Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M14a83r70i78e 42J33a33n92d14o70v69á 8721493485746

Máte pravdu, pane doktore. Ale co naděláte, když zrušení třicetikorunového poplatku vyhrává volby.....:-/?

+6/0
doporučit
30.6.2017 6:08

O70n34d40ř68e76j 33F87i14l96i75p92c30z82y80k 8264853358521

Medicína netáhne.Přednost mají zřejmě informační technologie a práva.Navíc Německa odcházejí většinou nejchytřejší absolventi. To nemám ze své hlavy,to řekl profesor Svačina, který zkouší atestace.Úroveň atestantů prý klesá.

Máme se na co těšit.Ve školství je situace ještě horší.Chudé africké státy vždy šetřily

na školství a zdravotnictví, to jsme se učili v zeměpisu před 55 lety. Jsme snad

banánová republika ?:-P

+5/−1
doporučit
30.6.2017 11:26

T35o27m98á54š 90B71r12y55k30n41a74r 1715567543362

Máte pravdu a bude hůř, bohužel......Politici dělají všechno možné, jen ne to, aby zdravotnictví pomohli....e-recept, EET, narůstající byrokracie atd. atd......Lékařů je nedostatek, ve velkých městech to vcelku jde, ale i tak se čím dál množí články o tom, kde v jaké nemocnici museli zavřít oddělení, protože nebyl personál......u praktiků to je vyloženě časovaná bomba, na odborném semináři pro praktiky vidím více jak polovinu doktorů v opravdu vysokém věku (65+)........další věc je systémová chyba ve zdravotnictví - lidi chodí k praktikům s mnohdy úplnými blbostmi, kvůli tomu praktici nestíhají léčit lidi, které by normálně mohli, ti pak proto míří ke specialistům, kteří analogicky pak léčí lidi, které by vůbec nemuseli a ti vážně nemocní pak čekají dlouho kvůli objednávacím lhůtám a problém se posune o level výš, že do nemocnic docházejí pacienti, kteří by normálně mohli být léčení ambulantně.....a v nemocnici, aby vše zvládli s tím zdevastovaným personálním zabezpečením, tak se masivně porušuje zákoník práce, protože jinak by tam neměl kdo pracovat..........takhle to dopadá, když politici chtějí pro lidi "bezplatnou" péči pro každého....jako by chtěli za peníze sotva na ojetou fabii nový mercedes....

+4/0
doporučit
30.6.2017 8:56

J94a44n 69Z11i30e84g94l26e78r 1721136481128

K lékařům chodím především jen na preventivní prohlídky, jinak jen ve nejnutnějších případech.

+3/0
doporučit
30.6.2017 11:50
Foto

J50i22ř87í 83T44u30r23n30e74r 8258421685653

R^:-)Je mi tato problematika díky mojí partnerce blízká, takže vám dávám za pravdu nejen pocitově, ale i na základě obdobných úvah jiných lékařů

+3/0
doporučit
30.6.2017 10:54

J31a12n 56Z39i35e28g47l93e86r 1461566831148

Zasloužená karma. :-)R^

+3/0
doporučit
30.6.2017 10:27

M67a40r11e30k 81V87a33l98i15č18e52k 2891369364410

dekuju za potvrzeni mejch pocitu od toho, kdo v tom funguje - ne teda laika!

+3/0
doporučit
30.6.2017 8:59

D15a29v28i36d 42V64l63k 6926695488467

A není to trošku i tím ,že jsou mladí líní studovat tak těžkou vysokou školu? Já myslím , že výplaty šly doktorům už nahoru ne? Mě vždycky u mého praktika fascinuje jak tam sedí ty babky co je škrábe v krku a mají rýmu. Já chodím jen na léky na tlak a ony si jdou poslechnout, že si mají uvařit čaj a koupit Strepsil

+3/−1
doporučit
30.6.2017 11:45

P83e10t18r 63L74a41n98g40e61r 6825295540432

Ještě dodatek. Mám jiné zkušenosti než pan Jenic. Po 89.roce se zdravotnictví jako celek hodně změnilo k lepšímu. A to jsem i před revolucí měl s lékaři většinou velmi dobré zkušenosti.

