2
18.8.2017 7:43

B71o78h98u49m70í61r 31Š67i95m83e62k 3351470394564

Na to lékaři čas nemají! Ono stačí ty hodiny byrokracie, které musí naplňovat, pokud chtějí pracovat!

+2/0
18.8.2017 7:46

B52o53h17u83m80í12r 56Š43i25m28e25k 3961980414354

Na to lékaři čas nemají! Ono stačí ty hodiny byrokracie, které musí naplňovat, pokud chtějí pracovat!

:-)

0/−1
18.8.2017 7:49

B67o64h57u24m14í95r 54Š13i75m92e13k 3931310304594

?!!

0/0
18.8.2017 7:38
Foto

T40o66m35á23š 31V31o82d21v10á97ř55k68a 3663821967204

Ano, pane Pokorný, měl jsem tu možnost. Šlo o cca 900,- Kč. Tito lidé, kteří tento zákon neznali, byli staří manželé, z nichž pacientka byla ležákem a její manžel chodil velmi špatně. Aby si odpočinul, nemocnice mu vyšla vstříc a na 3 týdny ji uložila na lůžko. Přitom mu lékaři v nemocnici řekli, ať si donese "svoje" léky. Takže přišel za mnou - shodnou okolností přesně v intervalu, kdy chodil pravidelně - a nic mi neřekl.

A teď prosím, mi odpovězte na otázku: Požadoval byste na nich ty peníze?

+3/0
18.8.2017 10:23
Foto

P73a62v82e37l 93P65o49k87o90r38n59ý 2616724750162

Ano, proč by ti manželé nemohli pochopit, že nemohou chtít to samé jednou od lékaře (léky) a podruhé od nemocnice (ty stejné léky) a že zákony a vyhlášky nepíšete vy, ale poslanci. A mohou požadovat ty peníze po nemocnici a přinést je vám.

A pokud zdravotní pojišťovna odmítne platit lékaři opakované vyšetření nějakého pacienta (dělá to např. OZP), podle mě to má lékař při příští návštěvě pacientovi říci, že to platil ze svého, a doporučit mu návštěvu jeho pojišťovny a dotazem, proč to nezaplatili. Pacienti by neměli žít ve víře, že pojišťovny vše uhradí, ale měli vědět, že nějaké vyšetření a léky jim platí lékař ze svého. A nejde o tisíce, jde klidně o desítky tisíc až někdy i přes 100 tisíc. Ano, je to riziko povolání.

A od sociálních služeb je tu sociálka, kterou platíte ze svých daní.

+1/−1
18.8.2017 11:19
Foto

T39o84m47á84š 79V20o37d31v68á67ř30k65a 3513431457394

Teorie je jedna věc, praxe druhá. Já jsem u zmíněného soudu argumentoval tím, že pojišťovně nevznikla žádná škoda, neboť by předmětný lék účtovala nemocnice a ne já /ono je to složitější, protože nemocnice má peníze na tzv.lůžkoden a je pro ni výhodné, pokud je co nejlevnější /tedy s léky, které si nemocný přinese a ona nemusí podávat/. Přesto jsem prohrál.

Vámi navrhovaný postup je sice možný, ale u dvou cca 80 letých nemocných je prostě z mého pohledu necitlivý /nechal jsem to být/.

Pokud jde o mladšího nemocného, jsem schopen "zorganizovat" jeho výlet do pojišťovny. Starší lidé to nechápou, proč už je nechci ošetřovat. Je to všechnomoc složité.

+4/−1
18.8.2017 11:43
Foto

P41a57v93e26l 77P39o25k50o94r11n20ý 2386394160202

"Starší lidé to nechápou, proč už je nechci ošetřovat" - tak jim řeknu: "protože milí manželé, vaši léčbu musím platit ze svého, vaše zdravotní pojišťovna, kouknu na kartičku pojišťovny a pojmenuji ji, mi odmítá ji zaplatit. A já zase musím platit nájem, elektřinu, odpady, mzdy sestře."

