Židovský humor XIV

12. 12. 2019 8:18:31
Nauč se smát aniž bys plakal, praví hebrejské přísloví. Další porce anekdot pro pobavení a třeba i zamyšlení.

Roberto, znalec umění, si jednoho dne všiml malé kočičky, která pila mléko z talířku před lahůdkářstvím v Tel Avivu. Rychle si uvědomil, že se jedná o velmi vzácný a drahocenný kus keramiky.
Vešel do obchodu a nabídl za kočku 2 libry.
"Není na prodej," řekl Abe, majitel obchodu.
"Podívejte," namítl Roberto, "ta kočka je špinavá a ošklivá, ale já jsem podivín co má rád kočky, takže svou nabídku zvýším na 10 liber."
"Dohodnuto," řekl Abe a převzal peníze.
"Při té ceně byste mi mohl přihodit ten talířek," řekl Roberto. "vypadá to, že si ho kočka oblíbila."
"Ani náhodou," řekl Abe pevně. "To je můj šťastný talíř. Jenom tenhle týden mi už prodal 34 koček."

Tittelbaum, starý židovský antikvář, potkal známého, který prozradil, že právě vyhodil starou Bibli, kterou našel v zaprášené staré krabici.
"Vytiskl ji nějaký Gluten - cosi.“
"Snad ne Gutenberg?" hlesl odborník.
"Ano, to je ono!"
"Vy jste vyhodil jednu z prvních knih, které byly kdy vytištěny. Jeden výtisk byl nedávno prodán v dražbě za půl milionu dolarů!"
"Nemyslím si, že tato kniha za něco stála," odpověděl muž. "Měla všechny okraje počmárané poznámkami od nějakého chlápka jménem Martin Luther."

"Sálus, snad nejedí o šábesu slaninu?" vykřikne vyděšeně rabín když náhodou v restauraci potká člena své obce, jak se cpe uzeninou.
Sálus by se studem propadl a neví na co by se honem vymluvil, v duchu si říká:
"Je šábes, sedím v hospodě a cpu vepřovým, no to je průšvih."
Zato rabín nelení, pěkně a hlasitě odcituje příslušné pasáže Talmudu, ať každej vidí co jsou Sálus zač. Pak se zeptá Sáluse:
"Co jako s tím chtějí dělat, takovej, hřích!"
"Nevím!" špitne načapaný Sálus kterého už pomalu přešla chuť.
Rabi si přisedne si a tiše povídá:
"Sálus, já vím co budeme dělat, dobře poslouchaj, teď mi pěknej kousek odkrojí, já jim v tom hříchu ulehčím."

"Teda Kohn, že mi choděj za ženou, to by mi tak nevadilo, ale že jí ukázali, že to jde dvakrát, to mě fakt nasrali..."

Pan Weil přijel do Prahy a ve velkém obchodě nakoupil za 500 Kč zboží galanterního pro svůj obchůdek na vesnici. Čtyři sta Kč zaplatil hotově a za 100 Kč dal směnku.
"A teď, když jsem vám dal tolik utržit, co mi přidáte jako dárek?" povídá nakonec.
"Že jste to vy, pane Weil," praví obchodník, "dám vám tuhle pěknou anglickou kravatu."
"Takovou aušusovou kravatu? Takový stálý a dobrý zákazník jako já?"
"Máte pravdu, pane Weil. Tak víte co, já vám vrátím vaši směnku." ...

Sammy šnorer ukradl rabimu jeho zlaté hodinky.
Necítí se ale dobře, svědomí v něm hryže a po noci beze spánku se rozhodne vypravit se k okradenému rabimu.
„Rabi, ukradl jsem zlaté hodinky!“
„Ale Sammy, asur lechá, to je striktně zakázáno, musíš je bezprostředně a okamžitě vrátit!“
„Ale co mám dělat?“
„Dát je zpět vlastníkovi!“
„Chceš ty hodinky?“
„Nechci. Řekl jsem přece, abys je vrátil vlastníkovi!“
„Ale on je nechce."

" V Takovém případě si je můžeš nechat."

