Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

R^ Hezké počtení, nakoukl jsem pozdě jen přes inspiraci Vašeho novějšího článku.

Ale přidám též: až v mém kmetském věku mě potkala choroba s názvoslovím dodnes mně utajovaného - "skákající prst". Až s prezentací do svého okolí jsem zjistil, že jsem jeden z mnoha; no, asi se tím nikdo moc nechlubí. Ono padající hrnky a talíře nejsou moc atraktivní.

Nicméně ten výstižný češtin nemá chybu.

0 0
možnosti
Foto

pane Kulhavý, jde to léčit, stavte se u dobrého ortopeda.

0 0
možnosti
LN

...skvělé...R^..jen malé doplnění...označení "hadrářská nemoc" nutně nemuselo znamenat vztah k chudobě....jako hadráři se v některých krajích označovali lidi...co se živili (a ne vždy úplně špatně) sběrem všeho možného...mezi jinými i kůží ze zabitých zvířat...pamatuji ještě jak takový hadrářský dvůr vypadal....možná bych hledal spojení i zde...

0 0
možnosti

Dovolím si přidat trochu ze středověké poezie anatomů:

Musculus scalptor ani (čkrábač prdele) je sval provádějící pronaci , addukci a dorsální flexi v rameni

Musculus custos virginitatis (sval strážící panenství) ze skupiny adduktorů stehen je to ten nejslabší

0 0
možnosti
Foto

Ještě oubytě neboli souchotiny/souchotě, tedy tuberkulóza.

Tu "moučnici" znám taky jen jako moučnivku (viz paní Trojanová), tedy kandidózu, výraz se používá dosud. Vyskytuje se na řadě sliznic.

0 0
možnosti
Foto

A jak jdou ty zcela nepoetické záležitosti krásně nazvat.;-)R^

1 0
možnosti
Foto

jasně. díky za nákuk na blog

1 0
možnosti
Foto

Ještě mě napadly ouročky (atopický ekzém u kojenců - http://pediatrie.webnode.cz/onemocneni-kuze/atopicka-dermatitida/) ... známé z hlášky "Ouročky na tebe a planý neštovice, plantážníku!" (nebo tak nějak - citace není přesná).

1 0
možnosti
TH

Antoz jsem jako dite sedavala u Domaciho lekare moji babicky, vzpominam na vyraz "čmýra". Coz se mi vyjimecne nelibilo...

2 0
možnosti
Foto

No, je fakt, že jsem ho chtěl uvést v seznamu oněch podivně malebných slov, ale jednak mi to přišlo trochu eklhaft a poté - nejde o nemoc, ale fysiologický stav, byť jaksi méně příjemný.

Takže díky za připomínku

0 0
možnosti

Moc hezký, tak trochu jiný, blog....

Díky moc za nahlédnutí do lékařského skoro půvabného:-) názvosloví!

3 0
možnosti
  • Počet článků 974
  • Celková karma 35,65
  • Průměrná čtenost 2562x
Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé.

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám