Jsem lékař s arogancí bez hranic

14. 11. 2018 12:52:10
Kolega bloger Michal Pohanka napsal velmi čtivý článek, v němž tepe zlořády našeho zdravotnictví. Myslím, že je ještě velmi shovívavý, protože skutečnost je daleko horší. Zde je můj coming out.

Už jako eféb na gymnáziu jsem byl pevně rozhodnut, že nikdy, opakuji nikdy nebudu pracovat. Jezdil jsem tramvají společně s horníky po šichtě a věděl jsem, že tudy cesta ke štěstí nepovede. Vždyť kdo to kdy viděl, vstávat v 5 ráno a před šestou bouchnout píchačkami u vrátnice, to není pro lidi.

Vlivem intrik a četných obálek jsem se dostal na vysněnou školu. Volil jsem po zralé úvaze lékařskou fakultu a to ze dvou důvodů. První byla to, že pokud ji dokončím, dostanu vytoužený titul, kterým budu házet jen tak ledabyle v diskusi a budu pozorovat obdivné a nyvé pohledy mladých krasavic. Druhým a ne méně podstatným důvodem bylo to, že studium trvá šest let (nejdéle ze všech vysokých škol), takže onen mejdan bude o rok delší, než třeba na báňské.

Další vysokokarmový bloger s domicilem v Boskovicích nedávno odhalil přísně utajované faktotum, že šlo o výběrovou komunistickou školu. Nevím, který z kolegů to vytrindolil, ale je to tak. Výběr na školu byl samozřejmě velmi přísný a již výše uvádím, co všechno bylo k tomu potřeba. Že šlo o komunistickou školu je doložitelné předměty této ideologie po celou dobu studia a zakončením státní zkouškou z marxismu-leninismu.

Po skončení studií mne čekalo nemilé překvapení. Po nástupu do nemocnice jsem byl nucen PRACOVAT. Považte, po tak dlouhém studijním čase jsem byl nucen hovořit s nemocnými, ptát se na jejich potíže a z těchto dialogů vypracovávat jakési zprávy pro šéfa a ony nemocné. Dokonce jsem musel vykonávat i jisté manuální úkony, o kterých nebyla od rodičů ani při nástupu na vysokou školu ani zmínka. Mé znechucení bylo hluboké, to mi prosím věřte.

Naštěstí přišla listopadová revoluce a mně se otevřely netušené možnosti. Bylo hračkou vypůjčit si nějaký ten milión a začít pracovat na sebe. Stejně snadné bylo najít prostory, sehnat sestřičky a domluvit se s pojišťovnami, že mi budou královsky platit.

Od té doby mám klid.

Ráno - protože bydlím kousek do golfového hřiště - skočím na green a odpaluji. Přiznám se, že mi to zatím moc nejde, putting ještě hůře, ale jsem rád, že se denním cvikem pomalu blížím paru na onom hřišti. V zimě, kdy golf neprovozuji, chodím ráno do fitness, kde mám svou soukromou cvičitelku (prsa č.4, míry 90-60-88) a ta se mi věnuje s velkou vervou.

Okolo desáté vstupuji do své ordinace, kde vždycky - i přes veškerou snahu - sedí vždycky nějaký ten kverulant, který si stěžuje na nějaké své potíže. Ty jsou mi samozřejmě zcela ukradené, protože já už myslím na to, s kterou sestřičkou budou dnes jaksi....mechtle. To je zcela zásadní, nikoli nějaká anamnesa či jiná zbytečná činnost. Uklidněn a spokojen se okolo 11.30 odebírám na oběd, kde v prestižním klubu Lions s kolegy kouříme Cohiby a pijeme montepulcianské červené. Je to příjemná etapa dne, neboť zde si vyměňujeme své zkušenosti, jak co nejvíce napsat falešných bodů na pojišťovny, aby náš život pokračoval v uvedeném rytmu.

Smějeme se a máme v hlubokém opovržení plebs, běhající pod okny klubu.

Vzdělání jsem ukončil poslední státnicí, od té doby jsem na odbornou literaturu nesáhl, proč taky. Na kongresy jezdím samozřejmě jen mimo Evropu, protože třeba konkrétně Paříž mne už nudí a Řím mám proježděný jako nějaký Giuseppe. Samozřejmě, že to všechno platí farmafirmy, kterým prodávám jejich šunt a cpu je svým nemnoha pacientům. Přeci nebudu cestovat za svoje, že.

Můj život je báječná jízda na horské dráze, plná vzrušení, jestli dám hole-in-one či aspoň birdie. Peníze se mi od pojišťoven jen sypou, už je nemám kam dávat a tak na dveře ordinace občas vyvěsím cedulku "pro bohatství zavřeno".

P.S. Pro méně chápavé čtenáře - jde o fikci

P.S.S. Pro více chápavé - je to samozřejmě ještě mnohem horší.

Autor: Tomáš Vodvářka | středa 14.11.2018 12:52 | karma článku: 44.83 | přečteno: 8914x

Další články blogera

Tomáš Vodvářka

Maratón - povídka na neděli

Už viděl cíl. Za páskou stáli ti, kteří jej znali, které znal on a kteří jej vítali s nadšením jako dávno ztraceného syna. Schválně zpomalil, jako by už vůbec nebyl důležitý faktor času.

17.3.2024 v 7:04 | Karma článku: 15.26 | Přečteno: 258 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Platby u lékaře jako never ending story

Nedávno se v médiích opět objevil článek o tom, že někteří lékaři vybírají peníze za ošetření pacienta, aniž by na to měli právo. Jako vždy, diskuse "znalců" obsahuje řadu mýtů, nepravd a dokonce i invektiv. Jako to tedy je?

15.3.2024 v 10:21 | Karma článku: 39.96 | Přečteno: 4733 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Tak Lipavský je ....

Jen málokdo je nejspíše překvapen. Příznivci ANO vědí, že pro ostré slovo jeho předseda nejde daleko, nejspíše jim to i imponuje. Odpůrci to vědí taky a nejspíše i proto jsou jeho nevoliči.

12.3.2024 v 9:02 | Karma článku: 38.12 | Přečteno: 1642 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Tak báťušku nám odkrouhla síájej

V choré mysli se urodí ledasco. Někdo se prohlásí Napoleonem, druhý má mozek z Pluta, třetí si je jistý, že po něm jdou. A mnoho dalších slouží buď k obveselení nebo jako subjekt vlídné lékařské péče v příslušném zařízení.

5.3.2024 v 19:12 | Karma článku: 41.14 | Přečteno: 3980 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Karel Trčálek

Kateřina Konečná prozradila, že dnešní komunistické názory jsou docela nelidské

O tom, že se komunisté nepolepšili a že jsou pátou kolonou putinovského Ruska, víme už dlouho. Ale že komunisté dnes vyhánějí demokratické politiky z televizních studií, otřáslo námi všemi. Kde se nová komunistická zvůle zastaví?

19.3.2024 v 7:56 | Karma článku: 13.79 | Přečteno: 136 | Diskuse

Tomáš Flaška

Tak si ty ruské volby shrňme

A řekněme si, co to vypovídá o nás. Stačí se podívat na různé reakce. A řeknu to takto – nestačíte se divit.

19.3.2024 v 7:04 | Karma článku: 20.27 | Přečteno: 211 | Diskuse

Ladislav Pokorný

Kateřina Konečná nechtíc prozradila, že dnešní komunistické názory jsou naprosto nelidské

O tom, že se komunisté nepolepšili a že jsou pátou kolonou putinovského Ruska, víme už dlouho. Ale že komunisté dnes vyhánějí demokratické politiky z televizních studií, otřáslo námi všemi. Kde se nová komunistická zvůle zastaví?

19.3.2024 v 0:59 | Karma článku: 31.45 | Přečteno: 619 | Diskuse

Eva Kislingerová

Budeme válčit se Slovenskem?

Z vyjádření některých politiků může nezúčastněný pozorovat nabýt dojmu, že diplomatické vztahy se Slovenskem jsou na bodu mrazu. Z médií to vypadá, že válka začíná a u Hodonína bude tanková bitva.

18.3.2024 v 13:24 | Karma článku: 22.31 | Přečteno: 575 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak s Babišem dohnat a předehnat ne Západ, ale Putinovo Rusko?

Západ se nám rozpadá před očima. Zato Rusko doslova vzkvétá. S doháněním Západu je konec, teď už nám zbývá, než jen dohánět a předhánět Rusko...

18.3.2024 v 11:15 | Karma článku: 18.74 | Přečteno: 246 | Diskuse
VIP
Počet článků 971 Celková karma 35.65 Průměrná čtenost 2563

Idealista, který věří, že lidé jsou v podstatě slušní. Nejpodstatnější jsou lidské vztahy, vše ostatní je pomíjivé.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

více

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...