Paní Peschkowsky a paní Kubelsky se opravdu nemusely ani vidět, ani cítit. Dařilo se jim to léta, ale pak se jednou přece jenom zase potkaly.

„Gott in Himmel!“ zvolala nelíčeným překvapením paní Peschkowsky, „drahá Frau Kubelsky, já vás ani nemohla poznat, jak jste sešla, co jsme se neviděly!“

Frau Kubelsky se nenechala rozhodit: „A to já zase, drahá Frau Peschkowsky, to já vás zase hned poznala podle těch šatů, co jsem vás v nich viděla posledně."

Goldblum v kavárně nahlas medituje: „Se jim divím, Taussig, a jsem dalek pochopení. Jsou dny, kdy ta jejich má náladu pod psa, lítá jako fúrie, nadává, tříská nádobím a mlátí dveřma, že je to slyšet na celou ulici. A oni se přitom držej doma a v kavárně jich nikdo neuvidí. Jak to můžou vydržet?“

Taussig po chvilce zádumčivě: „Protože to nic nejni. Do kavárny chodím až ve dnech, kdy má dobrou náladu. To zpívá."

Řidič bezvěrec jede kolem řeky, když tu si všimne, že na břehu chytají ryby katolický kněz a rabín, přičemž opodál stojí cedule s nápisem "Pozor, blíží se konec vaší cesty!"
Řidič bezvěrec (takový ten běžný tolerantní typ) zpomalí, vytočí okénko a zahuláká: "Starejte se o sebe, pámbíčkáři mizerní!"
Načež dupne na plyn a uhání dál. Po chvíli se ozve mohutné žbluňknutí.
Rabín se otočí na kněze a praví: "Já jsem vám říkal, velebný pane, že tam bude lepší napsat 'most v rekonstrukci'!

Frau Berliner hubuje svého manžela: „To zase byla dneska v noci ostuda, jaks přišel domů celej ožralej!“

Berliner se brání: „Vždyť jsem šel úplně potichoučku!“

Frau Berliner nato: „To sice jo, ale celej barák pak slyšel, jak jsem ti musela vyčinit."

Doktor Stein vyšetřoval pacientku na rentgenu. „Paní Wasserman, nyní musíte zatajit dech. Půjde to?“

Frau Wasserman ho uklidnila: „Jsou bez starostí, doktore. Kdyby věděli, co já už všecko zatajila...“

Jednoho dne načapá rabín svou ženu in flagranti s gójem. Nesouhlasně se na ni podívá a vyčiní jí:
„Rivka, Rivka, to není dobré, co tu děláš, takhle to začíná a kouřením o šabatu to končí!“

Shavua tov.

Autor: Tomáš Vodvářka | čtvrtek 12.12.2019 8:18 | karma článku: 28.11 | přečteno: 989x

Další články blogera

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 19.31 | Přečteno: 294 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Politika jako cirkusová aréna

Pamatujeme si všichni, když po našich krajích jezdily cirkusy. Ty lepší měly dravé šelmy a krotitele, koně a krasojezdkyně, akrobaty. Ale všechny měly klauny. K všeobecnému obveselení.

21.3.2024 v 12:14 | Karma článku: 39.79 | Přečteno: 2904 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

"Poslední mohykán"?

Možná dojde k soudnímu řízení s devadesátiletým velitelem Pohraniční stráže, který nese odpovědnost za usmrcení několika lidí, kteří se snažili překročit státní hranici ČSSR

20.3.2024 v 11:21 | Karma článku: 35.89 | Přečteno: 2767 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Maratón - povídka na neděli

Už viděl cíl. Za páskou stáli ti, kteří jej znali, které znal on a kteří jej vítali s nadšením jako dávno ztraceného syna. Schválně zpomalil, jako by už vůbec nebyl důležitý faktor času.

17.3.2024 v 7:04 | Karma článku: 17.61 | Přečteno: 337 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.30 | Přečteno: 233 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.08 | Přečteno: 1479 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 471 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
VIP
Počet článků 974 Celková karma 35.50 Průměrná čtenost 2561

Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...