Jako pacient i jako rodič postiženého dítěte vnímám především zařazení špičkové medicinské techniky a odborného školeného personálu, který je schopen s ní pracovat.

Taktéž většina lékařů má již velmi zodpovědný, charakterní a citlivý přístup k pacientům.

Ano, najdou se arogantní nezodpovědné výjimky, diletantní lékaři, ale ti jsou v drtivé menšině a pokud člověk chce, tak si podle internetu nebo referencí známých najde lékaře.

Jediným vážným problémem je nedostatek lékařů. Žiji v Ostravě, ve větších městech je situace o něco lepší, ale i tam už se to začíná projevovat. Téměř rok jsme museli počkat na změnu dětského psychiatra pro postiženého syna. A to bylo před čtyřmi lety.

Zaznělo tu, že problémem jsou finance. Myslím, že ne jediným. Také vztah veřejnosti k lékařům je někdy problematický a myslím si, že by za svou práci zasloužili i větší úctu.

+2/0
doporučit
30.6.2017 8:42
Foto

Z54d45e65n25ě93k 13M49a97t90u16š87k66a 7278296515496

mám "svého" lékaře již asi 30 let, teď se pomalu chytá na odchod.

Na jeho místo nastupuje mladá lékařka, příjemná dáma, dcera mého kolegy, takže mám zase vystaráno i s celou rodinou.

Ale ta cedulka o nenabírání nových pacientů, ta tam je také.

+2/0
doporučit
30.6.2017 8:04

P14a47v41e81l 44K13a32m89a51s 3429211890949

Na "našeho" Jágra je celý národ hrdý a myslím, že i většina lidu se nepozastavuje nad jeho příjmy. Pokud je lékař zdatný ve svém oboru a jak zde v diskusi padlo, koupí si Mercedes, měl by se skoro stydět za to, že si poctivou prací na něho vydělal. Pokud mám mluvit za sebe, když nebudou čeští hráči v NHL, bude mě to mrzet. Pokud nebudu mít k dispozici zkušeného lékaře ve chvíli nemoci, určitě mě neuklidní fakt, že aspoň nemá Mercedes. Pekař a jiné profese jsou jistě také důležité, bohužel naučit se operovat a mít medicínské znalosti se nenaučím stejně rychle jako péct. A když si koupím nedopečený chléb, možná mě to rozladí, ale neohrozí na životě.

Za mě 

+2/0
doporučit
30.6.2017 8:02

P74e57t85r 74L84a80n96g97e47r 6975655970472

Ano, je to situace, kterou pozoruji i jako laik. V čánku jste to popsal dobře, včetně příčin. Věřím, že se to časem zlepší.

+2/0
doporučit
30.6.2017 7:49
Foto

J92a93r30o95m57í21r 57Š90i57š45a 3870723971517

nepřijímáme nové pacienty...čtu už nejen na dveřích zubařů a vysedávání v čekárnách u specialistů se prodlužuje, což přikládám také tomu, že se péče centralizujea v podstatě nechápu, proč musí velký počet pacientů jezdit do jiného města za odborníkem.

+2/0
doporučit
30.6.2017 7:04
Foto

K22l75á73r60a 90T58ů12m26o57v11á 2903414487548

R^Ano, lidi musí hned ke specialistům. Někdy se anabází vzniklou třeba z rýmy lze i pobavit.;-)

+1/0
doporučit
30.6.2017 18:22

R50a66d48e74k 82J95a20r38o69š 4547838100426

V Praze zažívám zcela jiný obraz - dnes a denně se setkávám zejména u stanic Metra s postávajícími lidmi, kteří nabízejí kolemjdoucím služby nových praktických lékařů. Nabídky služeb nových zubařů zase hojně vídávám na různých reklamních plochách.

Ohledně těch návštěv lékařů se "zbytečnostmi a banalitami" - jestlipak to není také tím, že se všude v médiích zdůrazňuje, aby lidé chodili k lékaři včas, aby bylo možné zachytit vznikající (zejména onkologické) onemocnění včas?