A kdyby to byli nepojištění cizinci či imigranta s dítětem? Opakuji, od toho je sociálka,.

+1/−1
18.8.2017 12:24

I60v14a25n 82Š77t41í87p90e39k 3672958810389

"Teorie je jedna věc, praxe druhá" - z vašeho způsobu uvažování mi, pane Vodvářko, hrůzou vstávají vlasy na hlavě. Takže zákon něco stanoví a vy se zachováte opačně. Zanadáváte si na poslance a potěšíte pár vám podobných na blogu. Vaši úroveň právního vědomí bych nepřál nikomu.

0/−3
19.8.2017 12:31

J42a89r96o28m23í68r 73K16r10á43l 4130599684349

A kdo může za to, že zákon odporuje zdravému rozumu ? Doktor ?

+1/0
20.8.2017 10:39

I31v19a62n 17Š72t71í54p40e66k 3312258610159

Můžete maximálně říct, že si myslíte, že zákon odporuje zdravému rozumu.

0/−1
20.8.2017 18:40

B10o68h13u86m20í42r 43Š21i62m21e23k 3191260474454

Vaše diskuse odporuje zdravému rozumu! Já, pokud nevím, tak jsem zticha!

:-)

0/0
22.8.2017 21:07
Foto

T54o14m80á79š 28V71o63d68v29á15ř88k19a 3663871597394

Tak trochu jste mi, můj torpidní kritiku, připomněl starou anekdotu, kterou vykládal Jan Werich.

To přistane na letišti kterékoliv státu na světě Ir a ptá se policisty:" Máte tady vládu?" Policajt na to:"Ano." A Ir říká:"Tak to já jsem proti."

Pochopil jste, o čem byl můj příspěvek? Že jsem samozřejmě mohl soudně vymáhat po starých lidech peníze, ale že jsem to neudělal? Co byste asi psal, kdybych se zachoval opačně a těch devět stovek jsem na nich vysoudil? Že jsem pašák?

Běžte do kopru.

+1/0
20.8.2017 20:49

B95o97h16u67m15í40r 40Š26i49m35e90k 3191560514934

Štípku!Rv!!

0/0
22.8.2017 21:05

M62a55r16e93k 22P27e43c81i86n37a 3154434663158

Princip, že neznalost neomlouvá, dobře fungoval, když se jednalo o neznalost několika málo předpisů (Zákony 12 desek apod). V okamžiku, kdy množství regulací přesahuje nejen rozumnou míru únosnosti, ale vůbec i hypotetickou možnost se s nimi seznámit, stává se tento princip nelegitimním a zločinným.

+1/0
18.8.2017 21:50
Foto

P53a34v54e73l 60P82o23k28o41r76n48ý 2726504620772

Tedy máte názor, že pokud je zákonných norem tolik, že není možné se s nimi seznámit, je to zločin a lidech, kteří jim podléhají. Ale pak je otázka, proč lidé volí ty, co tyto "zločiny" podle vás dělají?

0/0
20.8.2017 22:19

B45o71h58u72m62í94r 56Š20i80m65e27k 3781630334804

Protože demokracie má své limity!

0/0
22.8.2017 21:10

I76v34a95n 58Š44t81í66p64e81k 3902208480379

Zákon o elektronické preskripci neexistuje. Jde o zákon o léčivech. §80 je o preskripci léčiv. Sankce jsou jako obvykle stanoveny v závěru zákona. Nepohybujeme se ani náhodou v trestněprávní oblasti, takže lékaři v této souvislosti nemohou být "zločinci". Hlavně, že honíte laciné karmy, jako obvykle. Moje paní doktorka chodí na školení, všechno ví - co vy? Z.o léčivech není jednoduchý, měl byste chodit taky.

+1/−6
16.8.2017 11:36



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.