+1/0
doporučit
30.6.2017 11:00
Foto

A14l26ž22b97e12t85a 39V83l32č72k46o73v49á 7450750455282

ano, je to takR^a kolik důchodců táhne potřebnou pediatrii, na psychologa se prý čeká 3 měsíce..........etc.

+1/0
doporučit
30.6.2017 7:19

J15i26ř72í 13Ř49e90z95n22í89k 4122412833155

Kdyby měly nástupní platy lékařů vycházet z potřeby zakládat rodinu, tak by bylo nutné totéž respektovat u všech profesí, třeba učitelek mateřských škol. Jinak řečeno, není důvod, proč by u všech profesí nemohl být paušálně stanoven státem nástupní plat třeba ve výši 50 000,- kč.

+1/−1
doporučit
30.6.2017 8:35

J28a75n 90R26á97ž 1989453134880

Nejprve k jedné části Vašeho článku:

Jsem ročník 1944 a když jsem byl jen krátce poučen o funkci SW pro elektronickou evidenci léčiv, tak mi nezbývá než konstatovat, že obsluhovat tento program lze naučit během jednoho odpoledně i člověka mdlé inteligence. A to vůbec nejsem člověk, který si s IT nějak rozumí. Odmítání tak lze považovat jen za arogantní projev neochoty některých lékařů používat moderní komunikační prostředky.

K nedostatku praktiků: Jejich nedostatek zavinil také dlouhodobě přezíravý postoj LK k této specializaci a uměle snižována společenská prestiž této odbornosti v odborné i laické veřejnosti. Vnímám to tak nejenom já, ale i praktičtí lékaři, se kterými často na toto téma hovořím. LK nijak neprosazovala změnu v přístupu ministerstva k praktikům a LK netlačila na změnu práce některých k praktiků (zejména těch starších) , která by praktiky vrátila z pozice pouhých písařů receptů a žádanek na ošetření v ordinaci klinického specialisty, do pozice respektovaných rodinných lékařů s daleko většími pravomocemi při rozsahu poskytované péče, aby pacienti nemuseli a ani sami nechtěli jezdit s každou bolístkou ke specialistovi. Profese praktického lékaře by tím získala opět nejenom společenský respekt, jaký si zasluhuje a zcela určitě by se zvýšila i finanční lukrativita tohoto oboru medicíny. Věřím, že by se zájem o výkon této medicínské odbornosti zvýšil a počet praktiků by vzrostl.

P.S. Souhlasím s Vámi, že i ta pitomá "třicetikoruna" má nemalý vliv na tento stav., neb by si pacient často rozmyslel dožadovat se na specializovaném pracovišti ošetření bodnutí od vosy, jak jsem byl v jedné brněnské nemocnici svědkem! Byl bych také pro, aby dostatečně neodůvodněné (jím vynucené) návštěvy pacienta, tedy bez diagnozy vyžadující zákrok nebo trvalejší léčbu specialisty, nebyly hrazeny pojišťovnami.

+1/−2
doporučit
30.6.2017 17:44

J54a18n 69J28e92n11i10c 1434604437924

No ještě, že tak nenaříkají jiné obory. Třeba IT.

Vzhledem ke zkušenostem a arogantnímu chování našeho socialistického zdravotnictví mám už více jak 10 let osobní kartu u sebe v tašce. Ani nevím, který dobrák si za mne účtuje kapitační platby. Má to aspoň čistá ruka.

Ač se mi blíží důchod, tak zatím používám místo tabletek slivovičku a pomáhá nejen na neduhy, ale i na únavu. A jak slyším, i mladší ročníky, jaké mají zkušeností se zdravotnictvím, tak se jen utvrzuji v tom co dělám. Pravda můj zubař už léta přesluhuje, tak mne čeká nejspíše změna, ale třeba mi vyspraví zoubky ještě tak, abych pár let přežil i bez zubaře...

Co mi vadí? Neznám jiné místo než čekárnu u lékaře (s výjimkou zubaře, kde nečekám déle než 5 minut), kde by se trávilo čekáním tolik času a je lhostejno jestli jste objednání nebo ne. No super je nedávný případ z mistího špitálu, kdy matka čekala s dítětem se slepákem 5 hodin, až slepák prasknul... Rodiče se bojí soudit s nemocnici, páč široko daleko není špitál, kam by mohli chodit a bojí se, že to bude ještě horší.

Tak nějak na 2 věci je mi to, že existují dnes špičková pracoviště a kdoví jaká vědecká úroveň, když doktor nemá tolik taktu, aby s nemocným probral léčbu a třeba přihlédnul k jeho přání (narážím na skutečnost, jak zacházeli s mým otcem ve špitálu, otec měl přes 80 let). K čemu špičková péče, když se musí sbírat víčka na to, aby se mohlo léčit nějaké dítě, které to nutně potřebuje. Už mne nebaví pořád poslouchat nářky lékařů, jak mají málo a pak jdou na konci roku do autosalónu a zaplatí z ruky mercedes. Asi není dobře, že umím počítat, možná bych pak i politoval, jak se ti doktoři mají špatně.

Vzhledem k tomu, že jsem za svůj život zaplatil na zdravotním řádově milióny Kč, tak by mi vůbec nevadilo, kdybych mohl alespoň o polovině těchto peněz rozhodovat. Pak by možná došlo lékařům, že pacient je zákazník a našli by v sobě krapet více pokory a úcty. Pak bych možná ani nemusel nosit svoji kartu v tašce...

+1/−2
doporučit
30.6.2017 7:23

J50a49n 67Š36e39s63t35á25k 3848219839974

Zase útok na Václava Klause, chtělo by to trochu velkorysosti, i když byl prognostikem, tak přeci jen jako premiér i president nemohl obsáhnout všechno, prostě spíš než na zdravotnictví byl expertem na amnestie...

+1/−3
doporučit
30.6.2017 11:31

M10i26l54a69n 81S32t46e76h10l25í25k 7700639423311

Máte bohužel pravdu. Nedávno u nás zemřel zubař, který měl dosti početnou klientelu, která se teď zoufale (vesměs neúspěšně) snaží uchytit někde jinde. I "můj" zubař má kolem sedmdesátky a i když se těší dobrému zdraví, nemohu čekat, že bude ordinovat do osmdesáti (naštěstí je to velmi zodpovědný člověk a vychovává si za sebe náhradu). Podobná situace je i u praktických lékařů, ale tam to přece jen není až tak ožehavý problém, protože recept na dlouho užívané léky vám napíše kdokoliv jiný a v případě vážných potíží vám vždy pomůže nějaké zdravotnické zařízení.

0/−1
doporučit
1.7.2017 12:38

J96i94ř22í 56K50i96n90d64l 2788187643867

David Netuka specialista na operace mozku, docent .... Lékařské exody jímž občas vyhrožuje lékařská komora, jsou prostě hloupost. Z lékařské komory se stala odborová komora, která jenom bojuje, aby každý měl stejný plat a nebyly přesčasy. A já nechci mít stejný plat, jako někdo, kdo odvádí plovičku toho co já. Měření přesčasů patří do dělnických profesí. Nic proti nim, já jen nechápu, proč mi má někdo kontrolovat kolik hodin odpracuji.

0/−1
doporučit
30.6.2017 11:26
Foto

J43i72ř29í 27H76e69r20m68á12n48e40k 4276202232660

Karma. Já mám za svůj dospělý život teprve druhou praktickou lékařku. Ta první zemřela v poměrně mladém věku na rakovinu a tu druhou znám prakticky od jejího nástupu do praxe. Tedy, asi tak 35 let.

Předpokládám, že se buď důchodovému věku blíží nebo v něm už je a nedávno ji trochu naštval můj dotaz, zda se nechystá do důchodu. Viděl jsem totiž inzerát nějakých medicínských podnikatelů v OD TESCO, kdy bych daleko lépe parkoval. Ta mě hnala.

Nicméně, ani ona další pacienty už nebere. A nemyslím, že Klaus vážně lékařům navrhoval, aby raději šli taxikařit. Bylo to určitě řečeno v nějaké souvislosti.

0/−1
doporučit
30.6.2017 6:13





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.